رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ فروردین ۱۳۹۴

کم‌آبی دریاچه ارومیه موضوعی حیاتی در امر گردشگری

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۱/۳۰-مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی بر ضرورت همکاری دستگاه‌های اجرایی در ارائه و پیاده‌سازی طرح‌های گردشگری در منطقه نمونه گردشگری دهکده ساحلی “چی‌چست” ارومیه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه آذربایجان غربی، جلیل جباری در جلسه بررسی پیاده‌سازی طرح‌های گردشگری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه که با حضور مسئولین ادارات کل محیط زیست، ورزش و جوانان، امور عشایر استان و شهرداری ارومیه برگزار شد، با اشاره به اثرات وضعیت دریاچه ارومیه در بحث گردشگری، افزود: کم‌آبی دریاچه ارومیه موضوعی حیاتی در بحث گردشگری استان بوده و بایستی با همکاری دستگاه‌های اجرایی و همراهی مردم تدابیری برای احیای گردشگری این دریاچه اندیشیده شود.

وی اظهار کرد: ارائه طرح‌های گردشگری در دهکده ساحلی چی چست یکی از موارد حائز اهمیتی است که مورد تاکید معاون امور عمرانی استاندار بوده و با همکاری دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط، می‌توان ضمن ارائه به موقع طرح‌های گردشگری، از ظرفیت این دهکده در راستای اجرای سیاست‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه بهره برد.

جباری گفت: دهکده ساحلی چی چست به عنوان منطقه نمونه گردشگری، نقطه قوتی برای شروع پروژه‌های گردشگری مرتبط با احیای دریاچه ارومیه بوده که می‌توان آن را به سایر شهرهای استان تسری داد.

وی در ادامه با اشاره به ضرورت مشارکت دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص، گفت: ارائه به موقع برنامه‌ها از سوی دستگاه‌های اجرایی به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به عنوان دبیرخانه این کارگروه، به منظور جمع‌بندی طرح‌ها جهت ارائه به شورای برنامه‌ریزی استان ضروری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی هم‌چنین بر ضرورت اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در دهکده ساحلی چی چست، طبق ضوابط و معیارهای منطبق با محیط زیست تاکید کرد.

سعدآبادی، مدیر فرهنگی اجتماعی ستاد احیای دریاچه ارومیه نیز در این جلسه بر ضرورت اجرای طرح‌های گردشگری با امکانات موجود در دهکده ساحلی چی چست ارومیه تاکید کرد و گفت: ارائه طرح‌های مقطعی مثل برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه‌ها و طرح‌های پیوسته مثل لجن درمانی در طول سال و پیاده‌روی از جمله برنامه‌هایی است که می‌شود با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اجرا کرد.

حسین امامی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی نیز در این نشست برگزاری جشنواره‌های بومی محلی، تندیس‌های نمکی، راه‌اندازی موزه مردم‌شناسی حوزه دریاچه ارومیه، غذاهای بومی محلی، جشنواره عاشیقی‌های موسیقی سنتی استان و برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و هنرهای سنتی را از جمله برنامه‌های قابل اجرا در دهکده ساحلی چی چست عنوان کرد.

گفتنی است در این جلسه بر ضرورت مشارکت بخش خصوصی و همکاری دستگاه‌های اجرایی در ارائه به موقع برنامه‌ها و طرح‌های گردشگری در دهکده ساحلی چی چست ارومیه تاکید شد.

10101 کم‌آبی دریاچه ارومیه موضوعی حیاتی در امر گردشگری

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *