رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ بهمن ۱۳۹۴

گردشگری به امید رونق پس‌از لغو تحریم‌هاست

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۱۱/۱۱- عضو هیأت علمی پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی گفت: گردشگری ایران یکی از بخش‌هایی است که امید می‌رود پس از لغو تحریم‌ها با یک جهش چشمگیر روبه رو شود.

فاطمه رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه خراسان، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل وجود تحریم‌ها ورود گردشگران خارجی و سرمایه‌گذاری خارجی در بخش گردشگری با محدودیت‌های فراوانی همراه بوده است. تاثیر تحریم بسیار فراگیر بود و قابل کتمان هم نیست مثلا بحث حمل‌ونقل گردشگری با محدودیت‌های فراوانی مواجه بوده، حتی در مقاطعی سوخت‌گیری هواپیماها در خیلی از فرودگاه‌ها محدودیت داشت و امکان پرواز در بسیاری از کشورها را نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث نقل و انتقال پول هم مشکلاتی وجود داشت، عنوان کرد: از طرفی تصویر بدی از ایران در جهان تبلیغ و ارائه می‌شد که کار را برای سازمان و بخش خصوصی که به دنبال جذب گردشگر بین‌المللی بودند سخت می‌کرد. از نظر بین‌المللی هم به خاطر قطعنامه‌هایی که صادر شد و برخوردی که با کشور می‌شد بخش گردشگری ضربات جبران ناپذیری را متحمل شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: امضای لایحه بودجه آمریکا، محدودیت‌های تازه‌ برای ورود به کشور را هم به عنوان بخشی از قانون بودجه تایید کرد، این مصوبه در حالی تبدیل به قانون شده که کشورهای اروپایی به شدت نسبت به آن اعتراض داشتند، این محدودیت‌ها که در مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود شامل بعضی شهروندان ۳۸ کشوری می‌شود که در حال حاضر بدون ویزا به آمریکا سفر می‌کنند.

وی گفت: بر اساس فصل ۲۰۳ از متن بودجه سال آینده آمریکا که بعد از تصویب سنا و امضای اوباما به قانون تبدیل شده است،اگر شهروندان این ۳۸ کشور در پنج سال گذشته به سوریه، عراق یا کشورهای ایران، سودان و سوریه سفر کرده باشند، نمی‌توانند مانند گذشته بدون ویزا وارد آمریکا شوند.

عضو پژوهشکده گردشگری جهاددانشگاهی یادآور شد: به علاوه کسانی که تابعیت دوگانه این کشورها را هم دارند، از جمله ایرانی‌هایی که شهروند کشورهای معاف از ویزا مانند بریتانیا، استرالیا یا فرانسه هستند، باید با اجرای قانون تازه برای سفر به آمریکا درخواست ویزا کنند.

وی درباره معایب این قانون ادامه داد: این طرح از سوی گروه لابی شورای ملی ایرانیان آمریکا، اتحاد‌یه آزاد‌ی‌های مد‌نی د‌ر این کشور و همچنین جمعی از نهاد‌های مد‌افع حقوق شهروند‌ی د‌ر آمریکا تبعیض‌آمیز خواند‌ه شد‌ و با مخالفت اتحاد‌یه انجمن‌های مسافرتی آمریکا و تعد‌اد‌ی از نمایند‌گان سنا نیز مواجه شد‌ه است. این طرح می‌تواند‌ صنعت گرد‌شگری ایران را به نوعی تحریم کند.‌

رحمانی اظهار کرد: همچنین در سایت وزارت امور خارجه برخی کشورها، ۴ برخورد در مورد کشورها وجود دارد؛ “کشور را ترک کنید”، “اگر کار ضرروی دارید سفر کنید”، “سفر مجاز است” و “اصلا سفر نکنید” که متاسفانه در سایت اکثر کشورهای اروپایی که به ایران گردشگر فرهنگی می‌فرستادند در این سال‌ها نوشته شده بود “اصلا سفر نکنید” که اخیرا فرانسه و انگلستان این واژه را حذف کردند.

وی گفت: اخیرا که صحبت از لغو تحریم‌ها مطرح شده است، گردشگری ایران یکی از بخش‌هایی است که امید می‌رود پس از لغو تحریم‌ها با یک جهش چشمگیر روبه رو شود. با این حال جذب گردشگران خارجی و افزایش درآمد ایران از محل ورود گردشگران خارجی، نیاز به انجام اقداماتی دارد که بستر را برای حضور گسترده آنها در ایران فراهم نماید.

191 گردشگری به امید رونق پس‌از لغو تحریم‌هاست

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *