جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آثار باستانی مشگین شهر مرمت می شوند

تاریخ بروزرسانی :
۲۱ خرداد ۱۳۹۷

به گزارش ایرنا ، نادر فلاحی روز دوشنبه در آیین معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی مشگین شهر افزود: مشگین شهر به لحاظ برخورداری از جاذبه های متعدد و متنوع طبیعی، تاریخی، فرهنگی و باستانی سالانه میزبان هزاران گردشگر است و توانسته پاسخگوی سلایق مختلف گردشگران باشد.
او اظهار کرد: به واسطه تعدد آثار ، گردشگری به عنوان اصلی ترین محور توسعه شهرستان مشگین شهر تعیین شده و این اداره کل نیز برنامه های ویژه برای این منطقه در دستور کار دارد.
وی گفت: از جمله جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی در این شهرستان مورد تاکید است و انتظار می رود مسئولان شهرستان نیز از این مهم حمایت کنند.
او اضافه کرد: مشگین شهر از صنایع دستی نیز بی نصیب نبوده و لازم است با هدف رونق اشتغال در این منطقه به تولید کیفی، بازاریابی و برندسازی صنایع دستی توجه ویژه شود.
در این آیین با معرفی ایمانعلی ایمانی به عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مشگین شهر از خدمات محرم جعفری رئیس سابق این اداره تجلیل شد.
شهرستان مشگین شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.

مشگین شهر آثار باستانی مشگین شهر مرمت می شوند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    خدا روشکر در حال بازسازی هستش و اجازه چندانی برای ورود به برخی امکان داده نمیشه فعلا

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *