جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اجرای طرح پایش محلات بافت تاریخی یزد روزهای خوش یادگار ۷۰۰ ساله – یزد

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷

مسئول فنی پایگاه میراث جهانی بافت تاریخی استان، گفت: پایش،آموزش و اجرای پلان مدیریت ثبت جهانی اولویت‌های اجرایی امسال در پایگاه میراث فرهنگی یزد است.

نجمه نادری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اشاره به این‌که پایگاه میراث جهانی شهر تاریخی یزد نقش انتقال هماهنگی‌ها را برعهده دارد، اظهار کرد: حفاظت و بهره‌برداری از بافت نیازمند یک مدیریت واحد است.

وی با اشاره به نقش پایگاه میراث فرهنگی در حراست از بافت جهانی شهر یزد، افزود: پایش، آموزش و تدوین پلان مدیریت ثبت جهانی از جمله اولویت‌های اجرایی پایگاه برای سال ۹۷ است.

مسئول فنی پایگاه میراث جهانی بافت تاریخی استان یزد، گفت: برگزاری همایش بین المللی از دیگر برنامه‌های در دستور کار پایگاه میراث فرهنگی و شهرداری یزد برای سال جاری است.

نادری در ادامه با اشاره به ضرورت آگاه سازی اقشار مختلف جامعه از نحوه تدوین و اجرای پلان مدیریت ثبت جهانی،‌گفت:‌ مردمی بودن و استفاده از نهادهای اجتماعی در اجرای پلان مدیریت از جمله ویژگی های پلان مدیریت ثبت جهانی در استان یزد است.

این مقام مسئول با بیان این‌که ۱۸ محله در محدوده بافت جهانی شهر یزد وجود دارد،‌ تصریح کرد: اجرای طرح پایش محلات از دیگر اقدامات در دستور کار پایگاه میراث فرهنگی یزد است.

وی در پایان بررسی سیستم چاه های فاضلاب، برقکشی ساختمان، ناودانها و دیگر عناصر سازه‌های معماری را از جمله فرآیند انجام طرح پایش محلات در پایگاه میراث دانست و خاطرنشان کرد: کارگروه اجرایی ستاد مدیریت شهر تاریخی یزد با دبیری فرهمند در شهرداری یزد راه‌اندازی شده است.

منبع: ایسنا

yazd اجرای طرح پایش محلات بافت تاریخی یزد روزهای خوش یادگار ۷۰۰ ساله   یزد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *