رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ بهمن ۱۳۹۲

کلان‌شهرهای اروپا برای گردشگری کردستان عراق تبلیغ می‌کنند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲ – کردستان عراق با برگزاری نمایشگاه‌های متنوع گردشگری چشم به راه گردشگران اروپایی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مقامات صنعت گردشگری منطقه کردستان عراق که در سال‌های اخیر یکی از موفق‌ترین مناطق جهان در جذب گردشگر بوده، با برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری در شهرهای اروپایی قصد دارند گردشگران بیشتری را جذب این منطقه زیبا کنند.

کردستان عراق که مدتی قبل در نظرسنجی نشریه معتبر نشنال جئوگرافی به عنوان یکی از ۲۰ مقصد برتر گردشگری جهان انتخاب شد، در سال‌های پس از سقوط حکومت صدام صنعت گردشگری کردستان عراق به دلیل استقرار امنیت رشد چشمگیری داشته و با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در صنعت گردشگری این منطقه که بیشتر آن‌ها توسط سرمایه‌گذاران اماراتی انجام شده، هر روز بر تعداد گردشگرانش افزوده می‌شود.

به گزارش ورلد توریسم، در این شرایط شهر زیبای وین، پایتخت اتریش از تاریخ ۱۶ تا ۱۹ ماه جاری میلادی (ژانویه) میزبان نمایشگاه ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان عراق و معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بود که با استقبال خوب ساکنان پایتخت اتریش مواجه شد.

از حدود دو هفته دیگر نیز شهر بارسلون اسپانیا نیز میزبان یک نمایشگاه ویژه معرفی جاذبه‌های گردشگری کردستان عراق و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خواهد بود و طبق اعلام مقامات عراقی برای برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست در شهرهای اروپایی میلان، لندن، هامبورگ، پاریس، لیون و بروکسل نیز برنامه‌ریزی شده که در این میان توجه ویژه‌ای به معرفی شهر زیبا و تاریخی اربیل به عنوان «پایتخت گردشگری جهان عرب» در سال ۲۰۱۴ به گردشگران اروپایی شده است.

اربیل آثاری تاریخی از دوره‌ی نوسنگی، تمدن بین‌النهرین و دوره‌ی اسلامی دارد. علاوه‌بر جاذبه‌های گردشگری تاریخی، منطقه‌ی کردستان عراق و بویژه شهر اربیل از جاذبه‌های طبیعی، بخصوص پوشش گیاهی زیبا و هم‌چنین کوه‌های پوشیده از برف که می‌توان از آن‌ها برای توسعه‌ی گردشگری زمستانی استفاده کرد، بهره می‌برد.

در این شرایط مقامات صنعت گردشگری اربیل قصد دارند، با ساخت هتل‌های لوکس، توسعه‌ی فرودگاه اربیل و تقویت زیرساخت‌های گردشگری این شهر، اربیل را به دبی جدید تبدیل کنندکه در این راستا پخش آگهی‌های تلویزیونی برای از سرمایه‌گذاران کشورهای مختلف برای سرمایه‌گذاری در توسعه‌ی زیرساخت‌های گردشگری در دستور کار قرار گرفته است.

کردستان عراق در سال ۲۰۱۳ میزبان حدود ۲ میلیون گردشگر بود و با توسعه زیرساخت‌های صنعت گردشگری این منطقه پیش‌بینی می‌شود به میزبان ۵ میلیون گردشگر در سال ۲۰۱۵ تبدیل شود.
3583686686 کلان‌شهرهای اروپا برای گردشگری کردستان عراق تبلیغ می‌کنند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *