جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چگونه با کوله پشتی سفر کنیم؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳

گروه گردشگری، پرستو فخاریان*: بسیاری علاقه‌مند هستند که به‌صورت کوله‌پشتی، به کشورها و قاره‌های دیگر سفر کنند. این نوع از گردشگری هزینه‌های کمتری را نسبت به اشکال دیگر گردشگری برای افراد در بر خواهد داشت؛ اما صرف اینکه شما علاقه‌مند به این نوع سفر باشید، تضمین مناسبی برای انجام آن نیست. گرچه ممکن است اندکی ترسناک به نظر برسد، اما برنامه‌ریزی برای یک سفر با کوله‌پشتی مثلا در اروپا واقعا می‌تواند آسان باشد؛ آن هم با وجود تکنولوژی و همه راهنمایان سفری که امروز ما داریم. پس در این مطلب سعی می‌کنیم مروری داشته باشیم بر اینکه برای انجام یک گردش ارزان‌قیمت باید چه مراحلی را انجام داد.

اول باید به تصمیمی که برای انجام سفر کوله‌پشتی گرفته‌اید، متعهد باشید و فورا به اندوختن منابع مالی خود اقدام کنید. شما ممکن است هنوز بودجه کافی را نداشته باشید اما دست‌کم باید هزینه بلیت هواپیما را درنظر داشته باشید؛ که البته بنا به مقصد اولیه شما، می‌تواند این هزینه متغیر باشد. پس از این، چنانچه گذرنامه‌تان آماده نیست، برای آماده کردن آن اقدام کنید.
حالا باید تصمیم بگیرید که چه مقصدی را برای سفر انتخاب کنید. این سخت‌ترین پروسه برنامه‌ریزی است. بسیاری، زمان اندکی برای سفر کردن دارند؛ بنابراین باید براساس اصلی‌ترین علایق خود برنامه‌ریزی کنید. پس ابتدا لیستی از اماکنی که حتما دوست دارید آنها را از نزدیک ببینید، تهیه کنید؛ این لیست می‌تواند شامل شهرها، کشورها، کوهستان‌ها، حتی چندشنبه بازارها باشد. حالا این لیست باید براساس اولویت‌های شما طبقه‌بندی شود.
معقول‌ترین مسیرهایی را که برای سفر شما وجود دارد، از نقشه استخراج کنید. برای این کار می‌توانید از نقشه‌های گوگل بهره بگیرد و روی آن، نقاط و موقعیت‌های موردنظر را علامت‌گذاری و مسیرها را کشف کنید. پس از آن زمانی را که برای بازدید از هر مکانی باید بگذرانید، تخمین بزنید. این موضوع ممکن است به بودجه شما در طول سفر بستگی داشته باشد، اما اکنون تنها حداقل روزهایی را که قرار است در مقصد بگذرانید در نظر بگیرید. برای مثال اگر تنها یک روز را برای دیدن پایتخت‌های بزرگی همچون پاریس و مادرید درنظر بگیرید، تصمیم مناسبی نگرفته‌اید؛ چون این مقاصد دیدنی‌های بسیاری دارد که ممکن است آنها را از دست بدهید.
اکنون زمان آن است که ببینید چگونه می‌خواهید به این سفر بپردازید؛ یعنی وسایل نقلیه‌ای را که در طول سفر از آنها استفاده خواهید کرد، مشخص کنید. عمدتا معقول‌ترین گزینه برای حمل‌ونقل، قطار است؛ این نوع حمل‌ونقل به ویژه در اکثر نقاط اروپا وجود دارد، گرچه اتوبوس‌ها نیز در شهرهای کوچک‌تر استفاده می‌شوند. با این وجود در سال‌های اخیر ایرلاین‌هایی شکل گرفته‌اند که هزینه‌های کمتری نسبت به قطار دارند و چنانچه شما اندکی صبور باشید، می‌توانید از پروازهایی استفاده کنید که کمترین هزینه‌ها را دربردارند. با این وجود چک کردن سیاست‌های سیستم حمل‌ونقل ریلی ملی در کشورهای مختلف، برای برنامه‌ریزی شما در طول سفر اهمیت دارد. در برخی از کشورها نظیر ایتالیا، برای بسیاری از قطارها نیاز به از پیش رزرو کردن صندلی است.
پس از این، بودجه خود را با افزودن هزینه بلیت قطارها و هواپیماها و بلیت اماکن گردشگری که موردنظرتان است، محاسبه کنید و تا جایی که می‌توانید بلیت‌ها را به صورت آنلاین خریداری کنید. پس از آن شروع کنید به جست‌وجو کردن مراکز اقامتی در شهرهایی که مقصد شما قرار گرفته‌اند و شما از آنها بازدید خواهید کرد. شما تنها می‌توانید هتل‌ها را رزرو کنید؛ اما اگر بودجه شما اندک است، می‌توانید از مهمانسراها نیز استفاده کنید؛ باور داشته باشید مهمانسراها چیزهای بدی نیستند! بسیاری اوقات، جو مهمانسراها بسیار بهتر از هتل‌ها است و این درحالی است که معمولا هزینه شما در این مهمانسراها کمتر از ۲۰ یورو خواهد بود. البته شما برای اقامت، گزینه دیگری به نام «couchsurfing» نیز دارید.
حالا که برنامه مشخص شده، بلیت هواپیما را خریداری و البته پیش از آن اطمینان حاصل کنید که همه سایت‌ها را چک کرده‌اید. تاریخ‌هایی را که برای خودتان در نظر گرفته‌اید انعطاف‌پذیر انتخاب کنید شاید بتوانید بلیت‌های ارزانتری پیدا کنید.
دارید به مراحل پایانی نزدیک می‌شوید؛ حالا باید آنچه را که لازم است با خود به همراه داشته باشید، لیست کنید. باید کوله پشتی شما تا جایی که می‌شود سبک بسته‌بندی شود؛ چون شما مجبور خواهید بود اکثر مواقع آن را بردوش خود حمل کنید. به خاطر داشته باشید در این نوع سفر، شما هرچه را بخواهید همانجا خریداری می‌کنید.
حالا اطمینان حاصل کنید که همه مدارک مهم را با خود برداشته‌اید. همین‌طور از پیش بدانید که وقتی به پول نیاز دارید، چگونه می‌توانید آن را به دست بیاورید. به علاوه راهی برای ارتباط با خانواده خود در شهر مبدا درنظر بگیرید و تعیین کنید که درصورت نیاز از چه طریقی با آنها در تماس باشید. اکنون آماده‌اید که به عنوان یک «بَک‌پَکِر» (Backpacker) سفر خود را آغاز کنید.
Parastoo.Fakharian@gmail.com*

f9f5acd262b6d0d1a2f143c3c796414e چگونه با کوله پشتی سفر کنیم؟

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد