رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ تیر ۱۳۹۶

گزارش CNN از روند رو به رشد گردشگری ایران

لینک این مطلب کپی شد!

شبکه سی‌.ان‌.ان در گزارشی، رشد چشمگیر گردشگری ایران را مثبت دانسته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شبکه خبری سی‌.ان‌.ان در گزارشی به تغییر نحوه صدور ویزا برای گردشگران خارجی و تاثیر آن بر رشد چشمگیر گردشگری ایران در ماه‌های اخیر پرداخته است.

در بخشی از این گزارش می‌خوانیم: «رسول موسوی‌» یک تورگردان ایرانی است که در ماه‌های اخیر سرش بسیار شلوغ بوده و زمانی که می‌تواند با همسرش سپری کند روز به‌روز کمتر می‌شود. او در این‌باره می‌گوید: خدا را شکر که شرایط روز به روز بهتر و هر روز به تعداد گردشگران خارجی افزوده می‌شود. او همچنین می‌گوید من اشک شوق می‌ریزم زمانی که می‌بینم گردشگرانی که به تماشای ایران می‌آیند، کشورم را با افتخار ترک می‌کنند.

سی.ان.ان در گزارش خود آورده است: تعداد گردشگران خارجی در ایران در قالب راهبرد رییس جمهور جدید این کشور برای جذب بیشتر گردشگر به کشوری با هزاران سال قدمت و یکی از قدیمی‌ترین تمدن‌های جهان رشد چشمگیری یافته است. گردشگری ایران از زمان انقلاب سال ۱۹۷۹ به دلیل تنش‌های سیاسی غرب با ایران کاهش چشمگیری یافت، اما اکنون تنش‌ها کاهش یافته و امیدها برای حل بحران هسته‌ای نیز هرروز بیشتر می‌شود که حاصل آن رشد چشمگیر گردشگری این کشور در ماه‌های اخیر بوده است.

دولت ایران همچنین قصد دارد در ماه‌های آتی شرایط صدور ویزای گردشگری را تسهیل کند که در قالب آن برای گردشگران بیشتر کشورهای جهان ویزای فرودگاهی صادر خواهد شد، هرچند گردشگران ۱۰ کشور از جمله آمریکا و انگلیس همچنان برای سفر به ایران باید ویزا بگیرند.

سی‌.ان‌.ان در ادامه گزارش خود آورده است: اکنون در یک روز عادی در شهر تهران مشاهده اتوبوس‌های حامل گردشگران که مشغول گردش در پایتخت ایران هستند دشوار نیست.

«رایان هنریکس»، گردشگر هلندی که به همراه دختر و همسرش به ایران آمده می‌گوید: مردم ایران بسیار خون‌گرم و دست و دلباز هستند و این عالیست.

«جنا کائوپین» که از فنلاندی به ایران آمده نیز می‌گوید: آنچه در شبکه‌های تلویزیونی از ایران نمایش داده می‌شود درست نیست. ایران کشوری با تاریخ غنی، مردمانی شگفت انگیز و غذاهای عالی است.»

سی.ان.ان در پایان گزارش خود با اشاره به آمار سازمان میراث فرهنگی‌، گردشگری و صنایع دستی ایران‌ نوشت: ایران در سال ۲۰۱۲ میزبان حدود چهار میلیون گردشگر بوده که حدود هشت میلیارد دلار برای اقتصاد ایران ارز آوری داشته‌اند. در این شرایط پیش‌بینی می‌شود در سال جاری میلادی و سال ۲۰۱۴ با اجرای قوانین تسهیل صدور ویزا گردشگران ایران رشد چشمگیری یابد.

 گزارش CNN از روند رو به رشد گردشگری ایران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *