رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۰ آبان ۱۳۹۷

آغاز فصل سوم کاوش باستان‌شناسی در پناهگاه صخره‌ای باوه یوان

لینک این مطلب کپی شد!

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، سامان حیدری گوران، سرپرست هیات باستان‌شناسی باوه یوان گفت: این پروژه تحت نظر پژوهشکده باستان‌شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه انجام می‌شود.
این باستان شناس با اشاره به نتایج درخشان فصول پیش که با کشف نخستین بقایای قطعی انسان نئاندرتال در کشور ایران، همراه بوده است تصریح کرد که فصل سوم کاوش در این مکان به منظور کسب اطلاعات تکمیلی با هدف کسب اطلاعات بیشتر در محل کشف نخستین دندان انسان نئاندرتال در این مکان پارینه سنگی خواهد بود.
به گفته وی، مجموعه غار و پناهگاه صخره‌ای یوان در دره ناودرون و در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهر کرمانشاه واقع است.
او اظهار داشت: در فصول پیشین علاوه بر کشف نادر یک دندان شیری انسان نئاندرتال با قدمت در حدود ۴۲ تا ۴۵ هزار سال پیش، لایه های رسوبی همراه با داده های فرهنگی از سه دوران پارینه سنگی میانی، نوین و فراپارینه سنگی است که بلافاصله بر روی هم نهشته شده اند.
حیدری گوران افزود: این مکان از لحاظ توالی استقرار با محوطه کلیدی و مهم پناهگاه صخره ای ورواسی قابل مقایسه است که آن نیز در منطقه کرمانشاه واقع است.
وی ادامه داد: امیدواریم با مطالعات باستان شناسی و میان رشته ای در این مکان بخشی از تاریخ طولانی انسان در منطقه زاگرس روشن شود.
فصل سوم کاوش در مجموعه غار و پناهگاه صخره ای باوه یوان با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری در حال انجام است.

باستان شناسی  آغاز فصل سوم کاوش باستان‌شناسی در پناهگاه صخره‌ای باوه یوان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *