جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یزد، بهشت انرژی خورشیدی

تاریخ بروزرسانی :
۱۱ مهر ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۷/۱۱- استاندار یزد گفت: استان با توجه به داشتن بیش از ۳۳۰ روز آفتابی، بهشت انرژی خورشیدی به‌حساب می‌آید و می‌تواند زمینه‌های همکاری دو جانبه کشورها را فراهم سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه یزد و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، سید محمد میرمحمدی در دیدار با اعضای انجمن یاس‌ها و انجمن دوستی مجارستان و ایران که به میزبانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست مجارستان برگزار شد، به معرفی توانمندی‌های یزد پرداخت و اظهار کرد: استان یزد یکی از استان‌های بزرگ کشور ایران است و از نظر معادن دومین استان کشور ایران به‌حساب می‌آید.

وی افزود: استان یزد از نظر تاریخ نیز دومین شهر تاریخی جهان به‌حساب می‌آید و از نظر میراث فرهنگی و هنرهای معماری و فناوری‌های سازگاری با طبیعت نیز در رتبه اول قرار دارد. استان یزد یکی از استان‌های گردشگر پذیر ایران است و در طول سال، چهارفصل را در خودش دارد و به همین دلیل زمینه گردشگری طبیعی نیز در این استان وجود دارد.

میرمحمدی از مناطق کویری و بیابانی با آسمان‌های پرستاره، مناطق کوهستانی و ییلاقی با آب‌وهوای بسیار مطلوب، مناطق کویری با شن‌های روان برای ریگ نوردی و کوهستان‌های سر به فلک کشیده با ارتفاع بیش از چهار هزار متر از سطح دریا، به‌عنوان جاذبه‌های طبیعی یزد یاد کرد.

میرمحمدی خاطرنشان کرد: گردشگرانی که در استان یزد حضور پیدا کرده‌اند، همه از آرامش، صفا و صمیمیتی که مشاهده کرده‌اند، بسیار لذت برده‌ و از مردم بسیار مهربان و مهمان‌دوست یزد خاطرات خوبی به یادگار دارند.

وی به زمینه‌های همکاری با کشور مجارستان، اشاره و عنوان کرد: ما در ارتباط با فعالیت‌های آموزشی و تحقیقاتی، صنعتی و کشاورزی می‌توانیم با مجارستان همکاری خوبی داشته باشیم.

استاندار در ادامه به روابط تاریخی ایران با کشور مجارستان اشاره کرد و گفت: با توجه به این که مردم یاسپرین خودشان را یزدی می‌دانند و ریشه در یزد دارند و مردم مجارستان که خودشان را آسیایی می‌دانند، تقویت مشترکات بین دو کشور ضروری به نظر می‌رسد.

وی، همدلی و همکاری بین ملت‌ها را راه نجات بشریت دانست و خاطرنشان کرد: من در شهر یاسپرین و در استان سولنوک و سایر نقاط کشور مجارستان احساس کردم که در وطن خودم هستم زیرا در هر جلسه‌ای که حضور پیدا کردم احساس عشق و علاقه به ایرانیان را دیدم.

استاندار با بیان اینکه استعداد و ظرفیت‌های ایران در پسا تحریم می‌تواند بستر ارزشمندی برای توسعه روابط با کشورهای مختلف را فراهم آورد، ادامه داد: امروز راه توسعه همکاری‌های مختلف بیش از گذشته فراهم‌ شده و شرایط همکاری‌های دوجانبه برای کشورهایی که روابط خوبی با آنها داشته‌ایم، فراهم است.

وی گفت: حجم مبادلات بازرگانی ایران و مجارستان نسبت به دو دهه قبل کاهش داشته است که امیدواریم با انعقاد قراردادهای جدید، همکاری‌ها به ‌شدت توسعه پیدا کند و شاهد رونق و توسعه مبادلات فی‌مابین باشیم.

میرمحمدی اظهار کرد: سرعت پیشرفت‌ها مستلزم هم‌افزایی‌های بیشتر ملت‌ها است و ما امیدواریم که اندیشمندان، دانشمندان، تجار، صنعتگران و فرهنگیان دو کشور همه و همه دست‌ به ‌دست هم بدهیم و بتوانیم یک جهان بسیار شایسته و زیبا را برای امروز و نسل‌های بعد فراهم کنیم.

استاندار یزد از سفیر جمهوری اسلامی ایران در کشور مجارستان، تشکر و ابراز امیدواری کرد که دو کشور ایران و مجارستان در زمینه گسترش همکاری‌ها و روابط فی‌مابین بیش از گذشته موفق باشند.

محمدرضا مرشدزاده، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان ضمن خوش‌آمدگویی به هیات یزدی با اشاره به فاجعه بزرگ منا در مکه مکرمه، سوء مدیریت را دلیل این حادثه دانست و گفت: تعداد زیادی از حجاج ایرانی در مراسم حج امسال قربانی شده‌اند و تقاضا می‌کنم به احترام آن‌ها، ایستاده سکوت کنیم.

وی با اشاره به جلسات برگزار شده پیرامون روابط دو جانبه ایران و مجارستان، افزود: اگرچه روابط ایران و مجارستان دارای فراز و نشیب بوده ولی هیچ‌گاه این روابط در دهه‌های اخیر قطع نشده است و ما امروزه شاهد اوج‌گیری روابط هستیم.

مرشدزاده با بیان اینکه در دیپلماسی، سفر مقامات عالی ‌رتبه کشورها به کشوری دیگر نشان‌دهنده اعتماد متقابل است، تاکید کرد: با توجه به حسن اعتمادی که دو کشور نسبت به یکدیگر دارند و اراده‌ای که وجود دارد، آماده‌ایم همکاری‌های متقابلی داشته باشیم.

سفیر کشورمان در مجارستان، ارتباط خوب دو کشور را ناشی از مشترکات تاریخی و فرهنگی دانست و از ارتباط یزد و یاسپرین به‌عنوان سنبل ارتباطات ایران و مجارستان یاد کرد.

وی حضور استاندار یزد را در رأس هیئت تجاری سفر کننده به مجارستان را حاوی پیام دانست و خاطرنشان کرد: حضور ایشان در کشور مجارستان نشان از عزم جدی استان یزد برای توسعه روابط اقتصادی با این کشور دارد.

مرشدزاده ابراز امیدواری کرد تا در آینده نزدیک شاهد گسترده‌تر شدن روابط و همکاری‌های بیشتر دو کشور باشیم.

2276 یزد، بهشت انرژی خورشیدی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *