جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۶ مشکل پیش روی مدیریت سفرهای کاری

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ آبان ۱۳۹۶

اگرچه سفرهای کاری متفاوت از سایر سفرها محسوب می‌شود و با سختی‌های خود همراه است، اما در بیشتر مواقع فرصتی است برای دیدن گوشه و کنار دنیا برای کارکنان شرکت‌ها و سازمان‌ها. بر طبق آمارها در دنیا سالانه یک میلیارد سفر انجام می‌شود که قسمت زیادی از آن را سفرهای کاری تشکیل می‌دهد. اما یکی از موانع و مشکلات بر سر راه شرکت‌ها نیز مدیریت سفرها و ماموریت‌های کاری و موانع و مشکلاتی است که در راه تدارک این سفرها وجود دارد.

۱-سرعت انجام امور: بعد از تهیه بلیط سفرهای کاری، بحث اقامت کارکنان در ماموریت‌های کاری‌ای که به آن اعزام می‌شوند، بسیار حائر اهمیت است. ذخیره زمان و سرعت بالای انجام پروسه رزرو هتل به خصوص برای کارمندان و مدیرانی که در طول سال سفرهای کاری و ماموریت‌های زیادی پیش رو دارند، از جمله مهمترین مسائل در زمینه سفرهای کاری است.

۲-پیگیری
: در بعضی اوقات شرکت‌ها و سازمان‌ها مجبور به رزرو هتل از وب‌سایت‌ها و آژانس‌های مسافرتی مختلف می‌شوند. این مسئله هم فرآیند پیگیری را با کندی مواجه می‌کند و هم احتمال خطای انسانی در ورود اطلاعات را بالا می‌برد.

۳– هزینه بالا: ماموریت‌های کاری یکی از پرخرج‌ترین بخش‌های هزینه‌ای برخی از شرکت‌ها را تشکیل می‌دهند، به خصوص اگر ناچار به انجام همیشگی آن باشند. جدا از هزینه‌های بالای تهیه بلیط، مواردی همچون محل اقامت کارکنان و هتلی که در طول سفر کاری در آن ماندگارند، هزینه ماموریت‌های کاری را بالا می‌برد.

۴-عدم شفافیت مالی: بیشتر آژانس‌های مسافرتی از صدور فاکتورهای رسمی خودداری می‌کنند و همین موضوع باعث عدم شفافیت مالی حساب و کتاب‌های شرکت‌ها می‌شود. این مشکل بیشتر زمانی بروز پیدا می‌کند که حجم سفرهای کاری بسیار زیاد باشد و در پایان ماه، فاکتورهای رسمی از میزان هزینه‌ها وجود نداشته باشد.

۵-خطای انسانی: یکی از مشکلات خرید بلیط و رزرو هتل از آژانس‌های مسافرتی وجود نیروی انسانی است که گاهی احتمال خطا و اشتباه را بالا می‌برد. با آنلاین شدن کسب و کارها و حذف واسطه‌ این مشکل تا میزان زیادی برطرف شده و شرکت‌ها و سازمان‌ها از تمامی شرایط سفر مطلع خواهند شد.

۶-عدم پاسخگویی: خرید از آژانس‌های مسافرتی که فاقد پشتیبانی ۲۴ ساعته هستند، گاه مشکلات زیادی را برای پرسنلی که به ماوریت کاری می‌روند، ایجاد می‌کند. این موضوع در صورت خرید از آژانس‌های مختلف و عدم پاسخگویی آنها در شرایط حساس و ضروری، بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

سفر کاری ۶ مشکل پیش روی مدیریت سفرهای کاری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *