جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاخ مروارید موزه می‌شود؟

تاریخ بروزرسانی :
۱ تیر ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۰۱-استاندار البرز درباره امکان تبدیل کاخ مروارید به موزه‌ گفت: با بررسی‌های انجام شده به نظر می‌رسد کاخ مروارید مکان مناسبی برای موزه استان البرز باشد و تبدیل این کاخ به موزه باعث بازدید بیشتر گردشگران از این مکان تاریخی می‌شود.

حمید طهایی درگفت و گو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه البرز، افزود: با توجه به تنوع قومیتی در البرز تبدیل این کاخ به موزه مردم شناسی پیشنهاد داده شده که درمرحله بررسی قرار دارد.

طهایی ادامه داد: علاوه بر موزه مردم شناسی، استان البرز به موزه تاریخی نیز نیاز دارد تا اشیاء تاریخی که از مناطق مختلف استان کشف شده را در خود جای دهد.

طهایی گفت: با ساخت موزه تاریخی اشیاء تاریخی روستای خوروین به استان باز می‌گردد و مردم دیگر ناچار نیستند برای بازدید از این اشیا به موزه ملی تهران بروند.

استاندار البرز هم‌چنین گفت: با توجه به تنوع قومیتی موجود در البرز، تبدیل کاخ مروارید به موزه مردم شناسی پیشنهاد داده شده که در مرحله بررسی قرار دارد.

وی در ادامه اظهار کرد: با هماهنگی‌های به عمل آمده با استانداری البرز بنا شده هنرمندان فعال در رشته‌های مختلف صنایع دستی هم در زمینه دریافت تسهیلات و هم توسعه امکانات کارگاهی حمایت شوند.

طهایی افزود: برای حمایت بیشتر از فعالان رشته‌های صنایع دستی بهتراست مدیران دستگاه‌ها و ادارات از آثار هنرمندان البرزی به عنوان هدایایی که به مسئولان و یا افراد می‌دهند، استفاده کنند و یا در سفرهای خارجی خود این آثار را به عنوان نماد فرهنگ و هنرایرانیان هدیه ببرند.

طهایی خاطرنشان کرد: استان البرز به تعبیری ایران کوچک است، به همین دلیل باید شرایط جذب گردشگرانی از تمام مناطق کشور را داشته باشد.

وی گفت: بدون شک برپایی نمایشگاه دائمی صنایع دستی که آثار قومیت‌های مختلف را درخود جای داده، نقش بسزایی در جذب گردشگران از سراسر کشور خواهد داشت.

وی درخصوص حمایت استانداری از سرمایه گذاران داخلی و خارجی بخش گردشگری گفت: تا کنون پیشنهاداتی از سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای ساخت هتل و مراکز گردشگری و اقامتی در استان ارائه شده است.

استاندار البرز یادآورشد: مدتی قبل سرمایه گذارانی از کشور اسپانیا درخواستی مبنی بر ساخت هتلی بین‌المللی در استان ارائه دادند که این پیشنهاد درحال بررسی است.

وی ادامه داد: مسئولان برای توسعه صنعت گردشگری استان هم از سرمایه گذاران داخلی و هم سرمایه گذاران خارجی این بخش حمایت می‌کنند.

وی اظهار کرد: طبق دستورالعمل کلی بنا شده روند صدور مجوز برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری تسهیل شود.

این مسئول افزود: استان البرز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیاز به تحولی اساسی دارد که امید است با تلاش‌های مدیرکل جدید درآینده‌ای نزدیک شاهد اتفاقات خوبی در این بخش‌ها باشیم.

وی تصریح کرد: درکنار تلاش‌های مجموعه میراث فرهنگی، همه دستگاه‌ها و ادارات استان باید به فراخور توان و وظایف تعریف شده خود با این اداره همکاری را داشته باشند تا توسعه همه جانبه این بخش در مدت زمان کمتری محقق شود.

استاندار البرز در پایان بر ضرورت نظارت پلیس بر محوطه اطراف پل تاریخی کرج هم اشاره کرد و گفت: گزارشاتی مبنی بر تجمع برخی معتادان در محوطه اطراف این پل ارائه شده است بنابراین نیروی انتظامی باید هرچه زودتر نسبت به جمع آوری این افراد از اطراف این اثر تاریخی اقدام کند.

1927 کاخ مروارید موزه می‌شود؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *