جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری زمستانی، تیک آینده سفر به مازندران

تاریخ بروزرسانی :
۳ تیر ۱۳۹۵

ساری- ایرنا- مسافرت در نوروز و سه ماه تابستان همیشه گزینه انتخاب برای سفر به مازندران است و امروز و در زمان پساتحریم با ورود سرمایه گذاران خارجی، گردشگری زمستانی در این استان رشد می کند .
بی توجهی و استفاده نکردن از ظرفیت های موجود مازندران از جمله کوه، چشمه های آب معدنی و قله های پربرف پیش از این همواره سوژه ای برای انتقاد مسئولان ارشد استان و پیشنهادی برای فعال کردن گردشگری زمستانی بوده است .
تلاش برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در مناطقی با قابلیت استفاده از این فضاها در تمام فصول بویژه فصول سرد سال، موضوع نشستی بود که کارگروه گردشگری مازندران روز دوشنبه برگزار کرد.
در این نشست مسائل و مشکلات پیش روی اجرای دو طرح گردشگری در مناطق ییلاقی و کوهستانی استان به بحث و تبادل گذاشته شد.
معاون عمرانی استاندار مازندران در این نشست گفت : جاذبه ها و ظرفیت های این استان تنها به جنگل و سواحل دریا خلاصه نمی شود .
علی نبییان از وجود چشمه های آب معدنی و قله های پربرف به عنوان بخش دیگری از ظرفیت مازندران نام برد که هنوز از آن استفاده لازم نشده است .
وی ادامه داد :معرفی نشدن ظرفیت های گردشگری زمستانی و سرمایه گذاری نشدن در این بخش باعث شده تا مازندران تنها در تعطیلات نوروز و سه ماه تابستان به عنوان مقصد سفر گردشگران انتخاب شود.
معاون استاندار مازندران اظهار داشت : این در حالیست که این استان توان و ظرفیت های طبیعی و خدادادی برای حضور مسافران در فصول سرد سال را نیز دارد .
**تفاوت از زمین تا آسمان
وی از چشمه های آبگرم موجود در منطقه لاریجان آمل به عنوان بخشی از ظرفیت خدادادی متناسب با فصول سرد سال نام برد و گفت : در حالی که این چشمه ها از نظر خواص درمانی در کشور بی نظیر است، ولی وضعیت مناسبی برای استفاده از آنها وجود ندارد .
نبییان ادامه داد : هم اکنون چشمه های آبگرم سرعین در اردبیل سالانه مقصد گردشگری بسیاری از هموطنان در تمامی فصول سال است ولی چشمه های آبگرم لاریجان آمل بدون امکانات و زیر ساخت ها در مهجوریت باقی مانده است .
وی با تاکید بر اینکه می بایست سرمایه های طبیعی برای ایجاد زیر ساخت های گردشگری زمستانی را به سرمایه گذاران معرفی کرد ، افزود : با فراهم آوردن فضاهای استفاده از این مناطق می توان مسیر حضور مسافران وگردشگران در طول ۱۲ ماه از سال به مازندران را ترسیم کرد .
** سرمایه گذار نباید دغدغه مکاتبات اداری زیست محیطی و منابع طبیعی داشته باشد
معاون عمرانی استاندار مازندران که از روحیه بالای سرمایه گذارانی که با علاقه و تنها برای انجام کار وارد این عرصه می شوند، قدردانی کرد و گفت : این که سرمایه گذار وقتی از او می پرسیم به چه همکاری هایی نیاز دارید تنها می گوید ‘ چیزی به جز همراهی برای تسریع در انجام کار نمی خواهم ‘ ، باعث خرسندی است و وظیفه ما را سنگین تر می کند.
به گفته نبییان سرمایه گذاران واقعی که به دنبال انجام کار هستند باید حمایت بشوند و گیر و دار اداری گرفتن استعلام و دیگر مجوز ها هم باید برایشان رفع شود.
وی از تشکیل پنجره واحد در سه اداره کل مازندران از جمله میراث فرهنگی خبر داد و گفت : این واحد به منظور برداشته شدن مواقع بوروکراتیک که راه را برای سرمایه گذاران طولانی می کند ، راه اندازی شده است .
معاون عمرانی استاندار مازندران ابراز امیدواری کرد که با تشکیل این پنجره های واحد رونق و رشد بیشتر سرمایه گذاری در بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری در استان محقق شود .
مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز از رغبت و گرایش سرمایه گذارانی برای ایجاد فرصت و فضای استفاده از مواهب الهی استان در فصول سرد سال خبرداد .
دلاور بزرگ نیا گفت : تمامی تلاش بر این است تا در روند انجام امور اداری و گرفتن استعلام های لازم تسریع شود .
طرح منطقه نمونه گردشگری ‘ لاسم ‘ به عنوان یکی از طرح های گردشگری مازندران با قابلیت گردشگری زمستانی در این جلسه مطرح شد .
این پروژه در زمینی به وسعت ۳۰۰ هکتار در منطقه نزدیک روستای لاسم شهرستان آمل در جاده هراز با مشارکت و سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیون یورویی گروه بانکی اروپایی و ایرانی ایجاد می شود .
منطقه نمونه گردشگری لاسم در موقعیت مکانی به ارتفاع بیش از دو هزار متر مربع بالاتر از سطح دریا و در نزدیکی کوه و منطقه برفگیر قرار دارد .
به اظهارنظر مشاور این طرح حدود ۱۲۰ روز از سال این منطقه یخبندان و برفی است .
جواد اکبری گفت که حداقل دمای هوای منهای ۱۱ درجه سانتیگراد، لاسم را به محیطی مناسب برای ایجاد زیر ساخت های ورزش زمستانی مبدل کرده است .
وی ادامه داد: این منطقه می تواند به پیست های اسکی همچون دیزین تهران مبدل شود که مقصد حضور علاقه مندان به ورزش زمستانی هستند .
پروژه منطقه نمونه گردشگری لاسم در قالب سه شهرک سلامت، ورزشی و توریستی دیده شده است که در این منطقه پیش بینی ایجاد دو هزار واحد اقامتی شد .
با بهره برداری تمامی فازهای این طرح که شامل سه فاز است برای بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد می شود .
82120014 70809948 گردشگری زمستانی، تیک آینده سفر به مازندران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد