رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ دی ۱۳۹۲

کرمانشاه ، با قابلیت ویژه‌ برای توسعه‌ی گردشگری ورزشی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۳۰ – یک کارشناس ارشد تربیت بدنی، گفت: استان کرمانشاه قابلیت ویژه‌ای برای توسعه‌ی گردشگری ورزشی دارد.

«حسین پار» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کرمانشاه، در خصوص مبحث گردشگری ورزشی، اظهار کرد: صنعت گردشگری ورزشی مفهوم پیشرفته‌ای است که بر جذابیت‌های ورزشی، رویدادها و تجاربی تأکید دارد که در دسترس گردشگران قرار دارد.

وی ادامه داد: گردشگران ورزشی را می‌توان به سه طریق توصیف کرد، نخست، گردشگر ورزشی بعنوان شرکت‌کننده در فعالیت‌هایی مانند کوهنوردی، شکار، ماهیگیری، شنا، قایقرانی و بسیاری از فعالیت‌های دیگر. دوم، گردشگر ورزشی بعنوان تماشاگر، به طرف جاذبه‌ها و رویدادها محلی مانند مسابقات اسب‌دوانی و کشتی باچوخه کشیده می‌شود و سوم، عاشقان ورزشی هستند که هدف نخستین آنها از سفر شرکت در رویدادهای ورزشی است که خود تدارکات آن را مهیا کرده‌اند.

این کارشناس ارشد تربیت بدنی، افزود: گردشگر ورزشی هم‌چنین ممکن است بصورت ملی یا بین‌المللی به رویدادهایی مانند مسابقات جهانی یا بازی‌های المپیک مسافرت کند، این درحالی است که گردشگری ورزشی بحدی مهم است که کمیته‌ی بین‌المللی المپیک (ICO) و سازمان جهانی جهانگردی، کنفرانس‌های بین‌المللی را برای تجزیه و تحلیل مسائل مربوط به این شاخه از گردشگری در خلال بازی‌های المپیک برگزار و در جهت اخذ تفاهمنامه‌ی مشترک بین دو سازمان تلاش می‌کنند.

وی یادآور شد: شهرهای بسیاری در سراسر جهان توجه‌ی اقتصادی خاصی به توسعه‌ی ایجاد جاذبه‌های کوتاه مدت تحت عنوان رویدادهای شاخص دارند. رویدادهای شاخص به رویدادهای ورزشی، فرهنگی و نمایشگاه‌هایی در سطوح بین‌المللی گفته می‌شود که بطور منظم و به شکل تک رویدادی برگزار می‌شود.

پار تصریح کرد: یکی از نخستین کارآیی‌های رویدادهای شاخص جهانگردی فراهم کردن فرصتی برای جامعه‌ی میزبان برای بدست آوردن موقعیتی برجسته در مدت کوتاه و کاملاً مشخص در بازار جهانگردی است. بنابراین، گرچه این رویدادها یا رقابت‌ها از نظر بسیاری از مردم پراهمیت است، شهرهای میزبان این گونه رویدادها بیشتر به لحاظ اقتصادی نه رقابتی تلاش در برگزاری آن دارند.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه صنعتی کرمانشاه، اظهار کرد: استان کرمانشاه با داشتن جاذبه‌های گردشگری ورزشی نظیر دیواره‌ی بلند و تاریخی بیستون، غار پرآو بعنوان اورست غارهای جهان و کوه‌های سهیل، شاهو و دالاخانی هم‌چنین رودخانه‌های خروشان بسیاری پتانسیل قابل توجهی در این زمینه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسئولان استان توسعه‌ی صنعت گردشگری ورزشی و نقش آن در رونق اقتصادی منطقه را بطور جدی بررسی کنند یقیناً شاهد توسعه‌ی همه جانبه استان نیز هستیم.
80102092-2499274 کرمانشاه ، با قابلیت ویژه‌ برای توسعه‌ی گردشگری ورزشی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *