رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ آذر ۱۳۹۳

گردشگری سلامت نقطه قوت صنعت توریسم

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳۸/۰۹/۰۱-محمد کاوه عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران و رئیس کمیسیون گردشگری و خدمات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، گفت: صنعت گردشگری در سال‌های جاری نسبت به قبل از رشد چشمگیری برخوردار بوده است و به طور میانگین بالای ۵۰ درصد نسبت به سال‌های قبل رشد داشته‌ایم.

وی در ادامه بیان کرد: این میزان رشد دلایل گوناگوی را داشته است اعم از نگاه ویژه‌ی دولت یازدهم بر صنعت گردشگری و سفارش مقام معظم رهبری در پیام نوروزی به این مقوله و توجه ویژه‌ی مسئولین به آن است. همچنین شرایط کشورهایی مانند مصر، سوریه، لیبی و … و عدم امنیت آنها باعث سرازیر شدن گردشگران به کشور عزیزمان شده است.

محمد کاوه در ادامه تصریح کرد: مردم کشورهای اروپایی با آگاهی از شرایط و مزیت‌های گردشگری ایران با ورود و بازدید از نزدیک ذهنیت جدیدی نسبت به ظرفیت‌های گردشگری ایران به دست می‌آورند و همین امر سبب شده تعداد قابل توجهی از گردشگران به کشورهای آسیای شرقی و اروپایی مربوط شود.

عضو هیأت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به رتبه هفت ایران از لحاظ پتانسیل گردشگری گفت: ایران از جهت اماکن تاریخی، تفریحی، گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی دارای مزیت است که با اهمیت به هر یک از آنها می‌توانیم درآمدزایی قابل توجهی را انجام دهیم.

وی در ادامه بیان کرد: توسعه صنعت گردشگری نیازمند گسترش زیرساخت‌های مورد نیاز است. هم‌اکنون ما در حمل‌ونقل ریلی و دریایی با مشکل روبرو هستیم و یا برخی استان‌ها با ظرفیت‌ بالای گردشگری فاقد اقامتگاه و یا پروازهای بین‌المللی هستند.

محمد کاوه با اشاره به نزدیک شدن زمان بررسی بودجه سال ۹۴ گفت: با اختصاص منابع مالی به زیرساخت‌های صنعت گردشگری علاوه بر اشتغال‌زایی، ارزآوری و مبادلات اجتماعی بین کشورها می‌توان به قطعیت گفت برگشت سرمایه کمتر ازسه سال خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: یکی از عمده‌ترین ضعف‌ها عدم همکاری کافی بین بخش خصوصی و بخش دولتی است. فعالان بخش گردشگری با انسجام در اتاق بازرگانی و همکاری بیشتر با بخش خصوصی می‌توانند به پیشبرد بهتر این صنعت کمک کنند.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *