جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار و غار چرات

تاریخ بروزرسانی :
۴ خرداد ۱۳۹۷

چرات یکی از روستاهای حوالی آلاشت سوادکوه در استان مازندران ایران است. در حدود ۲۲ کیلومتری آلاشت و منطقه‌ای است ییلاقی، در بیست کیلومتری روستای چرات در دهستان ولوپی آبشار چرات واقع شده است و علی رغم ارتفاع کم محل ریزش آب، به دلیل کوهستانی بودن منطقه و مناظر چشمه های اطراف آن از دیدنی های شهرستان سوادکوه به شمار می رود.

برخی بر این باورند که نام سوادکوه از کوه سوات گرفته شده که در جنوب شرقی روستای چرات در دهستان ولوپی واقع شده و در ارتفاعات آن آثاری از تمدن قدیم مشاهده می‌شود که احتمالاً بدلیل استقرار حاکمان قدیم سوادکوه بر جای مانده‌ است.

از مناطق دیدنی چرات می‌توان از چشمه‌های فراوان، حمامی که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و آبشاری به نام گرچلینگ و تنگه نارم و قله شاه نشین و غارهای باستانی و مناظر و طبیعت زیبا نام برد.

غار لی پشت :

در روستای چرات در دهستان ولوپی در غرب شهرستان سوادکوه که به سرخ غار نیز معروف است. فاصله زمانی این غار با دامنه کوه لی پشت تقریبا یک ساعت می باشد و قسمت پایانی راه مذکور بسیار سخت و صعب العبور است. ورودی غار رو به شمال و سقف طاق مانند غار با آثار زیبائی طبیعی حاصل از چکیدن آب و مواد معدنی شبیه سنگ مرمر بسیار دینی است.
آدرس: پل سفید، چرات در غرب شهر پل سفید روستای چرات واقع شده است

آبشار چرات

چرات 1 آبشار و غار چرات

چرات 2 آبشار و غار چرات

چرات 3 آبشار و غار چرات

چرات آبشار و غار چرات

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 2.6]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • فاطمه قاضیها

    با سلام و درود ،بسیار عالی و قابل استفاده ، لطفا تاریخ انتشار را قید بفرمایید . باسپاس فراوان

    ۲ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *