جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کافه مارکوف تهران

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ مرداد ۱۳۹۶

زندانی که داستان‌های تلخ زیادی را در طول تاریخ در دل خود جای داده و شاهد فجایع بسیاری بوده است. این اولین زندان پایتخت، در ۱۱ آذر سال ۱۳۰۸ به‌وسیله «نیکولا مارکوف» معمار معروف روسی و به دستور رضاشاه در خیابان شریعتی تهران افتتاح شد. این زندان به‌عنوان محلی برای نگهداری از زندانیان سیاسی تا پایان دوران انقلاب استفاده می‌شده است. اما حالا بعد از گذشت سالیان سال، مردم به‌جای اسارت و شکنجه، در محوطه این زندان و در کافه‌ای به نام شخص مارکوف، بهترین و شادترین اوقات را می‌گذرانند. چیزی که شاید حتی خود مارکوف و رضاشاه هم فکرش را نمی‌کردند.
باغ‌موزه قصر با محیطی بسیار زیبا و خارق‌العاده، شما را به حیرت وا می‌دارد. تنوع گیاهی این باغ واقعاٌ انسان را سر ذوق می‌آورد. همچنین، با رفتن به این باغ می‌توانید سری به کتابخانه مرکز تحقیقات، زورخانه قصر، بازارچه محصولات فرهنگی، هنری و صنایع‌دستی، و فضاهای نمایشگاهی و فرهنگی نیز بزنید. اما از همه این‌ها گذشته، کافه مارکوف در ضلع‌شرقی باغ با نمای شیشه‌ای و چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش جلوه دیگری دارد و مانند نگینی می‌درخشد.
این کافه یکی از بهترین کافه‌ها در خیابان شریعتی تهران بوده و طرفداران پروپاقرص زیادی دارد. موقعیت مکانی خاص، طراحی داخلی جذاب و قیمت مناسب ازجمله دلایل محبوبیت مارکوف در میان کافه‌گردان است. محیط کافه و فضای اطراف آن آنقدر زیباست که از دیدن آن سیر نمی‌شوید. همچنین، با دیدن عکس‌ها و نقاشی‌های زیبا و شگفت‌انگیز روی دیوارها باز این جمله «هنر نزد ایرانیان است و بس» در ذهنتان تداعی می‌شود.
به‌طور‌کلی، کافه مارکوف از دو بخش داخلی و فضای باز تشکیل شده که هر کدام با ظرافت و وسواس خاصی طراحی شده‌اند. در قسمت داخلی، می‌توانید از طعم انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم، پاستا، اسنک، اسپاگتی، کیک و شیرینی‌های خوشمزه، ساندویچ، چیپس و پنیر و غیره نهایت لذت را ببرید. اگر هوس سرو صبحانه‌ای عالی در بیرون از منزل را کرده‌اید، این کافه آماده پذیرایی از شماست.
جالب است بدانید که هرچند وقت یک‌بار برنامه‌های جذابی مانند نقد فیلم و کتاب، کتاب‌خوانی، تئاتر و موسیقی نیز در این کافه برگزار می‌شود. لازم به ذکر است که کافه مارکوف با همکاری گروه‌های حامی حقوق حیوانات، امکان زندگی حیوانات را در این کافه فراهم کرده است. حتی هر هفته این گروه‌ها برای غذا دادن به حیوانات به این کافه می‌آیند. ناگفته نماند که کارکنان مارکوف هم در این امر مشارکتی فعال دارند. باکس‌های مقوایی نیز در حوالی باغ تعبیه‌شده تا گربه‌ها از سرمای زمستان در امان باشند.
اگر به تاریخ و بازدید از اماکن تاریخی علاقه دارید، حتماٌ بازدید از کافه مارکوف را در برنامه خود قرار دهید.
آدرس: تهران، انتهای خیابان مطهری، بعد از تقاطع شریعتی، خیابان پلیس، باغ موزه قصر.
شماره تماس: ۰۹۱۹۳۹۷۲۲۰۷
کافه مارکوف تهران 1 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 2 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 3 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 4 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 5 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 6 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 7 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 8 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران 9 کافه مارکوف تهران

کافه مارکوف تهران کافه مارکوف تهران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    جای قشنگیه.صندلی هاش هم مال چهل سال پیشه!چون قدیمی اند حس خوبی دارند

    ۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد