رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ بهمن ۱۳۹۷

از تور چین ، برزیل و بالی لذت ببرید…

لینک این مطلب کپی شد!

تور چین
سایت های تاریخی شگفت انگیز چین

چین دارای تاریخی هزاران ساله است که سایت های تاریخی بسیار زیادی به واسطه آن دارد. هفت اماکن تاریخی دارد، که باید حتما در تور چین خود از آن بازدید کنید:
• دیوار بزرگ
• شهر ممنوعه
• ارتش سفالین
• قصر Potala (محل و اقامتگاه دائمی دالایی لاما)
• قصر تابستانی
• غارهای موگای یا غار هزار بودا
• سه سایت کنفوسیوس
همه این امکان در میراث جهانی یونسکو ثبت شده اند.

-چین از تور چین ، برزیل و بالی لذت ببرید...
دیوار بزرگ: بلندترین سیستم دفاعی در جهان
دیوار بزرگ چین یکی از بزرگترین مکان های دیدنی در دنیا است. این یک معماری دفاعی باستانی است. این دیوار بلند، تاریخ طولانی ای دارد که بیش از ۲۳۰۰ سال است. این دیواردر مناطق مختلف و توسط دولت ها / سلسله های مختلف برای حفاظت از مرزهای مختلف منطقه ساخته شده است.
کل دیوار بزرگ چین، به صورت زیگزاگ در بین کوه های شما چین ساخته شده است. توصیه می کنیم که حتما در کنار بخش های محافظت شده از دیوار بزرگ پیاده روی کنید: Mutianyu و Jinshanling.

شهر ممنوعه: ۹۹۹۹ اتاق برای ۲۴ امپراتور
شهر ممنوعه (یا قصر موزه) یکی از جاذبه های پر بازدید تور چین است. شهر ممنوعه، به عنوان کاخ امپراتوری در سلسله مینگ (۱۶۴۴-۱۳۶۸) و سلسله چینگ (۱۹۴۴-۱۶۴۴) بود.
طرح این کاخ دقیقا بر اساس نظریه فنگ شویی چینی است. بهترین کاخ سلطنتی حفاظت شده چین، بزرگترین ساختمان مجلل باستانی در جهان است (۷.۲ هکتار)، ماهیت و نقطه اوج هنر معماری سنتی چین است.

ارتش سفالین: اولین گردان دفن شده امپراتوری چینگ
این موزه شامل سه چاله بزرگ که ارتش سفالین در آن قرار گرفته است، می باشد و مساحتی در حدود ۲۲.۷۸۰ متر مربع را پوشش می دهد. بیش از ۸.۰۰۰ سرباز و اسب سفالین و بیش از ۱۰.۰۰۰ اسلحه برنزی در این سه چاله کشف شده است.
ارتش سفالین نامزد عنوان «هشتمین عجایب جهان» است و بزرگترین موزه نظامی در زیرزمین است. یک واقعیت جالب این است که، صورت تمام سربازان سفالین به سمت شرق و به سمت دشمنان امپراتور چینگ در دوران جنگ (۴۷۵-۲۲۱ پیش از میلاد) می باشد.

قصر Potala: شاهکار معماری تبت
اگر علاقه مند به فرهنگ تبت هستید، قصر Potala چیزی است که نباید از دست بدهید. این قصر در ابتدا توسط موسس سلسله Tu-Bo و با نام قصر Songtsen Gampo (650-617) ساخته شد. پس از بازسازی در قرن هفدهم، محل اقامت دالایی لاما بود.
بسیاری از آثار تاریخی با ارزش در کاخ، از جمله بیش از ۱۰،۰۰۰ مجسمه بودا ساخته شده از طلا، نقره، جید، چوب، یا خاک رس، و حدود ۱۰،۰۰۰ thangkas (نقاشی به شکل طومار مربوط به بوداییسم) وجود دارد. نقاشی های رو دیوار بسیار زیبا، حکاکی های چوبی و نقاشی های رنگی که برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند، بسیار ممتاز و برجسته هستند.

کاخ تابستانی: بزرگترین باغ، امپراطوری چین
کاخ تابستانی بزرگترین باغ امپراتوری چین است. یونسکو این سایت ۳۰۰ هکتاری را به فهرست میراث جهانی در سال ۱۹۹۸ اضافه کرد و آن را توصیف کرد:
« … شاهکار طراحی باغ به سبک چینی، چشم انداز طبیعی تپه ها و دریاچه ها با ویژگی های ساخت دست انسان مانند عمارت ها، سالن ها، کاخ ها، معابد و پل ها ترکیب می شود تا یک مجموعه هماهنگ، با ارزش زیبایی شناسی برجسته ای ایجاد شود. »
کاخ تابستانی یک کاخ تفریحی تابستانی سلطنتی در سلسله چینگ (۱۹۴۴-۱۶۴۴) بود، بنابراین معماری و طراحی آن کاملا منحصر به فرد است. قایق سواری در دریاچه Kunming در دسترس می باشد. فروشگاه های متعدد در خیابان Suzhou وجود دارد، که سوغاتی هایی نظیر عتیقه جات، تنقلات / اسنک، ابریشم، طلا و جواهر، و چای می فروشند. فروشنده ها در اینجا لباس های مرسوم در دوران سلسله چینگ را می پوشند.

غارهای موگای یا غار هزار بودا: سرزمین مقدس هنر بودایی
غارهای موگای برای نقاشی های دیواری نفیس اش و مجسمه های بودا معروف هستند. این مجموعه دارای: ۷۳۵ غار، ۴۵۰،۰۰۰ متر مربع نقاشی های دیواری، ۲،۴۱۵ مجسمه های رنگی بودا ساخته شده از خاک رس و بیش از ۵۰،۰۰۰ آثار تاریخی است. همه اینها باعث می شود غارهای موگای، بزرگترین و مهم ترین «سرزمین مقدس» هنر بودایی شود.
نخستین حکاکی غارهای موگای در ۳۶۶ سال بود و با یک دوره ساخت و ساز که در دوران ۱۶ سلسله انجام شد، مجموعه ای از هنر بودایی بود. غارهای موگای در نزدیکی یک شهر مهم در جاده ابریشم باستانی به نام دون هوانگ یا Dunhuang قرار دارند، جایی که می توانید چشمه هلالی (یک وادی کوچک مینیاتوری در یک بیابان بکر و طبیعی) را ببینید.

سه سایت کنفوسیوس
کنفوسیوس گرایی بنیان تمدن چینی است. سه سایت تاریخی کنفوسیوس همه در شهر تایفو، استان شاندونگ هستند. ساختمان هایی به شکل معماری باستانی، لوح های سنگی باستانی و فرهنگ کنفوسیوس از نکات برجسته این سه سایت می باشد.
عمارت خانواده کنگ، جایی بود که پسران کنفوسیوس در آن زندگی می کردند. این خانه بزرگ برای نشان دادن فلسفه کنفوسیوس در قسمت های مختلف خانه که برای کار، پذیرایی و استراحت طراحی شده است. ۴۸۰ اتاق این خانه یک گنجینه از آثار خوشنویسی امپریالیستی است.
گورستان کنفوسیوس به قبرستان خانواده کنگ تبدیل شده است و بیش از ۱۰۰،۰۰۰ تن از فرزندان کنفوسیوس در آنجا دفن شده اند. این کونگ لین (جنگل کنفوسیوس) نامیده می شود.
معبد کنفوسیوس تایفو، دومین مجموعه بزرگ معماری باستانی در جهان است که پس از شهر ممنوعه ساخته شده است. معبد در ابتدا به عنوان خانه کنفوسیوس ساخته شد و در سال دوم پس از مرگ او به معبد تبدیل شد تا کنفوسیوس را عبادت کنند. پس از آن، گسترش معبد ادامه یافت و امروزه ۹۵.۰۰۰ متر مربع موجود در دوره یونگ ژنگ (۱۷۲۲-۱۷۳۵) از سلسله چینگ تکمیل شد.
—————————————–
تور بالی
کارهایی که باید نباید در اندونزی انجام بدید!

اگر شما تصمیم تور اندونزی یا تور بالی رو ثبت نام کنید و خیلی دوست دارید با محلی های اندونزی صمیمی بشید و یا راحت تر در این کشور گردش کنید، باید بدونید چطور در مکان عمومی اندونزی ظاهر بشید. با ما در این مقاله همراه باشید تا حسابی راهنماییتون کنیم:
انجام بدید:
• مثله محلی های اندونزی با دست راستتون تو رستوران ها غذا بخورید.
• یادتون باشه فقط با دست راست غذا بخورید، هدیه بدهید و بگیرید.
• با دست راست خودتون با دیگران خوش و بش کنید. اما اگر با یک مسلمان مرد / زن دست می دهید، داستان فرق می کنه. بیشتر اونها مخصوصا زن ها برای شما سر تکون میدن و لبخند می زنند و دست هاشو بسته نگه می دارند.
• احترام هنگام دیدن دعا کردن اندونزی ها.
• کفشاتو زمان ورود به خانه، معبد و … حتما در بیارید.
• وقتی می خواین از خیابان رد شوید حتما از خط کشی عابر پیاده استفاده کنید، اگر می خواید ماشین های سمت راست را نگه دارید با دست راست و ماشین های سمت چپ را با دست چپ نگه دارید. رد شدن از خیابان در اندونزی واقعا سخته.
• برای خانم ها توصیه می شود که حتما از شلوار بلند و لباس های آستین دار استفاده کنند.
• مردمان اندونزی اعتقادی به استفاده از کاغذ توالت ندارند و به جای آن از دست چپ خود استفاده می کنند. پس با خودتون حتما کاغذ توالت همراه کنید چون در مکان های عمومی اندونزی پیدا نمی شوند.
• اندونزی حمل و نقل عمومی خوب ندارد. بهتر اینه که ماشین یا موتور سیکلت کرایه کنید و باهاش شهر رو بگردید.
• لبخند بزنید!

-بالی از تور چین ، برزیل و بالی لذت ببرید...
انجام ندید:
مردم اندونزی در حالی که بسیار مودب و فوق العاده خوش رفتار هستند، به شدت محافظه کارانه عمل می کنند.
• با مردم اندونزی با صدای بلند حرف نزنید، آنها مردمان ملایمی هستند و فکر می کنند شما ادب ندارید.
• خانم های عزیز! وقتی در مکان های عمومی تور بالی هستید دامن یا لباس کوتاه نپوشید. دوست ندارید که مردم محلی به شما زل بزنن؟!
• اصلا از دست چپ استفاده نکنید. قبلا گفتیم که در اندونزی مردم به دست چپ برای تمیز کردن اعتقاد خاصی دارن. پس اگر یادتون رفت و با دست چپ کاری کردید و با نگاه منزجر مردم اندونزی روبرو شدید، ناراحت نشید. این داستان در این مردم نهادینه شده.
• دین در اندونزی موضوع خیلی حساسیه. هنگام دعا و عبادت مردم اندونزی سر و صدا نکنید.
• با خودتون نوشیدنی الکلی نبرید، بیشتر مردم اندونزی طرفدار این موضوع نیستن.
• وقتی به مهمانی دعوت شدید به یاد داشته باشید تا زمانی که میزبان از شما نخواسته که غذا بخورید، به غذا و نوشیدنی اصلا دست نزنید.
• یادتان باشد در محل های عمومی اقدام به ابراز احساسات عاشقانه نکنید، مردم اندونزی اصلا این کار را نمی پسندند.
——————————————
تور برزیل
برزیل؛ جالب، زیبا، متنوع
«فوتبال، ساحل های شن سفید، جنگل های بارانی سرسبز و شهرهای بزرگ.»
برزیل، یکی از جالب ترین و زیباترین کشورهای جهان است. کشوری با سواحل شنی سفید، جنگل های وحشی سرسبز و بارانی و شهرهای بزرگ است. این کشور در آمریکای جنوبی تقریبا نیمی از این قاره را اشغال کرده است و تقریبا در نیکره جنوبی قرار دارد و بسیاری از مناطق آن گرمسیری با وسعت گسترده ای از جنگل های بارانی پر از گیاهان عجیب و غریب و حیات وحش است. ۷،۴۰۰ کیلومتر سواحل با شن های طلایی در کنار اقیانوس اطلس قرار دارد و که با منابع معدنی پر شده است. طلاهای معادن برزیل هنوز هم در کلیساهای پرتغال استفاده می شود؛ قدرت استعماری که در برزیل تا سال ۱۸۲۲ حکومت می کند. این نفوذ قدرتمند پرتغالی در معماری استعماری برزیل، در هنرهای تزئینی مانند کاشی های شیشه ای در کلیساها و صومعه ها و زبان، مشهود است.
تنوع زیستی که در برزیل وجود دارد: اکوسیستم متنوعی، که بزرگترین مجموعه ای از گونه های گیاهی و حیوانات که درنقاط مختلف دنیا می توان دید را به نمایش می گذارد. مکان های بی شماری وجود دارد که در آن شما می توانید گونه های شناخته شده ای را در برزیل کشف کنید، از جمله توکان، طوطی مکائو ارغوانی، میمون هاولر یا جیغ کش، برگچه‌خوار یا کاپی‌بارا، دلفین های صورتی، لاک پشت های دریایی و هزاران گونه دیگر.

-برزیل از تور چین ، برزیل و بالی لذت ببرید...

چشم انداز برزیلی بسیار متنوع است. این بیشتر به خاطر جنگل های متراکم آن، از جمله آمازون – بزرگترین جنگل های بارانی در جهان – در شمال است. اما در برزیل مراتع خشک هم به نام پامپاس، تپه های ناهموار، جنگل های کاج، تالاب های بزرگ، پهنه های بسیار زیاد (مناطق سطح بالای زمین) و دشت ساحلی طولانی وجود دارد.
شمال برزیل تحت تاثیر رودخانه آمازون و جنگل هایی است که آن را احاطه کرده است. آمازون یک رودخانه نیست بلکه یک شبکه از صدها آبراه است. طول کل آن ۶،۸۴۰ کیلومتر است که طولانی ترین رودخانه روی زمین است. هزاران گونه در این رودخانه زندگی می کنند، از جمله پیراناهای بدنام و بوتو یا دلفین صورتی رودخانه.
مساحت عظیم این کشور به این معنی است که آب و هوای برزیل می تواند به شدت از یک منطقه به منطقه دیگر متفاوت باشد. شهرهای ساحلی ریودوژانیرو، رسیفی و سالوادور برای بیشتر سال گرم و دشوار هستند، در حالی که شهرهایی که بالاتر از سطح دریا هستند مانند سائوپائولو، برازیلیا و بلو هوریزونته آب و هوا کمتر گرم می باشد. شهرهای جنوبی کوریتیبا و پورتو آلگره در زمستان می توانند کاملا سرد شوند.
برای گردشگران، تور برزیل بهشتی گرمسیری و یک مقصد فرهنگی هیجان انگیز با جاذبه های زیاد برای همه سلیقه ها است، از تعطیلات ساحلی شگفت انگیز و جنگل گردی، دیدن زیباترین آبشارهای دنیا – ایگواسو و جنگل های مرموز و هیجان انگیز رودخانه آمازون تا موزه هنرهای معاصر و بزرگترین کارناوال دنیا به نام کارناوال ریو که نمایش فرهنگ و نوع زندگی برزیلی است.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *