رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۹ اردیبهشت ۱۳۹۶

گردشگران خارجی راه استان ایلام را یاد گرفته‌اند

لینک این مطلب کپی شد!

استاندار ایلام در حالی با ناامیدی از استقبال نکردن گردشگران خارجی از استان تحت مدیریت خود صحبت می‌کند که برای نخستین‌بار در نوروز ۹۶، دو تور از گردشگران خارجی وارد این استان شده‌اند.

به گزارش ایسنا، محمدرضا مروارید، استاندار ایلام در نشست خبری دوم اردیبهشت با خبرنگاران سراسری در این استان اعلام کرد: «در نقاطی مانند ایلام امید زیادی برای ورود گردشگر خارجی نداریم، باید یک سری خدمات داده شوند و مسیر را برای ورود سرمایه‌گذار و هزینه کردن آن آماده کنیم.»، این صحبت‌ها در حالی مطرح شدند که از ابتدای امسال دو تور گردشگر خارجی فقط برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی وارد این استان شده‌اند.

«جوریه کلانتری»، معاون گردشگری استان ایلام با اعلام این خبر که امسال برای نخستین‌بار گردشگران خارجی به قصد دیدن جاذبه‌های تاریخی و طبیعیِ استان وارد ایلام شدند، به خبرنگار ایسنا گفت: یک تور از گردشگران آلمانی فقط با هدف دیدن جاذبه‌های تاریخی و زندگی بومی مردم و یک خانواده چینی با هدف دیدن طبیعت از ابتدای امسال وارد این استان شده‌اند.

او همچنین با بیان اینکه نوروز امسال تورهای ورودی به استان ایلام نسبت به سال گذشته دو برابر شده‌اند، گفت: براساس آمار به دست آمده، امسال حدود هشت تور برای دیدن استان وارد منطقه شدند، این در حالیست که در سال‌های گذشته حداکثر تورهای وارد شده به چهار عدد می‌رسید.

به گفته‌ وی، دفاتر گردشگری استان تهران بیشترین نقش را در ورود این تورها به استان ایلام داشته‌اند.

کلانتری درباره زیرساخت‌های گردشگری برای استقبال از گردشگران خارجی و داخلی بیشتر به این استان نیز توضیح داد: واحدهای اقامتی موجود در حال حاضر با توجه به حجم مسافر جواب می‌دهند. در حال حاضر مجوز ساخت یک هتل چهار ستاره در شهرِ ایلام را صادر کرده‌ایم. از سوی دیگر در مناطقی مانند مهران حدود ۱۰۰ خانه مسافر، دهلران چهار واحد اقامتی و آبدانان و دره شهر نیز تعدادی واحدهای اقامتی و بوم‌گردی داریم. همچنین براساس قوانین موجود و براساس پیش‌بینی میزان ورود گردشگران در کوتاه مدت، مجوز خانه‌های روستایی و بوم‌گردی نیز صادر می‌شود.

او درباره‌ی امکان ساخت مراکز اقامتی مانند هتل در استان ایلام نیز گفت: در کل سال ظرفیت اشغال هتل‌ها ممکن است ۷۰ درصد باشد، در شهرستان‌ها نیز این درصد اشغال بسیار کم است. بنابراین تا زمانی که ظرفیت اشغال هتل‌ها به صددرصد نرسد، امکان صدور مجوز و ساخت اماکن اقامتی جدید نداریم، چون سرمایه‌گذار با مشکل مواجه می‌شود.

 گردشگران خارجی راه استان ایلام را یاد گرفته‌اند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *