جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کاخ سبز سعدآباد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

تاریخ بروزرسانی :
۱ مرداد ۱۳۹۶

مسئول کاخ سبز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد اعلام کرد، کاخ موزه سبز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدآباد از روز یکشنبه (اول مرداد) تا اطلاع ثانوی تعطیل شد تا پروژه مرمت آن آغاز شود.

به گزارش ایسنا، «لیلی رئوف» درباره‌ی روند مرمت این کاخ اظهار کرد: این پروژه شامل مرمت پارکت‌ها، پلکان، درها و پنجره‌های کاخ است که توسط استادکاران و با نظارت واحد حفاظت و مرمت و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد در دست اقدام است.

به گفته‌ رئوف؛ در حال حاضر کار تخلیه کاخ رو به پایان است و پس از آن به سرعت پروژه مرمت این بنای تاریخی آغاز می‌شود.

پروژه حفاظت و مرمت ارسی، درب‌ها و پنجره‌های چوبی کاخ سبز آغاز شد

فاطمه محسنی، مسئول واحد حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد نیز در این زمینه گفت: این پروژه بر اساس اولویت‌های بدست آمده از آسیب‌شناسی‌های انجام شده و بر اساس شرح خدمات علمی ارائه شده در واحد حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماریِ مجموعه تعریف و توسط اساتید مجرب کارهای هنری چوبی با نظارت حفاظتی و ارائه شرح خدمات تخصصی واحد حفاظت و مرمت در کاخ سبز آغاز شد.

او افزود: در این پروژه، کلیه پنجره‌ها نمای بیرونی ساختمان، ارسی و چند در با آسیب‌های مختلف مانند آلودگی حاصل از آلاینده‌ها، آلودگی‌های بیولوژیکی، تخریب‌های رطوبتی، سستی، آسیب لایه رنگ، ترک و شکاف در بخش اتصال قطعات آغاز شدو

او تاکید کرد: پروژه حفاظت و مرمت تعریف شده برای این کاخ تاریخی نیز شامل پاکسازی، رنگ‌بری لایه رنگ آسیب دیده و بعضاً مرمتی سطح، استحکام بخشی، ساخت بخش‌های دارای تخریب غیر قابل احیاء و مرمت و اجرای طرح حفاظت پیشگیرانه است.

براساس این گزارش، کاخ شهوند که امروز «کاخ موزه سبز» نامیده می‌شود محل اقامت تابستانی پهلوی اول بود. علت سبز نامیدن این کاخ استفاده از سنگ‌های سبز منحصر به فرد معادن خمسه زنجان در نمای خارجی آن است.

زیربنای کاخ ۱۲۰۳ مترمربع است که از دو بخش تشکیل شده، بخش اول شامل : پله ورودی، اتاق انتظار، اتاق کار، تالار آیینه، اتاق غذاخوری خصوصی و اتاق خواب است و بخش دوم، زیرزمین که در سالهای ۱۳۵۲-۱۳۵۰ به دستور محمدرضا پهلوی برای پذیرایی از مهمانان خارجی به بخش اول افزوده شد شامل اتاق پذیرایی، دو اتاق خواب و اتاق غذاخوری است.

در این کاخ انواع هنرهای ایرانی شامل آیینه کاری، گچبری، حجاری، تذهیب و خاتم‌کاری بکار رفته است.

کاخ سبز 1 کاخ سبز سعدآباد تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد