جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارتباط‌گیری با طبیعت نقطه اوج المان‌های نوروزی امسال مشهد بود

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ فروردین ۱۳۹۷

معاون صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: ارتباط‌گیری با طبیعت نقطه اوج المان‌های نوروزی امسال در مشهد است یعنی به اینگونه که شهروندان و مجاورین این حس را پیدا کنند که طبیعت در شهر حس می‌شود.

سمیه روانخواه در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص تاثیر فضاآرایی در محیط شهری، اظهار کرد: در حقیقت در علم جامعه‌شناسی و روانشناسی این امر اثبات شده است که محیطی که هر فرد در آن زندگی می‌کند نحوه نمایش آن محیط و ارتباط برقرار کردن ما با آن فضا است و در امنیت روانی ما نیز تاثیر بسزایی دارد.

وی ادامه داد: موضوع نشاط اجتماعی در جامعه به عنوان یک مساله مورد نیاز بوده و باید رویکرد بخش‌های مختلف نشاط اجتماعی و فعالیت اجتماعی باشد.

معاون جدید صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد افزود: بنابراین آراستن شهر به نحوی که شهروندان در آن احساس اهمنیت داشته باشند و احساس کنند شهر زنده و متعلق به آن‌ها است تاثیر مثبتی بر جامعه خواهد گذاشت.

روانخواه عنوان کرد: مساله‌ای مانند هویت و اینکه شهروندان حس کنند دارای روحیه جمعی هستند نیز امری بسیار مهم بوده و باید در هر شهروند این حس به وجود آید که متعلق به آن شهر هستند. همچنین از همه مهم‌تر امید در مردم تزریق شود.

وی با بیان اینکه به نظر من در مشهد هر مقدار فضاآرایی انجام شود کم خواهد بود ولی باید گفت از سال‌های گذشته این حس وجود داشت که شهرداری یک اقدام مثبت انجام می‌دهد، تصریح کرد: این شور و شوقی که شهروندان در کنار المان‌های نوروزی عکس می‌گیرند کاملا به انسان منتقل می‌شد.

معاون جدید صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد اضافه کرد: جدا از این ماجرا که مشهد یک کلانشهر به شمار می‌آید امتیاز دیگری که در این شهر وجود دارد این بوده که مورد بازدید تمام ایران است و تمام قشرهای جامعه از لحاظ فرهنگی و اجتماعی به مشهد سفر می‌کنند در این راستا ما باید سلیقه افرادی که به شهر ما سفر می‌کنند را در نظر بگیریم.

روانخواه خاطرنشان کرد: اگر این المان‌ها درست جایگذاری شود می‌توان آن را به عنوان یک جاذبه برای شهر مشهد حساب کرد و علاوه بر آن مدت ماندگاری یک زائر را در این شهر افزایش دهد.

وی اضافه کرد: همچنین این امر برای زائرین نیز مفید است و باعث می‌شود حس‌‎های خوب نیز در این افراد به وجود آید که شما وارد یک شهر زیبا شدین و علاوه بر اقامت در آنجا امنیت را نیز حس کنید.

معاون جدید صنایع دستی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشهد گفت: در کنار این موارد می‌‍توانست هویت‌یابی در شهر پررنگ‌تر دیده شود باید گفت شهر خیلی زیباتر می‌شود اگر به صنایع دستی بیشتر پرداخته شود و این امر فقط جنبه هنری ندارد و باید گفت با توجه به اینکه شعار سال حمایت از تولید ملی است پس صنایع دستی تنها چیزی بوده که با استفاده از محصولات بومی و بدون استفاده از مواد اولیه وارداتی می‌توانیم به آن بیشتر بپردازیم.

روانخواه بیان کرد: صنایع دستی را می‌توان به عنوان یک شغل خانگی نام برد و با حمایت از آن اقتصاد را به خانه‌ها وارد کنیم و در کنار این موارد این هنر می‌تواند یک حس نوستالژی را در افراد ایجاد کند.

وی اظهار کرد: بهتر است در المان‌های نوروزی از این هنر بیشتر استقاده شود به گونه‌ای که هویت هر شهر را تقویت کند.

منبع: ایسنا

%name ارتباط‌گیری با طبیعت نقطه اوج المان‌های نوروزی امسال مشهد بود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *