جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی دشت کریم

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی دشت کریم در شهر تاریخی و خوش آب و هوای رایِن و فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب کرمان واقع شده است. این خانه بوم گردی در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر و زیر بنای ۲۵۰ متر مربع بصورت هم کف در بافت تاریخی و قدیمی شهر راین بنا شده است. قدمت این خانه سنتی به ۷۰ سال میرسد و با معماری سنتی از مصالح خشت خام و گل برای ساخت این بنا استفاده شده است. در حیاط با صفای اقامتگاه آلاچیق‌های چوبی زیر سایه درختان انگور قرار گرفته که به گردشگران این امکان را می‌دهد تا لحظاتی را در سایه بیارامند و حتی وعده‌های غذایی را در این محیط آرام و دل نشین میل کنند. خانه کویری دشت کریم با داشتن ۵ اتاق اقامتی می‌تواند پذیرای ۴۰ گردشگر باشد و از مسافران با غذاهای محلی چون بُز قورمه، کشک بادمجان و … پذیرایی کند. یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر شهر راین، بنای خشتی ارگ راین می‌باشد که بعد از ارگ بم، دومین بنای بزرگ خشتی جهان می‌باشد که هر ساله مسافران خارجی زیادی برای بازدید از این بنای با شکوه به راین می‌آیند. فاصله اقامتگاه تا ارگ راین حدودا ۱۰۰۰ متر فاصله می‌باشد که این امر دسترسی میهمانان اقامتگاه به این مجموعه جهانی را بسیار آسان کرده. از دیگر جاذبه‌های نزدیک به خانه دشت کریم می‌توان به آبشار هراز، درخت‌های چنار هزار ساله، چشمه‌های آب رنگین، آبشارهای گیشیگان و راین اشاره کرد.
اقامتگاه دشت کریم خانه ای ۷۰ ساله و زیباست در زمینی پانصد متری که ۵ باب اتاق دارد . اتاق های دشت کریم همگی به صورت سنتی و با المان های بومی منطقه تزئین و مجهز شده اند . زیباترین قسمت خانه دشت کریم حیاط بزرگ و باصفای آن است که قطعا خاطرات خانه مادربزرگ ها را برایتان زنده خواهد کرد ؛ درختان تاک با خنکای سایه هایشان بر سر تخت های سنتی ،محیطی آرام و دلنشین را برای نشستن و لذت بردن از هوای پاک و سکوت روستا ، فراهم کرده اند . بوی نم دیوارهای کاهگلی خانه در زیر باران فوق العاده ترین حس نابیست که میتوانید با کمی خوش شانسی با اقامت در خانه دشت کریم تجربه کنید .

قبل از انتخاب اقامتگاه بومگردی دشت کریم نکات زیر را در نظر بگیرید :

سیستم گرمایشی خانه بخاری گازی است.

اقامتگاه دارای یخچال و اجاق گاز است.

اتاق های خانه سیستم خنک کننده ندارند و این به علت هوای خنک در فصول گرماست .

خانه ظرفیت پذیرایی از ۴۰ میهمان را دارد .

امکان سفارش غذای خانگی محلی برای میهمانان مهیاست .

راین که یکی از روستاهای دامنه کوه هزار است با هوای دلچسب و خنکش در فصل بهار و تابستان مسافران زیادی را به سوی خود میکشاند و جاذبه های طبیعی زیادی دارد . ارگ راین ، آبشار هراز، درخت های چنار هزار ساله، چشمه های آب رنگین، آبشارهای گیشیگان و راین از مکان های دیدنی راین و اطرافش هستند که قطعا باید آنها را ببینید . سفر به مناطق بکر و طبیعی اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و خانه های سنتی را میطلبد ؛ خانه هایی که بتوانند ما را از مدرنیته و شلوغی دور کنند تا چند شبی را در آرامش سپری کنیم .

آدرس :کرمان، بین بم و ماهان، راین، خیابان کشاورزان ، کوچه رو به روی مسجد امام حسن

1 medium اقامتگاه بومگردی دشت کریم

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    اقامتگاه خوبیه برخور پرسنل خیلی خوب بود بعلاوه واقعا کرمانی ها مردم خونگریمی هستن.غذاهای محلی هم هم جالب بود هم خوشمزه.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد

    کرمانی ها مردمانی خونگرم و مهمان نوازی هستند

    ۲۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    مردم راين بسيار خونگرم هستند و بسيار مشتاق معرفي جاذبه هاي راين به عنوان محلي براي گردشگري هستند

    ۱۴ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *