رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ آذر ۱۳۹۷

استفاده از موسیقی های اصیل به فرهنگ مردم هویت می دهد

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش ایرنا، احد آزادیخواه روز دوشنبه در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: موسیقی استان هرمزگان بسیار غنی است و شکوفایی آن می تواند به غنای فرهنگی کشور کمک کند.
سخنگوی کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در استان هرمزگان تضاد فرهنگی وجود ندارد و آشفتگی چندانی مشاهده نمی شود.
وی ادامه داد: در حوزه موسیقی، کشور به صورت افراطی مصرف کننده تولیدهای خارجی شده که فعالیت موسیقی اصیل می تواند ما را این محصولات بی نیاز کند.
آزادیخواه افزود: با بازنگری و بازمهندسی آموزه ها و اندوخته های فرهنگی در نقاط مختلف کشور و از جمله هرمزگان می توان از تهدیدات های پیش بینی شده جلوگیری کرد.

** قشم شهر خرده فرهنگ ها
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: شهرستان قشم به لحاظ ترکیب جمعیتی و فرهنگی خاص است به طوری که از تمام استان های کشور نماینده در قشم وجود دارد و این شهرستان محل تضارب خرده فرهنگ های متفاوتی از سراسر کشور است.
وی افزود: وجود ۱۱ هزار دانشجو، مسافران و گردشگران، تنوع مذهبی و فرهنگی باعث شده است این جزیره به لحاظ فرهنگی محل فرصت ها و تهدیدهای مختلفی باشد.
مومنی گفت: امور فرهنگی در قشم نقش محوری دارد و در سازمان منطقه آزاد قشم به طور جدی برای مسایل مختلف این حوزه برنامه ریزی می شود.
وی اظهار داشت: واحدهای تولیدی بزرگ در منطقه آزاد قشم موظف هستند که پیوست فرهنگی و اجتماعی داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حوزه گردشگری با فعالیت های انجام شده، مسافر قشم در حال تبدیل به گردشگر است که این امر تهدیدها و فرصت های خود را دارد.
وی تصریح کرد: قشم تا چهار سال پیش ۳ هزار و ۷۵۰ تخت داشت و در این مدت چهار هزار و ۴۰۰ تخت ایجاد شده است که تا نوروز ۱۳۹۸ با بهره برداری از نخستین هتل پنج ستاره، ۲ هزار و ۹۵ تخت به مجموع تخت های قشم افزوده می شود.
مومنی ادامه داد: با برنامه ریزی ها و اقدامات انجام شده در چهار سال اخیر، شب-ماندگاری گردشگران از یک شب به چهار شب افزایش پیدا کرده است و این در حالی است که میانگین آن در کشور ۱.۵ شب است.
وی بیان داشت: از سوی دیگر با تبدیل گردشگر به مسافر، خرید از بازارها کاهش می یابد که این امر برای حدود ۱۸ هزار فروشگاه قشم تهدید محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم خاطرنشان کرد: با اینکه برنامه ریزی برای رونق گردشگری صورت گرفته است اما چارچوب های قانونی نیز در نظر گرفته شده و با رصد بازار و ساحل قشم می توان این مساله را به خوبی دریافت.
وی افزود: در قشم هم کنسرت های مختلفی برگزار می شود اما نه در حین انجام این کنسرت ها و نه بعد از آن هیچگونه ناهنجاری مشاهده نمی شود.

**قشم به سمت تولید پوشاک در حرکت است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه این دیدار اظهار داشت: این سازمان در حوزه تجارت به دنبال تبدیل تهدیدها به فرصت است و از این رو در بخش پوشاک مسیر حرکت به سمت تولید تعریف شده است.
مومنی افزود: در این راستا تا کنون فعالیت چهار وارد تولیدی پوشاک در این جزیره شروع شده است که تولیدات آن علاوه بر عرضه در بازار داخلی، به بازارهای خارجی نیز صادر می شود.
وی افزود: در حوزه کشاورزی قشم به دلیل نبود نزولات آسمانی از بین رفته است، اما در حوزه شیلات اصلاحات در حال انجام است.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: در راستای تامین و ایجاد امنیت غذایی کشور، تولید ۲۰۰ هزار تُن ماهی در قفس در کشور پیشبینی شده است که تولید ۸۴ هزار تُن معادل۴۰ درصد از آن سهمیه قشم در نظر گرفته شد.
وی افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده، تولید ۵۰ هزار تُن توسط بنیاد مستضعفان و ۳۴ هزار تُن نیز توسط سازمان منطقه آزاد قشم زمینه سازی می شود تا بخش خصوصی در این حوزه وارد شود.
مومنی ادامه داد: همچنین ۲ هزار هکتار زمین در زمینه پرورش میگو به بخش خصوصی یافت که هم اکنون فعالیت در ۳۰۰ هکتار انجام می شود و ۷۰۰ هکتار نیز تحویل داده شده است و بقیه نیز در حال آماده سازی است.

** پیشرفت از مجرای جوامع محلی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: مطالعات انجام شده توسط مشاوران داخلی و خارجی به این نتیجه رهنمون شده است که مسیر توسعه قشم باید از مجرای جوامع محلی می گذرد.
وی افزود: سازمان منطقه آزاد قشم محصور در یک فضای مشخص نیست و با مردم منطقه در معاشرت است و از همین رو کمترین انتظار این است که مردم جزیره از حداقل ها برخوردار باشد.
مومنی ادامه داد: تا حدود چهار سال قبل از ۷۶ روستای جزیره قشم فقط سه روستا از آب آشامیدنی برخوردار بود اما امروز فقط سه روستا آب آشامیدنی ندارند.
وی تصریح کرد: در حوزه اشتغال نرخ بیکاری شهرستان قشم ۶ درصد است و این در حالی است که آمارها در دیگر مناطق کشور حداقل ۲ برابر این رقم را نشان می دهد.
مومنی با اشاره به اینکه به دنبال کاهش نرخ بیکاری در قشم هستیم، افزود: در روستاها مردم از لحاظ مالی در حال استقلال هستند.
وی ادامه داد: هم اکنون ۲ هزار و ۵۰۰ نفر زیر پوشش کمیته امداد قشم قرار دارند که این امر زیبنده این شهرستان نیست.
به گزارش ایرنا، احد آزادیخواه، محمد اسماعیل سعیدی و عباس سرمست اعضای کمسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به همراه حجت الاسلام علی دارابی، معاون اول امور مجالس سازمان تبلیغات اسلامی کشور و علی اکبر انصاریر راد، رییس سازمان تبلیغات هرمزگان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم دیدار و گفت و گو کردند.
جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.
پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف های ایجاد منطقه آزاد قشم است.
شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هرمز، هنگام و لارک با حدود یکهزار و ۶۲۸ کیلومتر مربع وسعت و ۱۵۰ هزار نفر جمعیت در جنوب استان هرمزگان قرار دارد.

-های-اصیل استفاده از موسیقی های اصیل به فرهنگ مردم هویت می دهد

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    چون واقعا يك هنر اصيل ايراني است و ديگران تعلق ندارد و بايد حفظ هويت مي شود

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *