رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ تیر ۱۳۹۶

گردشگری «فان» نیست

لینک این مطلب کپی شد!

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: گردشگری برای ایران «فان» (سرگرمی) نیست بلکه یک برنامه ضرورتی است که اگر بخواهیم اشتغال را افزایش دهیم باید قدر فرصت آن را بویژه با رویداد تبریز ۲۰۱۸ بدانیم.

به گزارش ایسنا،زهرا احمدی‌پور در جلسه مشترک ستاد ملی سیاستگذاری تبریز ۲۰۱۸ با انتقاد به گزارش‌های ارائه شده اظهار کرد: با توجه به اینکه قرار است این رویداد از ابتدای سال ۲۰۱۸ برگزار شود،ما کمتر از ۶ ماه دیگر تا آغاز آن زمان داریم. یعنی ۱۷۸ روز دیگر. سوال من این است آماده برگزاری رویداد هستیم؟

وی ادامه داد: اشکال مشترک این کارگروه آن بود که هنوز محورهای آن به برنامه تبدیل نشده. این که نماینده سمن‌ها به من توصیه می کند صنایع دستی اهداء کنم،‌ باید خودش پاسخ دهد در طول سال ۲۰۱۸ که تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام خواهد بود چه جدول زمانبندی دارد،‌ چرا که اگر برنامه‌هایمان را در تقویم زمانی قرار ندهیم موفق نمی‌شویم.

وی اضافه کرد: تنها تقویمی که بطور مشخص و جامع ارائه شد،‌ مربوط به رویدادهای ورزشی بود؛ آن هم به این خاطر که برنامه‌های ورزشی از قبل مشخص است. اگر ما در ۶ ماه باقی مانده زمانبندی تقویمی نداشته باشیم امکان رصد رویداد و برنامه‌ها سخت خواهد شد. اگر هم قصد داریم در حد بین‌المللی کاری انجام دهیم باید زمانی برای برنامه‌ریزی داشته باشیم و از حالا به تفاهم برسیم که چه شخصیت‌هایی را برای چه رویدادی قرار است دعوت کنیم. مکاتبات بین‌المللی معمولا از ۶ ماه قبل انجام می‌شود تا تداخل صورت نگیرد.

او با اشاره به معین نشدن زمان دقیق آغاز رویداد تبریز ۲۰۱۸ اظهار کرد: ممکن است برای روز افتتاحیه برنامه نداشته باشیم اما باید بدانیم نشست با شهرداران کلان‌شهرها و سایر رویدادها را در طی ۱۲ ماه چگونه و چطور می‌خواهیم برگزار کنیم، نباید غافلگیر شویم و فقط محلی فکر کنیم.

احمدی‌پور همچنین خطاب به معاونان گردشگری که در این جلسه ستادی حضور داشتند، گفت: استان‌ها باید مشخص کنند در کدام فصل قرار است پشتیبان تبریز باشند. باید تقویم برنامه‌های مشارکتی با بخش خصوصی و کارهای تبلیغاتی را از حالا مشخص کنند. در تمام پروازها،‌ قطارها و اتوبوس‌ها باید تبریز ۲۰۱۸ تبلیغ شود. اگر همین حالا به یک فرودگاه بین‌المللی بروید حتما متوجه میزبانی رویداد خاص آن کشور برای سالهای آینده خواهید شد. ما در کدام فرودگاهمان برای تبریز ۲۰۱۸ تبلیغ کرده‌ایم.

معاون رئیس جمهور ادامه داد: اجرای رویدادی ورزشی در سال ۲۰۱۸ و با تعیین مکان تبریز خوب است،‌ ولی باید در تمام لباس‌های ورزشی این رویداد تبلیغ شود مثلا اگر قرار است تیم ملی فوتبال در جام جهانی روسیه شرکت کند،‌ باید با لوگوی تبریز ۲۰۱۸ باشد.

احمدی‌پور گفت: تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ شعار منتخب ما است و باید از همه ظرفیت‌ها برای آن استفاده کنیم. اگر تقسیم کار جدی نداشته باشیم این رویداد با کیفیت اجرا نمی‌شود.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: گزارش‌های امروز تبریز ۲۰۱۸ تکراری بود و با کمال تاسف جلسه سوم با کیفیت نشست قبلی تکرار شد. قبول دارم تا اعتبار نباشد ممکن است کاری پیش نرود،‌ اما شما تقویم را آماده کنید گرفتن اعتبار و هماهنگی بین دستگاهی با من.

وی اظهار کرد: در جلسه پیش طرح تخصیص اعتبار بین دستگاهی و جابجایی آن در سال ۹۶ مطرح شد که مصوبه‌اش را گرفته‌ ام . سازمان برنامه و بودجه نیز برای کمک اعلام آمادگی کرده است. روی برنامه اقتصاد مقاومتی هم می‌توان حساب کرد. سعی می کنم تسهیلات بخش تولید و رونق را به گردشگری نیز هدایت کنم.

احمدی‌پور تاکید کرد: جایی برای توقف رویداد تبریز ۲۰۱۸ وجود ندارد،‌ ما باید از این فرصت استفاده کنیم تا ایران به عنوان کشوری ناشناخته را که برای دریافت سهم خود از گردشگری خیز برداشته، معرفی کنیم. با هیچ بهانه‌ای هم نمی‌توانیم این ظرفیت را از بین ببریم. اگر موفق نشویم امکان به دست آوردن میزبانی‌های دیگر سخت خواهد شد.

احمدی‌پور یادآور شد: تمام تمرکز رئیس جمهور روی موضوع گردشگری است و حتی هنگام دریافت استوارنامه سفرا و دیدارهای بین‌المللی روی این موضوع تاکید می‌کند.

معاون رئیس جمهور گفت: حتما تا زمانی که ردیف بودجه مشخصی برای تبریز ۲۰۱۸ دریافت کنیم،‌نیاز داریم تکالیفمان به صورت روزشمار و برای این رویداد مشخص شود.
 گردشگری «فان» نیست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *