رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ تیر ۱۳۹۳

چگونه یک فروشگاه صنایع‌دستی راه بیندازیم؟

لینک این مطلب کپی شد!

گروه گردشگری، فاطمه باباخانی: راه انداختن یک فروشگاه صنایع‌دستی می‌تواند یک کسب‌وکار پرسود و باارزش باشد. این فعالیت فرصتی برای آموزش به دیگران و به کارگیری خلاقیت در فعالیت‌هایتان به شما می‌دهد. فروشگاه صنایع دستی همچنین فرصتی برای ایجاد یک زندگی خوب را فراهم می‌کند؛ آن هم زمانی که صنعت صنایع‌دستی به یک صنعت چند میلیارد دلاری در جهان تبدیل شده است. فروشگاه صنایع‌دستی می‌تواند به اشکال مختلف ایجاد شود؛‌ می‌توانید آن را به شکل آنلاین راه بیندازید یا محصولات خود را در خانه یا به شکل دست‌فروشی به فروش برسانید.

همچنین می‌‌توانید محصولات تمام شده،‌ تجهیزات ساخت صنایع‌دستی یا ترکیبی از آنها را بفروشید. آنچه در زیر می‌خوانید تنها گوشه‌ای از تصمیم‌هایی هستند که برای راه‌اندازی یک فروشگاه صنایع‌دستی باید بدانید و آنها را مشخص کنید.
۱- تصمیم بگیرید چه چیزی را و در چه مقداری بفروشید. شما باید کالاهای خود را به گونه‌ای و در حجمی انتخاب کنید که از فروش آن سود ببرید. در فروشگاه صنایع دستی شما می‌توانید محصولاتی را که خودتان می‌سازید در کنار محصولاتی که سایر هنرمندان تولید می‌کنند بفروشید. می‌توانید در فروشگاه خود خرده‌فروشی داشته یا آنها را به شکل عمده عرضه کنید. به علاوه شما می‌‌توانید بخش آموزشی در فروشگاه‌تان داشته باشید و در آن کلاس‌هایی را نیز برگزار کنید. بررسی رقابت‌های منطقه‌ای برای دیدن آنچه در حال حاضر مورد استقبال قرار می‌گیرد یا پیدا کردن یک مورد تازه برای فروش در این بخش قرار می‌گیرند.
۲- برنامه کسب‌وکار و یک برنامه بازاریابی برای رسیدن به درک بهتر از کسب‌وکار،‌ بازاریابی و دانش درباره اینکه چطور فروشگاه صنایع‌دستی را راه بیندازید ضرورت دارد. این بخش می‌تواند به سادگی چند برگ کاغذ یا یک مستند مفصل و طولانی نگاشته شده توسط کارشناسان حرفه‌ای بر اساس نیاز شما باشد. اگر برنامه‌ای برای گرفتن سرمایه‌گذار یا تامین مالی بانکی دارید،‌ به جزئیات و ارائه برنامه‌های کارتان نیاز دارید تا بتوانید آنها را قانع کنید.
۳- فضای مورد نیازی را که برای راه‌انداختن فروشگاه صنایع دستی خود نیاز دارید پیدا کنید. اگر قرار است از خانه به عنوان فروشگاه صنایع‌دستی استفاده کنید،‌ باید فضایی را برای کار کردن و فضایی را برای تجهیزات و محصولات تمام‌شده آماده عرضه به مشتریان در نظر بگیرید. برای یک فضای خرده‌فروشی نیاز به خرید یا اجاره یک محل دارید که در محل مناسبی واقع شده باشد و افراد زیادی در آن محل رفت‌وآمد کنند. همچنین باید فضای کافی را برای نمایش محصولات خود داشته باشید. اگر مایلید علاوه بر فروش صنایع‌دستی، آموزش را در فروشگاه‌ خود داشته باشید باید فضایی را برای کار کردن نیز مد نظر قرار دهید. در حالت ایده‌آل در یک فروشگاه صنایع‌دستی باید فضایی برای بازی کودکان وجود داشته باشد تا زمانی که والدین خرید می‌کنند بدون هیچ‌گونه نگرانی از صدمه زدن فرزندان‌شان به کالاها بتوانند خرید خود را در کمال آرامش انجام دهند.
۴- درک درستی از وظایف اداری و مالی خود داشته باشید. کسب‌وکار شما با راه ‌افتادن نیاز به مراقبت دارد. این مراقبت شامل حسابداری،‌ محاسبه موجودی و تبلیغات است. در هر کدام از این حالت‌ها شما باید یاد بگیرید که چطور آنها را انجام دهید یا فرد دیگری را برای انجام آن استخدام کنید.
۵- یک وب‌سایت یا فروشگاه آنلاین بسازید. این فروشگاه اینترنتی به چیزی که می‌خواهید بفروشید یا چگونه می‌خواهید بفروشید بستگی دارد. اگر می‌خواهید تجهیزات صنایع‌دستی بفروشید، نوع وب‌سایت و فروشگاه آنلاینی که خواهید داشت با زمانی که محصول نهایی را به فروش برسانید متفاوت خواهد بود. به عنوان مصالح یک سایت ساده لازم است اطلاعاتی درباره فروشگاه و محلی که در آن کالاهای خود را می‌فروشید در سایت فروشگاه‌تان ذکر کنید. حضور آنلاین خود را از طریق وبلاگ‌ها،‌ عضویت در انجمن‌ها و انتشار مقالات در مطبوعات آنلاین به شکل پیوسته و به روز نگه دارید. تبلیغات از طریق گوگل راه دیگری است که شما را به مخاطبان آنلاین وصل
می‌کند.
۶- تمام مجوزهای لازم برای کارتان را از شهرداری و دولت بگیرید. شما همچنین به یک شماره مالیاتی نیاز دارید تا بتوانید محصولات خود را به صورت عمده سفارش دهید، مالیات بپردازید و فروشگاه‌تان را بیمه کنید.
۷- برای فروشگاه خود یک لوگو طراحی کنید یا از شخصی بخواهید این کار را برای شما انجام دهد. این آرم ثابت در صفحات وب‌سایت شما استفاده می‌شود. یک رنگ ثابت برای گرافیک وب‌سایت، ‌فروشگاه‌ و دکوراسیون خود انتخاب کنید به نحوی که با آن رنگ و آرم شناخته شوید.
18 چگونه یک فروشگاه صنایع‌دستی راه بیندازیم؟

           
 

نظر کاربران :

  • ساغر

    ببخشید میشه بگید چطوری کالا رو ارسال کنم
    چ راهی مناسب تره؟

    ۱۳ مرداد, ۱۳۹۵ پاسخ دادن
  • فرنود

    سلام، من در حوزه صنایع دستی فعالیت میکنم، واقعا ایجاد وبسایت راهگشای مشکلات هنرمندان است؟ وبسایتهایی مثل دیجیکالا، دستینه کالا و فروشگاه صنایع دستی ایران پشتوانه های قوی دارند و یک هنرمند منفرد پشت صحنه این وبسایتها نیست.

    ۲۲ شهریور, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • behnam

    ممنون.
    لطفا صنایع دستی زنجان را معرفی کنید

    ۲۷ مرداد, ۱۳۹۴ پاسخ دادن
  • سرمه و سرمه دان طوطیا

    گروه طوطیا بزرگترین تولید کننده سرمه و سرمه دان آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری اعلام میدارد
    با تشکر : مدیریت عامل

    ۱۶ مهر, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • majid

    ممنون بخاطر مطلب خوبی که ارایه دادید.

    ۱۷ مرداد, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *