رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ اسفند ۱۳۹۶

کویر رضا آباد شاهرود

اشتراک گذاری

از شاهرود تا کویر رضاآباد، ۱۴۰ کیلومتر راه است.

روستای کویری رضاآباد در منطقه‌ی جنوب شرقی شاهرود و بافاصله‌ی ۲۰۰ کیلومتر از آن قرار دارد. تپه‌های شنی در شکل‌های مختلف، سیاه‌چادر عشایر، خانه‌های گنبدی خشتی و گله‌های شتر، به‌علاوه‌ی آسمان صاف و نزدیک کویر، ازجمله ویژگی‌های جذاب این روستاست که باعث می‌شود، هرکسی لااقل یک‌بار به آن سر بزند.
از دیگر جاذبه‌های این روستا هنر دست زنان و دختران سخت‌کوش رضاآبادی است که در قامت گلیم، نقش زیست‌بوم بکر این منطقه را به نمایش می‌گذارد. امروزه یکی از مراکز اصلی تولید و فروش گلیم در استان سمنان این روستا است که با استفاده از پشم شتر و گوسفند نقش‌های برگرفته از طبیعت را بر دارهای گلیم به تصویر می‌کشند. این نقش‌ها شامل بز، آهو، سوسمار، سیاه‌چادر و پرنده بوده و همه به‌طور ذهنی بافته می‌شود. رنگ‌های به‌کاررفته در انواع گلیم شامل کاهی، طوسی، قرمز، زیتونی و خودرنگ است.
بافت گلیم اگرچه بسیار ساده شروع شد، اما در طول سالیانی که از عمر آن می‌گذرد، زنان هنرمند عشایر در تکمیل آن نقش چشمگیری را ایفا نموده و می‌توانند آن را به‌عنوان محصولی برخوردار از ارزش‌های هنری و صنعتی به‌راحتی روانه بازارهای خارجی کنند. گردشگران می‌توانند با سفر به منطقه ضمن آشنایی بافرهنگ و اقلیم این دیار به‌عنوان سوغات آن را خریداری نمایند.

باید یادآور شد که گونه‌های جانوری این منطقه نیز در نوع خود کم‌نظیر است که می‌توان به نمونه‌هایی چون یوزپلنگ و گورخر آسیایی، هوبره و زاغ بور اشاره کرد.
 کویر رضا آباد شاهرود

           
 

نظر کاربران :

  • لیلا بخشنده فر

    شماره تماس لطفا

    ۱۱ مهر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • علیرضا دیانت

    برای سفر به منطقه رضاآباد و دیگر منطاق گردشگری اطراف شاهرود میشه با تیم حرفه ای و معتبر هیرکان آفرود هم همراه شد.

    ۲۶ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد علی نادری

    اقامتگاه بومگردی ایل عشایر رضاآباد با امکانات وخدمات ویژه همه روزه میزبان گردشگران ودوستدارن طبیعت میباشد ضمنا مدیریت این اقامتگاه باسایر اقامتگاه های نقاط گردشگری استان لینک بوده ورزرواسیون را برای شما آسان میسازد

    ۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • محمد علی نادری

    سلام اقامتگاه بومگردی ایل عشایر در روستای گردشگری رضاآباد با امکانات وخدمات ویژه در خدمت دوستدارن طبیعت وگردشگران عزیز میباشد

    ۲ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • zahra

      سلام شماره تماس بدید لطفا

      ۱۰ مهر, ۱۳۹۸
  • احمدی

    سلام اقامتگاه بوم گردی فانوس کویر همه روزه پذیرای گردشگران عزیز در روستای رضااباد می باشد
    برای رصد ستاره ها در ٢١و٢٢مرداد منتظرتان هستیم

    ۱ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • جابر

      عالییییی بود

      ۱۸ آبان, ۱۳۹۷

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *