جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری در جام جهانی ۲۰۱۸

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ خرداد ۱۳۹۷

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

بیست و یکمین دوره ی جام جهانی فوتبال قرار است در کشور روسیه برگزار شود. این رویداد از تاریخ ۱۴ ژوئن ۲۰۱۸ ( ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۷ هجری شمسی ) تا ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ ( ۲۵ تیر ماه ۱۳۹۷ هجری شمسی ) در کشور زیبای روسیه برگزار می گردد. این اولین جام جهانی در تاریخ است که پس از آنکه حق امتیاز این مسابقات در تاریخ ۲ دسامبر ۲۰۱۰ به این کشور اهدا شد در اروپای شرقی برگزار می‌گردد. مسابقات نهایی شامل ۳۲ تیم است که ۳۱ تیم آن از طریق مسابقات مقدماتی انتخاب می‌شوند و یک تیم نیز به عنوان میزبان به صورت خودکار مشخص می‌شود. مجموع بازی‌های این تورنمنت ۶۴ مسابقه می‌باشد که در ۱۲ ورزشگاه و ۱۱ شهر برگزار خواهد شد. دیدار فینال این تورنمنت نیز در تاریخ ۱۵ ژوئیه ۲۰۱۸ در ورزشگاه لوژنیکی شهر مسکو برگزار خواهد شد. قهرمان این دوره از جام جهانی به جام کنفدراسیون‌ها ۲۰۲۱ صعود خواهد کرد. مسافرت به روسیه برای دیدن بازی های جام جهانی یک تور گردشگری جذاب نیز می باشد.

شیوه ی انتخاب میزبان جام جهانی

در ژانویه سال ۲۰۰۹ پیشنهادها برای برگزاری جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ آغاز شد و فدراسیون‌ها حداکثر تا ۲ فوریه ۲۰۰۹ فرصت داشتند جهت ثبت نام اقدام کنند. در ابتدا ۹ کشور برای تصاحب میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ پیشنهادهای خود را ارائه دادند؛ اما پس از خروج مکزیک از برنامه‌های میزبانی و همچنین نامزدی فدراسیون فوتبال اندونزی که پس از آنکه توسط دولت آن کشور تعلیق گشت و نتوانست برای توضیح این اتفاق بیانیه‌ای برای فیفا صادر کند، در فوریه ۲۰۱۰ توسط فیفا رد شد. در طی فرایند مناقصه نامزدی سه کشور باقی‌مانده غیر اروپایی (استرالیا، ژاپن و ایالات متحده) نیز به تدریج لغو گردید و پس از این اتفاق، کشور های عضو یوفا برای میزبانی جام جهانی ۲۰۲۲ حذف شدند.

به این ترتیب در نهایت چهار پیشنهاد روسیه، انگلستان، پرتغال/اسپانیا و همچنین بلژیک/هلند برای میزبانی جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شدند. در مراسمی که در ۲ دسامبر ۲۰۱۰ برای معرفی میزبانان جام جهانی ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲ در شهر زوریخ برگزار شد، روسیه توانست در مرحله انتخابی دوم، به عنوان میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ دست یابد. پرتغال/اسپانیا و بلژیک/هلند به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم رسیدند. نامزدی انگلستان برای میزبانی مسابقات نیز که گفته می‌شد نزدیک‌ترین رقیب روسیه خواهد بود، در همان مرحله نخست با کسب تنها دو رای حذف شد. نتایج رای‌گیری به شرح زیر می‌باشد:

نامزدهای ۲۰۱۸ فیفا
(برنده با کسب حداقل ۱۲ رای)

نامزدها مرحله اول مرحله دوم
روسیه ۹ ۱۳
پرتغال / اسپانیا ۷ ۷
بلژیک / هلند ۴ ۲
انگلستان ۲ حذف شد

جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ کشور روسیه بدون شک بزرگترین ، منحصربه فردترین و همچنین پر بیننده ترین رویداد جهان در سال ۲۰۱۸ است که توجه افراد زیادی را از طرفداران رویدادهای ورزشی گرفته تا فعالان دنیای تجارت، از اقصی نقاط کره زمین به خود جلب می کند. جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸، بیست و یکمین دوره از مسابقات جام جهانی فوتبال فوتبال است که برای اولین بار در شرق اروپا و در کشور روسیه برگزار خواهد شد. روسیه میزبان این مسابقات پهناورترین کشور دنیاست. شرکت در این رویداد، فرصت مشاهده جاذبه های منحصر به فرد فرهنگی و تاریخی روسیه را از نزدیک فراهم می سازد و همچنین تجربه فراموش نشدنی ملاقات با مردم کشورهای مختلف از سراسر دنیا، که برای تفریح و لذت بردن در کنار هم جمع شده اند فراهم می سازد.

گردشگران تور روسیه ،در طول مسابقات جام جهانی فوتبال یک ماجراجویی واقعی را تجربه خواهند کرد که خاطره ی آن را تا آخر عمل از یاد نخواهند برد. در این کشور وسیع انواع جاذبه های گردشگری وجود دارد از شهرهای شناخته شده ی آن در سطح بین المللی تا جاذبه های طبیعی آن نظیر رشته کوه های همیشه پوشیده شده از برف آن و بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان. هر کشور صعود کننده برای شرکت در مسابقات جام جهانی فوتبال ، تنها ۱۱ بازیکن را به عنوان تیم ملی فوتبال آن کشور می فرستد اما جام جهانی نه تنها مردم یک کشور را برای حمایت از تیم ملی کشورشان، بلکه ۳۲ ملیت مختلف و تمام دنیا را گرد هم می آورد. ۱۱ شهری که پذیرای بازیکنان و طرفداران آنان خواهند بود عبازتند از: مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگارد، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا، ولگاگراد، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ .به طور کلی ۶۴ مسابقه در ۱۲ استادیوم واقع در ۱۱ شهر روسیه صورت خواهند پذیرفت و فینال مسابقات ۲۵ تیر ماه سال ۱۳۹۷ در استادیوم Luzhniki شهر مسکو برگزار خواهد شد.

استادیوم Luzhniki شهر مسکو

استادیوم Luzhniki شهر مسکو مهم ترین استادیوم در این دوره از مسابقات است زیرا مراسم افتتاحیه ، مسابقات نیمه نهایی و مسابقه ی فینال در آن برگزار می گردد.


اردوگاه تیم ملی ایران در روسیه

چند ماه دیگر جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه آغاز می گردد و تیم ها محل اسکان خود را مشخص می کنند. تیم ملی ایران با تایید نظر کی روش در شهر کالوگا اردو خواهد زد و مستقر خواهد شد. کی روش درباره این شهر گفت : ما به احتمال زیاد در این شهر اردو خواهیم زد و باید شرایط این شهر و امکانات آن را نیز بسنجیم. وی در ادامه اظهار داشت: باید به شرایط فرهنگی این شهر نیز توجه داشته باشیم و ابعاد آن را در نظربگیریم و سپس در این شهر مستقر شویم. کالوگا شهری در اوبلاست روسیه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غرب مسکو واقع شده است و تیم ملی کشور ما در این شهر مستقر خواهد شد.

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه

شهرهای میزبان جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه عبارتند از : مسکو، سن پترزبورگ، کالینینگارد، قازان، نیژنی نووگورود، سامارا، ولگاگراد، سارانسک، روستوف، سوچی و یکاترینبورگ.

مسکو

مسکو شهری بسیار زیباست. شهر دیوارهای سپید و گنبدهای طلایی است. سبک معماری و بناهای منحصر به فرد آن مسکو را به یکی از زیباترین و معروف ترین شهرهای جهان تبدیل کرده است. کاخ کرملین،کلیسای سنت باسیل،میدان سرخ و…. از جمله جاذبه های دیدنی این شهر هستند که هر کسی را با هر فرهنگ و زبانی به تماشای خود می کشانند. دو استادیوم Luzhniki و Spartak میزبان مسابقات افتتاحیه ،نیمه نهایی و فینال جام جهانی فوتبال در موسکو خواهند بود.

سن پترزبورگ

بزرگترین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو سن پترزبورگ است. شب های سفیدسن پترزبورگ یکی از دیدنی ترین جاذبه های این شهر است که بازدید کنندگان را از سراسر جهان به تماشا می کشاند. از جاذبه های این شهر می توان به موزه هرمیتاژ،تئاتر مارینسکی،کاخ پترهوف،کلیسای مشهور سن پترزبورگ و…. اشاره نمود. استادیوم Krestovsky میزبان مسابقات برگزار شده در سن پترزبورگ خواهدبود که خانه تیم فوتبال FC Zenit نیز هست.

کازان

در شهر کازان روسیه مناره های اسلامی و کلیساهای اورتودوکس یکجا گرد هم آمده اند در این شهر هزار سالگی همزیستی مسالمت آمیز مسلمانان و مسیحیان در سال ۲۰۰۵ جشن گرفته شد و یکی از جذاب ترین مکان های به ثبت رسیده در فهرست میراث یونسکو نیز می باشد. از جاذبه های این شهر می توان مسجد قل شریف (بزرگترین مسجد روسیه)، برج اسپاسکایا،قصر کشاورزان و… را نام برد. استادیوم Kazan Arena، مهد باشگاه فوتبال روبین کازان روسیه میزبان چندین مسابقه در طول جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ خواهد بود.

سامارا

در شهر سامارا تنوع زیاد فرهنگی و تاریخی وجود دارد. این شهر نه تنها از نظر تجاری دارای اهمیت است بلکه مرکز فضایی روسیه، شهری مملوء از زیبایی ، موسیقی و حس جوانی است. مسجد بزرگ سامارا، پارک حیات وحش، پارک یوری گاگارین و…. از جمله جاذبه های این شهر هستند. خانه تیم فوتبال FC Krylia Sovetov Samara، استادیوم (Samara Arena) میزبان برخی از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ خواهد بود.


سارانسک

شهر سارانسک فراز و نشیب های تاریخی زیادی داشته است. لئو تولستوی در توصیف این شهر می گوید : سارانسک شهر درختان کاج قدیمی با تنه های بلند و تاج های کوتاه ،خاک سیاه و اندکی سنگی است و جنگل های دورافتاده. زمانی که جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ به سارانسک برسد اسطوره های شهر به آثار معماری تبدیل خواهند شد. استادیوم Mordovia Arena خانه تیم فوتبال موردویا میزبان تعدادی از بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ خواهد بود.

یکاترینبورگ

شهر یکاترینبورگ در میان ۱۲ شهر ایده آل جهان از نظر یونسکو به ثبت رسیده است. سرزمینی مملوء از گنج های طبیعی مانند نفت، گاز ، معادن طلا و بزرگترین منبع زمرد در جهان. از جاذبه های گردشگری شهر یکاترینبورگ می توان به کلیسای جامع این شهر که بنای یادبود تقدیم شده به تمامی قدیسین آن است، ساختمان شهرداری،سواحل زیبای رودخانه ایست، قصر Rastorguyev-Kharitonov و سیرک معروف آن اشاره نمود.استادیوم Yekaterinburg Arena یکی از میزبانان بازی های جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ خواهد بود.

روستوف – نا- دونو

این شهر بندری زیبای روسیه خواستگاه یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی موثر در شکل گیری امپراتوری روسیه است. این شهر بازیدکنندگان را با طعم ماهی های جنوب کشور آشنا خواهد کرد. از جاذبه های بی مانند آن می توان به بازرا اصلی شهر، موزه هنر، ساختمان تاریخی شهرداری، ساختمان دوما در مرکز شهر و بنادر زیبا ی آن اشاره نمود. استادیوم Rostov Arena میزبانی برخی از مسابقات جام جهانی فوتبال را به نمایندگی از این شهر به عهده خواهد گرفت.


ولگو گراد

این شهر یکی از پرفراز و نشیب ترین دوران ها را در صده اخیر تجربه نموده.رویداد های فراوانی ردپای خود را در میان سنت ها ، ساختمان ها و کاخ های باشکوه آن به جای گذارده اند.در طول صد سال اخیر این شهر سه با نام خود را تغییر داده است.یکی از مشهور ترین بنا های این شهر مجسمه مام میهن فرامی خواند است که به نماد این شهر نیز تبدل شده.از دیگر جاذبه های آن می توان به ایستگاه تاریخی قطار این شهر، ساختمان افلاک نما و.. اشاره نمود. نمایدنه میزبان این شهر استادیوم Volgograd Arena خواهد بود.

نیژنی نووگورد

این شهر قبلا به افتخار نویسنده معروف آن مکسیم گورکی ، گورکی نامیده می شد.این شهر گنجینه ای از ساختمان های زیبا و تاریخی است که نماد آن ها پنجره های منحنی شکل است.ازجمله این ساختمان ها می توان به قلعه تاریخی نیژنی نووگورود کرملین،میدان مینین پوژارسکی،بانک ملی، بازارشهر و کلیسای جامع الکساندر نوسکی اشاره نمود.استادیوم Nizhny Novgorod به نمایندگی از این شهر میزبانی برخی از مسابقات این دوره از جام جهانی فوتبال را به عهده خواهد داشت.

سوچی

سواحل زیبای دریای سیاه جادوی خود را به بازدیدکنندگان این شهر نشان خواهد داد.المپیک زمستانی ۲۰۱۴ تمام زیرساخت های این شهر را نو کرده و آن را برای استقبال از میهمانان جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ آماده تر از همیشه ساخته. سالن تئاتر زیمنی،کلسیای جامع سوچی ،پارک های جادویی شهر ، موزه مردم شناسی و…را از دست ندهید.استادیوم المپیک Fisht میزبان برخی از مسابقات این دوره المپیک خواهد بود.

کالینینگراد

بندری در دریای بالتیک با جاذبه های فراوانی که موتاثر از چندین فرهنگ وملیت به درخشش خود در این شهر ادامه می دهند.بدون شک تماشای آثاری همچون کلیسای خانواده مقدس،کلیسای جامع کونینگزبرگ،دهکده ماهیگیران،دروازه براندونبورگو… شما را به سفری در تاریخ خواهد برد.استادیوم Kaliningrad میزبانی برخی از مسابقات جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ را به نمایندگی از شهر زیبای کالینینگراد به عهده خواهد داشت.

جام جهانی 1 گردشگری در جام جهانی 2018

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *