رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۸ فروردین ۱۳۹۷

کشف لاشه پلنگ سربریده در شیروان

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۲/۱۵ – خبرگزاری میراث فرهنگی- گروه محیط زیست- تنها دو هفته به پایان سال ۹۲ باقیمانده است، سالی که برای پلنگ ها بیش از دیگر جانداران ایران زمین بدیمن بوده است. در چند ماه گذشته بیش از ۱۰ پلنگ در مناطق مختلف ایران کشته یا به شدت مجروح شده‌اند و البته به نظر می‌رسد این ماجرا ادامه دارد. در تازه ترین کشتار، از خراسان شمالی خبر می رسد که لاشه یک پلنگ بدون سر، دم و یک دست کشف شده است.

به گزارش CHN و به نقل از پایگاه خبری دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران یکی از همیاران محیط زیست شهرستان شیروان در استان خراسان شمالی که برای سرکشی به باغ شخصی به روستای امیرانلو رفته بود با لاشه یک پلنگ درون استخر پشت باغ مواجه شده است. سر، دم و دست راست این پلنگ بریده شده بود.

به گفته این همیار محیط زیست، روستای امیرانلو خالی از سکنه است و تمام اهالی آن از جمله خود او ساکن شهر هستند و صرفا برای سرکشی به باغهای خود به روستا می روند. بنابراین دام اهلی در این روستا وجود ندارد که از ترس حمله پلنگ به احشام کسی بخواهد این حیوان را از بین ببرد اما به نظر میرسد این حادثه توسط یک شکارچی غیرمجاز صورت گرفته است.

پس از گذشت پنج روز از این حادثه ظاهرا مسئولان محلی محیط زیست خراسان شمالی تمایلی به اعلام این خبر نداشته و از سرنوشت لاشه پلنگ و عاملان این کشتار اطلاعی در دست نیست.

IMAGE635296348272816774 کشف لاشه پلنگ سربریده در شیروان

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *