رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ آذر ۱۳۹۴

گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ها در مهران

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۰۲-به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: در این نمایشگاه، سوغات و صنایع دستی استان های ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان، آذربایجان شرقی و غربی، همدان، مرکزی، کرمانشاه، کردستان، زنجان، خوزستان، اردبیل، قم، فارس و بوشهر در معرض نمایش قرار گرفته است.
وی افزود: این نمایشگاه شامل ۴۰ غرفه از انواع لباس های محلی، گلیم و فرش، احجام سنگی، معرق و منبت، چرم، سفال، چاقو، مس، عسل طبیعی و دیگر خوراکی ها و شیرینی های سنتی استان های شرکت کننده است.
شنبه زاده ادامه داد: با توجه به تردد میلیونی زائران اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران، این نمایشگاه با هدف خدمات رسانی به زائران در ورودی شهر مهران برپا شده است.
وی گفت: سوغات و صنایع دستی استان های شرکت کننده در این نمایشگاه با تخفیف ۱۵ تا ۲۰ درصد به زائران ارایه می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی ایلام با بیان اینکه این نمایشگاه تا ۱۳ آذرماه جاری برای بازدید زائران و علاقمندان دایر است، اظهار کرد: برپایی غرفه های نوحه سرایی و ایستگاه های صلواتی از دیگر برنامه های این نمایشگاه است.
استان ایلام و پایانه مرزی مهران در ۹۵ کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام محرم و اربعین سال گذشته به کانون اصلی و مهم تردد زائر سوگوار حسینی تبدیل شد.
بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر عزادار حسینی اربعین سال برای شرکت در آیین های سوگواری و زیارت عتبات عالیات از راه مرز بین المللی مهران به کشور عراق سفر کردند که پیش بینی می شود، این رقم امسال افزایش یابد.
127 گشایش نمایشگاه صنایع دستی و سوغات استان ها در مهران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *