جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاروانسرای او شیرینو

تاریخ بروزرسانی :
۲۰ فروردین ۱۳۹۳

کاروانسرای او شیرینو واقع در ۹ کیلومتری سمت جنوب کوخرد در پشتخه او شیرینو از توابع بخش کوخرد شهرستان بستک در غرب استان هرمزگان ، یکی از نقاط دیدنی استان هرمزگان در جنوب ایران است .

سرپناه ومأمن

نیاز انسان به سرپناه ومأمن ، در مسیر راه‌ های بازارگانی مخصوصاً در دوران قدیم ، سبب اصلی ایجاد کاروانسراها در مناطق مختلف بوده ‌است . همچنین در چند سال اخیر کاروانسراهایی جهت گذران او قات تعطیلی و گشت و تفریح در نقات بسیاری از منطقهٔ لارستان بویژه شهرستان بستک توسط خیرین ساخته شده ‌است . او شیرینو ( آب شیرین ) نام منطقه ‌ای است واقع در دهستان کوخرد ، و دقیقاً این مکان در بادیه جنوبی کوخرد قرار دارد .
کاروانسرای او شیرینو در او شیرینو اینجای بسیار زیبا قرار دارد . جائی است زیبا و سر سبز در فصل زمستان و بهار ، و تمام آبادانی و وسایل آسایش در آنجا موجود است گرفته از : برکه آب انبار خانه ، کاروانسر ، چهار طاقی ، آبریزگاه ، باغ ، نخل خرم ، آشپزخانه ، نمازگاه و تمام وسایل مورد نیاز موجود است ، به اضافه درختان سرسبز کوهی مانند : سمر ، سلم ، کور ، کنار و نادر ( مورد ) و نخل و سایر درختان و گل های بهاری این منطقه زیباتر نموده ‌است . او شیرینو جایگاه و زمین کشت حاجی جعفر گَپ است و درزمان بسیار قدیم در آن جا جو و گندم کشت می‌کردند . در پشتخه او شیرینو (پشتهٔ آب شیرین)، تُرُشُه، کُمپر ، خیر ، مِیل ، و اکال بشکل غیر قابل تصور درست می ‌شود ، مردم در آنجا روزی بخوشی و شادی به سر می ‌برند . پشته اوه شیرینو در ۹ کیلومتری جنوب کوخرد واقع است . در کوه‌ های اوه شیرینو و اطراف آن عسل به فراوانی بدست می‌ آید . آنهایی که به اینجا می ‌آیند و در کاروانسرا اطراق می ‌کنند ، پس از استراحت در کوه‌ های اطراف به جستجوی عسل می ‌روند .

آب شیرین کاروانسرای او شیرینو

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *