جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگران چینی در ایران زیرآبی نمی‌روند

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ خرداد ۱۳۹۶

پس از یک‌سال کشمکش بر سر فعالیت‌ اتباع چینی در ایران که با پذیرش گردشگرانی از میان هموطنان‌شان در اقامتگاه‌هایی غیرمجاز آغاز شد و بعد هم به تورگردانی و رستوران‌داری با حذف عامل ایرانی سرایت کرد و موضوع را به کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران خارجی کشاند، اکنون معاون گردشگری کشور می‌گوید: آن‌هایی که این کارها را انجام می‌دهند، اصلا توریست نیستند و اصلا چنین اقامتگاه‌هایی وجود ندارد که گردشگران چینی را پوشش دهند.

مرتضی رحمانی‌موحد این سخنان‌اش را با استناد به بررسی‌هایی که انجام داده مطرح می‌کند و به ایسنا می‌گوید: چینی‌ها در حوزه گردشگری و تورهای رسمی، اقامتگاه خاصی ندارند، ما این را بررسی کرده‌ایم.

او درباره‌ی زمان این بررسی با توجه به پیگیری‌های کمیسیون ارتقاء امنیت گردشگران در تهران برای سامان‌دهی اوضاع، اظهار می‌کند: این بررسی‌ها در تورهای چینی که به ایران وارد می‌شوند، انجام شده است، همه‌ی آن‌ها به هتل می‌روند.

رحمانی‌موحد می‌گوید: اقامتگاه‌هایی که حرفش است، اصلا کاربری گردشگری ندارند. آن‌ها یکسری ساختمان هستند که اتباع چینی ساکن در ایران اجاره می‌کنند و هیات‌های تجاری کشورشان را در آن اقامتگاه‌ها پذیرایی می‌کنند که اصلا به معنای تور گردشگری نیست. این مطلب را به طور قطع اعلام می‌کنم، چون بررسی کرده‌ایم.

او درباره‌ی متناقض بودن این اظهارات با هشدارهای آژانس‌ها و راهنماهای مرتبط با گردشگران چینی درباره‌ی فعالیت اقامتگاه‌ و رستوران‌های فاقد مجوز که توسط چینی‌ها اداره می‌شود، اظهار می‌کند: اگر مصداقی آوردند که تور گردشگری با وجود دفاتر مجاز ایرانی، توریست چینی به کشور آورده و در اقامتگاه غیرقانونی اسکان داده، حتما هم با آن تور و هم با اقامتگاهش برخورد می‌کنم.

رحمانی‌موحد تا کنون گزارشی مبنی بر فعالیت‌های غیرمجاز اتباع چینی در حوزه گردشگری ایران دریافت نکرده، برای همین می‌گوید: آن افرادی که در ساختمان‌های اجاره شده توسط چینی‌ها اقامت می‌کنند، گردشگر نیستند و جریان آن‌ها مثل اقامت سایر مسافران است و مثل این می‌ماند که یک نفر از شیراز به تهران آمده و در خانه‌ای اقامت کرده، این به ما چه ارتباطی دارد!؟

وی اضافه می‌کند: گردشگر زمانی به ما ارتباط پیدا می‌کند که در قالب توری با هماهنگی آژانس‌ها و هتل‌ها سامان‌دهی شده باشد، حالا اگر خارج از این زنجیره، اقامتی صورت گیرد دیگر در حیطه‌ی وظایف ما نمی‌گنجد. نهایتا موضوعشان مثل خانه‌های اجاره‌ای و سایت‌های غیررسمی که مکان‌های اجاره‌ای را معرفی می‌کنند و ما ده‌ها بار تقاضا داده‌ایم این سایت‌ها را از دسترس خارج کنند، است.

معاون گردشگری یادآور می‌شود: مسافری که به این اقامتگاه‌ها (خانه‌های استجاری) می‌رود گردشگر نیست، بلکه آن‌ها اتباع چینی هستند که دسته جمعی و یا انفرادی به ایران سفر کرده و در این خانه‌ها زندگی می‌کنند، این مورد را اداره اتباع بیگانه و مراجع مرتبط باید پیگیری کند، نه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری.

رحمانی‌موحد حتی تاکید دارد: این افراد ویزای گردشگری دریافت نمی‌کنند بلکه با “ویزای ورود” به ایران می‌آیند، چون برای گرفتن ویزای توریستی حتما باید میزبان و هتل داشته باشند و ویزای ورود ممکن است با دعوت فامیل و یا شرکتی صادر شود که در این صورت پیگیری آن دیگر در اختیار سازمان ما نیست.

77 گردشگران چینی در ایران زیرآبی نمی‌روند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد