جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار باران کوه

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۸

آبشار باران کوه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه واقع شده است. این منطقه با وجود ریزش مداوم آب و صخره‌های سبز یکی از مکان‌های زیبای استان گلستان است. منشأ آبی که از کوه ریزش می‌کند از چشمه و غار‌ها تأمین می‌شود. غارهای باران کوه کوچک، باریک و طویل بوده و به تعداد زیادی وجود دارند.

باران کوه آبشار باران کوه

ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه وجه تسمیه باران کوه است. این در حالی است که صخره‌های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند. در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیبا ترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است. این منطقه با وجود ریزش مداوم قطرات آب و صخره‌های سبز خزه ای یکی از مناظر جالب استان گلستان است. این آبشار از زیباترین آبشارهای ایران است.

باران کوه زمستان3 آبشار باران کوه
ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره‌های پوشیده از خزه وجه تسمیه آبشار باران کوه است. این درحالی است که صخره‌های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند. آبشار باران‌کوه به دلیل طولانی بودن مسیر پیاده‌روی و دسترسی سخت‌تر به این مسیر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است و این آبشار، برای مسافرت و تفریح مکان بسیار مناسبی است و باید از لحظه لحظه بودن در این منطقه رویایی نهایت استفاده را برد.

باران کوه زمستان5 آبشار باران کوه
با خودرو می‌توان از مسیر آبشار باران کوه تا نخستین رودخانه را طی کرد و با توجه به اینکه جاده خاکی و ناهموار است اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم چراکه بعد از رودخانه چیزی در حدود سه ساعت پیاده روی دارد. پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر برای رسیدن به این آبشار بسیار زیبا باعث می‌شود بسیاری از گردشگران نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند. اما مسیر تقریبا بکر و دست نخورده باران کوه آنقدر جذابیت دارد که متوجه خستگی پاها و تاول‌های احتمالی آن‌ها نشوید.

باران کوه زمستان6 آبشار باران کوه

باران کوه زمستان7 آبشار باران کوه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 5 میانگین: 3.4]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد