رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ بهمن ۱۳۹۳

۱۵ روند بازاریابی هتل در سال ۲۰۱۵

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۰۴- بازاریابی آنلاین روز به روز در حال پیچیده‌تر شدن است؛ بالاخص برای هتلداران که نه‌تنها باید همه تاکتیک‌های خارجی موجود در دنیای بیرون را بدانند، بلکه باید بر همه بازیگران دیجیتال تاثیرگذار در حوزه سفر نظیر ابرموتورهای جست‌وجو و سایت‌های آنلاین آژانس‌های مسافرتی (OTA) نیزاشراف داشته باشند.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، سایتNet Affinity
در یک مطالعه، ۱۵ روش و روند بازاریابی هتل‌ها را در سال ۲۰۱۵ نشان داده است؛ سایتی که به‌طور انحصاری در بخش هتلداری و در امر بازاریابی آن متمرکز است. نتایج این گزارش نشان می‌دهد که می‌توانیم انتظار یک تغییر و حرکت در دنیای میهمان‌نوازی در سال جدید میلادی را داشته باشیم.

۱- شخصی‌سازی 439 15 روند بازاریابی هتل در سال 2015
در سال ۲۰۱۵ شاهد تسریع روند تجربه‌های شخصی در شبکه خواهیم بود. هتل‌ها شروع می‌کنند به استفاده حرفه‌ای‌تر از محتوای شبکه‌ها و مشتری‌ها را براساس ترجیحات و رفتارهای آنلاین آنها مورد هدف قرار خواهند داد.

۲- موبایل
رزرو هتل‌ها از طریق موبایل در سال ۲۰۱۵ با سرعت ادامه خواهد یافت و پیش‌بینی می‌شود که رزرو سفرها از طریق موبایل در این سال، ارزشی معادل ۵/۳۹ میلیارد دلار را به خود اختصاص دهد و این ۲۵ درصد از کل بازار آنلاین مسافرت خواهد بود.
۳- دست کشیدن از رزرو
با توجه به آنکه در حدود ۹۸ درصد از بازدیدکنندگان سایت‌ هتل‌ها از رزرو آنها دست می‌کشند، ابزارهای رزرو به مولفه ضروری برای جذب مشتری‌ها و آشتی‌دادن آنها با رزرو اینترنتی در سال ۲۰۱۵ تبدیل خواهد شد.

۴- جست‌وجوی متا
هنوز راه زیادی باقی مانده است تا استفاده از موتور جست‌وجوی متا به راهی موثر برای بازاریابی هتلداران تبدیل شود. چالش سال ۲۰۱۵ این خواهد بود که اطمینان حاصل شود کانال‌های سرچ متا برای رزرو هتل‌ها سودآور خواهند بود.

۵- پرداخت با موبایل
در سال ۲۰۱۵ شاهد خواهیم بود که «پرداخت با موبایل» به روال معمول برای پرداخت رزرو هتل‌ها تبدیل خواهد شد. در سال گذشته صنعت خرده‌فروشی آنلاین نشان داد که روش‌های پرداخت جایگزین همچون پی‌پال در حال افزایش است و یک مورد از هر ۴ مورد تراکنش‌های موبایل، اکنون از این کانال‌ها انجام می‌شود.

۶- مالکیت برندها
میانگین مدت تحقیقات یک مسافر از لحظه آغاز تا رزرو هتل ۲۴ روز طول می‌کشد و به‌طور میانگین ۶/۲۱ صفحه واسط در آن مشاهده می‌شود. در سال ۲۰۱۵ شاهد تمرکز بیشتر بر تملک برندها در همه کانال‌های جست‌وجو خواهیم بود.
۷- رسانه‌های اجتماعی
رسانه‌های اجتماعی همچنان تغییرات زیادی در دسترسی به محتواهای تبلیغاتی و فروش ایفا می‌کنند و هتل‌ها مجبور خواهند شد بیش از پیش هزینه صرف کنند تا محتوای تبلیغاتشان مشاهده شود.

۸- محتوای متناسب با شخصیت
هتل‌ها باید مشتری محور شوند و به یک هتل باید از نگاه مشتری نگاه کنند و نه بازار یا هتل. هتل‌ها باید درک کنند که مشتری‌‌ها از آنها چه انتظاراتی دارند و تجربیات خود را بر پایه انتظارات آنان شکل دهند.

۹- بهینه‌سازی جدید موتور جست‌وجو
با توجه به اینکه اکنون گوگل نتایج جست‌وجوی هتل‌ها در بالای صفحات وب را ۱۰۰ درصد پولی کرده است، بازاریابان باید برای ترافیک موجود در شبکه، مرزهایی را در نظر بگیرند؛ در سال ۲۰۱۵ بهینه‌سازی موتور جست‌وجو از حالت سنتی خارج می‌شود و بر تجربه همه مصرف‌کنندگان در همه کانال‌ها متمرکز می‌شود.

۱۰- برنامه‌های بازاریابی
در سال ۲۰۱۵ باید برای انفجار برنامه‌های مزایده آماده شویم. در حال حاضر ۳۵ درصد از کل هزینه تبلیغات صرف خرید نمایش تبلیغات از طریق تکنولوژی‌های برنامه‌ای می‌شود.

۱۱- محتوای صوتی- تصویری
مطالعات نشان می‌دهد مردم ۱۰ درصد از آنچه می‌شنوند، ۲۰ درصد از آنچه می‌خوانند و ۸۰درصد از آنچه را که می‌بینند به خاطر می‌آورند. در سال ۲۰۱۵ شاهد داستان‌سرایی تصویری خواهیم بود و این مساله به هتل‌ها امکان مشارکت فعالانه در جوامع را می‌دهد.

۱۲- استراتژی‌های تجربه‌محور
در سال ۲۰۱۵ شاهد رشد استراتژی‌های تجربه‌محور خواهیم بود. مشتری‌های امروز می‌خواهند در هتل‌هایی باشند که از ترجیحات و امیال آنها آگاهی دارد. هتل‌ها باید برندها و محصولات زیادی را در دسترش مشتریانشان قرار دهند تا بتوانند هیجان و احساسات آنها را برانگیزند.

۱۳- نزدیکی تکنولوژی به مشتریان

۹۱ درصد از کاربران گوشی‌های هوشمند، این ابزارهای خود را در جایی قرار می‌دهند که دستشان به آنها برسد. بازاریابان هتل‌ها می‌توانند از این مزیت نزدیکی تکنولوژی به مشتریان استفاده کنند چون پیام‌های مختلفی را می‌توان براساس موقعیت مکانی مشتری‌ها به آنها ارسال کرد.

۱۴- نسل بیبی‌بومرها
نسل بیبی‌بومرها -یعنی نسلی که اکنون به سن میانسالی رسیده‌اند و جزو طبقه ثروتمندان محسوب می‌شوند- اکنون مشارکتی ۳۳درصدی به‌عنوان کاربران اینترنت دارند. در تدوین استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هتل‌ها در سال ۲۰۱۵، آنها باید به این نسل توجه ویژه داشته باشند.

۱۵- رویکرد کل‌گرایانه به مدیریت درآمدها
تغییر سریع در رفتار مشتری، هتل‌ها را ملزم می‌کند رویکردی جامع در قبال مدیریت درآمد‌هایشان داشته باشند و این کار را باید از طریق مداخله دادن بیشتر فروش و بازاریابی در فرآیند بازاریابی انجام دهند. این تغییر نقش‌ها برای مدیریت موثر توزیع کانال‌ها در سال ۲۰۱۵ حیاتی خواهد بود.
به گزارش «دنیای اقتصاد»، روند بازاریابی اینترنتی اکنون روز به روز تغییر می‌کند و دچار تکامل می‌شود. بازاریابی مراکز اقامتی نیز از این موضوع بی‌نصیب نیست و هر سال نسبت به سال گذشته با پیچیدگی‌های جدیدتری همراه خواهد بود. سال ۲۰۱۵ نیز ارمغان‌های متفاوتی برای بازاریابی هتل‌ها به همراه خواهد داشت.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *