جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کسب رضایت توریست آنها را تبدیل به سفرای فرهنگی کشورمان می‌کند

تاریخ بروزرسانی :
۴ شهریور ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۵/۲۸- عباس صلاحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، درباره برنامه ریزی و اقدامات لازم برای ورود گردشگران خارجی به خصوص اروپایی و آمریکایی در پی توافق وین، اظهار داشت: قاعدتا بعد از توافق هسته‌ای، یک‌سری تغییر و تحول ایجاد خواهد شد ولی همه آنها منوط به توافقنامه نیست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید یک فرهنگ‌سازی در مورد گردشگر خارجی انجام شود، گفت: امکانات رفاهی و اقدامات لازم جهت اسکان توریسم باید انجام شود. متاسفانه در سال های اخیر برخی افراد رفتار مناسبی با گردشگران خارجی نداشته اند. نباید نظرات شخصیی در مورد توریست اعمال شود و باید بعد از جمع بندی نظرات، توسط حاکمیت انجام شود.

صلاحی افزود: افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید بتوانند با توجه به شرایط و شرح وظایفی که دارند به نحو احسنت به گردشگران، سرویس‌دهی مناسب داشته باشند.

وی با اشاره به این که جزء یکی از کشورهایی هستیم که بحث گردشگری طبیعت و سلامت داریم، گفت: متاسفانه استفاده بهینه در این حوزه از گردشگری انجام نمی‌شود. لازم است که تبلیغات مناسب از طریق نمایندگی‌های خارج از کشور و آژانس‌های فعال در این زمینه انجام شده و امکانات مناسب تشریح شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه کاهش گردشگر به کمبود امکانات لازم بر می گردد که باید توسط سازمان میراث فرهنگی تهیه شود، خاطرنشان کرد: هتل‌های مورد نیاز و امکانات رفاهی و خدماتی در ورود توریسم، بسیار تاثیرگذار هستند. سازمان‌ها و نهادهای درگیر مثل میراث فرهنگی و گردشگری، وزارت ارشاد و نیروی انتظامی باید بتوانند امنیت گردشگران را تامین کنند.

صلاحی افزود: باید با افرادی که با گردشگران خارجی تخلف می کنند، برخورد شود تا فرهنگ اصیل کشورمان توسط عده ای مخدوش نشود و خدایی ناکرده در سطح بین المللی، کشوری توریست گریز معرفی نشویم.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین منابع درآمدی در سطح جهانی، صنعت توریسم است، یادآور شد: متأسفانه درباره این موضوع کوتاهی شده است که اگر امکانات زیرساختی آماده شود می‌توان از منابع موجود استفاده کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به امکانات پذیرایی از گردشگر خارجی اظهار داشت: یک‌سری استانداردهای بین‌المللی وجود دارد که باید رعایت شود ولی مسائلی وجود دارد که با فرهنگ ما همخوانی ندارد. اما سخت گیری های بی مورد صورت نگیرد و تا جایی که می شود امکانات لازم در اختیار توریست قرار گیرد.

صلاحی افزود: با توجه به اینکه امپراطوری رسانه ای، تصویر بدی از کشور ما ارائه داده، اگر بتوانیم محدودیت ها را تا جایی که مقدور بوده و شئونات اخلاقی و فرهنگی جامعه اجازه می دهد، برطرف و رضایت توریست ها را جلب کنیم، آنها می توانند یک سفیر خوب برای انتقال اطلاعات مناسب از کشورمان باشند.

13921018000206 PhotoA کسب رضایت توریست آنها را تبدیل به سفرای فرهنگی کشورمان می‌کند

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *