رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۲ آبان ۱۳۹۶

کوه درمانی مهریز

لینک این مطلب کپی شد!

کوه ریگ مهریز به دلیل خاصیت‌هایی که از نور خورشید به دست می‌آورد، به مکان گردشگری درمانی برای مسافران تبدیل شده است.
تفرجگاه کوه ریگ، تنها تپه شنی طبیعی استان یزد با دارا بودن آثار متعدد تاریخی و مناظر بکر طبیعی در مهریز آماده میزبانی از مسافران نوروزی است.
کوه ریگ تلی از ماسه های تمیز و بدون خاک که به صورت تپه بسیار بزرگی در نزدیکی یکی از کوه های شهر مهریز قرار دارد، منطقه ای دیدنی که تفرجگاه بسیاری از مردم منطقه و کودکان است.
تعطیلات عید نوروز این منطقه هر ساله میزبان جمعیت بسیار زیادی از گردشگران کشور است به طوری که سال گذشته میزبان نزدیک به ۵۰ هزار نفر از میهمانان و مسافران نورزی بود.
ریگ های این کوه به دلیل تابش مستقیم نور خورشید، داغ می شود و به دلیل ریگ بودن تپه، کوهنوردان را اغلب تا نیمی از پا در ریگ های داغ فرو می برد.
به همین دلیل بسیاری از مردم معتقدند، داغی ریگ ها می تواند دردهای عضلانی پا و کمر را از بین ببرد که همین امر سبب شده سالانه تعداد زیادی از گردشگران از این منطقه به عنوان یک منطقه گردشگری درمانی استفاده کنند.
کوه ریگ در طول سالیان طولانی و در چند صد سال پیش بر اثر وزش باد و جمع شدن توده های عظیمی از شن کنار یک کوه به وجود آمده و اکنون به یک منطقه تفریحی و ورزشی برای جوانان و خانواده ها تبدیل شده است.

 کوه درمانی مهریز

 کوه درمانی مهریز

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    محیط زیبا و آرامش بخش. دستشوییهای تمیز. تنها مشکل ریختن آشغال توسط مردم در داخل ماسه ها است

    ۱۰ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *