رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ بهمن ۱۳۹۲

گردشگری نیازمند مدیری ماندگار است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۱۰ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – هنگامی که مردادماه سال جاری “محمد علی نجفی” با سابقه فعالیت در آموزش و پرورش بر صندلی سازمان میراث و گردشگری تکیه زد بسیاری از فعالان حوزه گردشگری، آمدن یک مدیر غیر تخصصی در سازمان تخصصی همچون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مورد نقد قرار دادند.

اما پس از گذشت حدود ۶ ماه از حضور نجفی در این سمت و جلسات بسیاری که با فعالان بخش خصوصی برگزار کرد نه تنها توانست تعامل خوبی با آنها برقرار کند بلکه خود او نیز به حوزه های میراث و گردشگری علاقه مند شد.

تمام این امور در حال عنوان می شود که طی دو روز گذشته اخباری مبنی بر استعفای نجفی از سمت معاونت رییس جمهور و ریاست سازمان میراث و گردشگری قوت گرفته است. در این میان بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری از این اخبار اظهار نگرانی کرد چراکه طی این مدت توانسته بود با رییس جدید سازمان متولی ارتباط خوبی برقرار کند و تا حدودی اورا با اهداف توسعه گردشگری همسو سازد اما اکنون بیم تکرار مکررات می رود.

“ابراهیم پورفرج” رییس جامعه‌ تورگردانان ایران در این خصوص به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «با آمدن نجفی به سازمان میراث و گردشگری، بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری توانست پس از مدتها با رییس سازمان میراث و گردشگری تعامل خوب و سازنده ای برقرار کند. نجفی توانست طی این ۵ ماه همکاری دو طرفه ای بین بخش دولتی و بخش خصوصی ایجاد کند و به نوعی ناراحتی های موجود را از بین برد.»

او با تاکید برآنکه فعالان بخش خصوصی طی ماه های گذشته جلسات بسیاری با نجفی برگزار کرده اند و او نیز طی این جلسات تا حدودی با شرایط و وضعیت موجود آشنا شده تصریح کرد: «هر روز که می گذرد گردشگری یکی از روزهایی که می تواند به سوی توسعه پیش رود را از دست می دهد. ۵ ماه از آمدن نجفی به سازمان میراث و گردشرگی می گذرد و او طی این ماه ها توانست با جلسات بسیار با حوزه های وابسته و فعال در گردشگری آشنا شود. اگر به جای او شخص دیگری به عنوان رییس سازمان معرفی شود مطمئنا تمام این ماه ها، روزها و جلسات تکرار خواهند شد تا آن رییس جدید با گردشگری آشنا و نسبت به شرایط آن اطلاع کسب کند و این یعنی تکرار مکررات.»

به گفته پورفرج، نظر مثبت نجفی به گردشگری توانست راه را برای تعامل بیشتر ایران با سایر کشورها باز کند چنانکه نجفی در سفر به آمریکا، اسپانیا و … در صدد توسعه و رونق گردشگری بین ایران با سایر کشورها برآمد چنانکه درحال حاضر وضعیت خوبی در گردشگران ورودی را شاهد هستیم و رشد ۴ برابری گردشرگران ورودی را داریم. اگر او از این سمت استعفا کند رییس بعدی باید دوباره تمام این راه ها را دوباره طی کند تا بتواند به نقطه ای برسد که گردشگری در حال حاضر در آن قرار دارد. تمام این موارد به ضرر گردشگری خواهد بود و ما نمی خواهیم دوباره شاهد دور تسلسلی تغییر مدیریت ها باشیم.

رییس جامعه‌ تورگردانان ایران با اشاره به تدوین برنامه های ۳ سال آینده با نجفی یادآور شد: «گردشگری نیازمند مدیریتی واحد است تا بتوان برای آینده و توسعه آن برنامه ریزی کرد. در حال حاضر کمتر از دوهفته است که تمام مدیران معاونت گردشگری تغییر کرده اند و معاون جدید گردشگری نیز پس از گذشت حدود دو ماه تازه توانسته با امور آشنا شود. تغییر رییس سازمان تغییر معاونت ها و به تبع آن مدیریت هارا به دنبال خواهد داشت که ما خواستار این روند نیستیم.»

او همچنین از بروز مشکلات برای حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی پیش رو ابراز نگرانی کرد وگفت: «حضور ما در فیتور با دست آوردهای خوبی همراه شد اما اکنون که خبرها از استعفای رییس سازمان میراث و گردشگری خبر می دهند باتوجه به آنکه برنامه حضور در BIT‌ میلان و ITB برلین با نجفی تنظیم شده این نگرانی وجود دارد که شرکت در این نمایشگاه ها با مشکل روبه رو شود.»

پورفرج تاکید کرد: «اگر نجفی به دلیل فشار کار زیاد و استرس موجود در سازمان قصد دارد از سمت خود استعفا دهد باید بگویم که بخش خصوصی حاضر است عمده فعالیت های اجرایی را به دست بگیرد تا از بار مسئولیت های او کاسته شود اما او در ریاست سازمان میراث و گردشگری باقی بماند.»

IMAGE634754582558018470 گردشگری نیازمند مدیری ماندگار است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *