جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آب انبار بازار(میدان)

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ دی ۱۳۹۵

اهمیت و نقش حیاتی آب در زندگی مردمان کویر باعث شکل گیری فضاهایی گشته که قابلیت ذخیره آب را برای استفاده مردم فراهم می نموده است. موقعیت قرارگیری این شهر و اقلیم آن باعث شده عناصری چون حوض و آب انبار در این شهر به تعداد زیادی ساخته شود. این آب انبار در مجاورت راسته بازار قدیم شهر تون و در حد فاصل بنای امامزادگان و مسجد جامع قرار گرفته است. با توجه به قرار گیری این بنا در راسته بازار و همچنین محله میدان به آب انبار میدان و آب انبار بازار مشهور می باشد.

کاربرد این آب انبار نیز می تواند با توجه به موقعیت آن در راستای کاربری معبر جهت رفع نیاز بازاریان و زائران امامزاده باشد.
بنای مزبور شامل یک سردر ورودی برای دسترسی به پاشیر و مخزن می باشد . مصالح بنا از آجر معمولی ، ملات آهک،ملات ساروج،ملات گچ،لاشه سنگ می باشد ودر قسمت هایی از آن بقایای دیوارهای مسکونی همجوار قدیمی مشاهده می شود. که در اکثر نقاط روی بدنه های داخلی وخارجی آسیب های فراوانی مشاهده می گردد . این بنا در گذشته به عنوان منبع تامین آب آشامیدنی مردم استفاده زیادی داشته که در حال حاضر بدلیل متروک ماندن بافت قدیمی و استفاده از وسایل مکانیزه در دسترسی به آب شرب دیگر بلااستفاده مانده است.

66 1 آب انبار بازار(میدان)

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *