جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اردکانی‌ها صاحب گذر فرهنگی می‌شوند

تاریخ بروزرسانی :
۳۱ شهریور ۱۳۹۷

در حالی شاهد راه‌اندازی اولین گذر فرهنگ و هنر کشور در روزهای آغازین امسال در شهر یزد بودیم که به دنبال این رویداد، دیگر شهرهای یزد از جمله اردکان نیز برای ایجاد این زیرساخت فرهنگی دست به کار شده‌اند.

نسرین سبحان اردکانی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اردکان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: گذر فرهنگ و هنر اردکان با رویکرد توجه به توسعه صنایع دستی، هنر و همچنین احیای بافت تاریخی اردکان در محل مسقف خانه تاریخی طبایی‌ها راه اندازی خواهد شد.

وی با اشاره به این محل به عنوان پایگاهی برای استقرار انجمن هنرهای تجسمی، افزود: علاوه بر این محل فرهنگی، کافه کتابی شامل کتاب‌هایی کاملا به‌روز شده نیز در سال آینده به عنوان محلی مناسب برای گفت‌وشنودهای فرهنگی، ادبی و فعالیت‌هایی مشابه به بهره‌برداری خواهد رسید.

این مسئول از برگزاری کلاس‌های توجیهی آموزشی قبل از ایجاد این گذر فرهنگی خبر داد و تصریح کرد: دوره‌هایی آموزشی از هنرهای تجسمی، صنایع دستی و تلفیقی این دو حوزه با حضور اساتید و دانشجویان و هنرمندان شهرستان در حال برگزاری است.

وی، برگزاری دوره‌هایی مانند دوره نقاشی آبرنگ و رنگ روغن، طراحی پیشرفته و مقدماتی، فتوشاپ، طراحی چهره، نقاشی کودک، عکاسی، کاشی شکسته، کتیبه، سفال، قلم زنی، نقاشی روی سفال، ویترای، گلیم و نقطه‌کوبی را از جمله دوره‌های برگزار شده در همین راستا ذکر کرد.

سبحان اردکانی، اهمیت ایجاد این گذر فرهنگی را تشکیل فضایی برای گفت‌وگوهای فرهنگی میان مردم خواند و گفت: این گذر فرهنگی مسقف، فضایی با معماری اصیل ایرانی- اسلامی است و دارای تالارهایی با معماری قدیمی است.

حمید مشتاقیان، رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردکان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اجرای طرح مشارکتی گذر فرهنگی و هنری شهرستان اردکان، گفت: این طرح با مشارکت اداره ارشاد و میراث فرهنگی اجرا خواهد شد و در این باره برای نوروز سال آینده انتظار خبرهای خوشی برای مردم اردکان خواهیم داشت. البته هنوز این طرح نهایی نشده و در مرحله تدوین و برنامه‌ریزی قرار دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: محور برنامه های این گذر فرهنگی پرداختن به هنر و صنایع دستی و توسعه اشتغال‌زایی از طریق ایجاد بازارچه هایی در این رابطه است و امیدواریم این گذر تاثیر قابل توجهی در این زمینه با در نظر داشتن اهداف توسعه‌مند و توسعه‌ساز این دو دستگاه متولی ایفا کند.

منبع: ایسنا

ardakan اردکانی‌ها صاحب گذر فرهنگی می‌شوند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد