جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یزد به عنوان « شهر خلاق » ایران معرفی شد

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ تیر ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۴/۲۶ – مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گرشگری استان یزد اعلام کرد: سازمان ما شهرهای تبریز و یزد را به عنوان «شهرهای خلاق» ایران در سال های ۲۰۱۶و ۲۰۱۷ به سازمان همکاری های اسلامی (OIC) معرفی می کند.

به گزارش یزد رسا، مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری استان در این خصوص به ایرنا گفت: چندی قبل استان یزد ، شهرهای یزد را در حوزه معماری و میبد در حوزه هنرها و صنایع دستی به عنوان شهرهای خلاق به سازمان میراث فرهنگی کشور معرفی کرده بود.

محمد مهدی شرافت افزود :با توجه به ظرفیت های آموزشی و همچنین قابلیت های شهر یزد از جنبه معماری این ظرفیت و توان را دارد را که جزو شهرهای خلاق جهان قرار گیرد.

وی اضافه کرد: سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد(یونسکو) طرحی با عنوان «شهرهای خلاق» دارد که سازمان همکاری های اسلامی (OIC) نیز با بهره گیری از شاخص های تعریف شده در یونسکو ، پروژه مشابهی را تعریف کرده و از کشورهای عضو خواسته برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ دو شهر خلاق خود را معرفی کنند.

این مسوول اضافه کرد: بر اساس هفت شاخص یونسکو برای شهرهای خلاق از جمله غذا ، موسیقی ، ادبیات ، آیین ها و مبلمان شهری، طی مکاتبه با مسوولان گردشگری در استان ها برای سال ۲۰۱۶ شهر تبریز و برای سال ۲۰۱۷ شهر یزد را به عنوان شهرهای خلاق به OIC معرفی شده است.

سازمان یونسکو پس از بررسی شهرهای معرفی شده، از میان ۵۶ کشور عضو این سازمان، شهرهای خلاق را برای سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ اعلام می کند.
یزد به عنوان «شهر خلاق» ایران معرفی شد یزد به عنوان « شهر خلاق » ایران معرفی شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *