جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

تاریخ بروزرسانی :
۳ خرداد ۱۳۹۵

معصومه داوودیان رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان از اجرای طرح ساماندهی مجموعه چشمه علی دامغان خبر داد.
وی به علت قطع درختان کهن چشمه علی اشاره کرد و افزود: درختان مجموعه تاریخی قاجاریه چشمه علی درختانی تنومند شده بودند که هم جلوی دید آثار تاریخی را می گرفتند و هم خطرات جانی، مردم و بازدید کنندگان را تهدید می کرد از این رو این درختان که به نوعی غیر مثمر شناخته شدند قطع گردیده بودند.
داوودیان تصریح کرد: پس از قطع درختان غیر مثمر، اکنونکاشت درختان جدید و ساماندهی فضای مجموعه چشمه علی صورت گرفته است که این مجموعه بار دیگر جانی دوباره گرفت.

وی همچنین اظهار داشت: این بهسازی و انجام طرح جامع با هدف بازگرداندن و شبیه سازی این مجموعه تاریخی به تصویر موجود این مجموعه در دوره قاجاریه انجام می شود.

معصومه داوودیان خاطر نشان کرد: کاشت درختان در مرحله جدید با مشارکت کارشناسان ادارات جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، شهرداری و میراث فرهنگی انجام می شود و تمامی مراحل کاشت و نگهداری به صورت دقیق و کارشناسی شده می باشد.

وی افزود: کاشت درختان تبریزی ۱۰ ساله، کاشت درختان چنار، سپیدار تبریزی و کاشت گل‌های متنوع بابونه، مریم گلی و گیاهان دارویی و گل های فصلی فضای مطبوعی در مجموعه چشمه علی ایجاد کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دامغان عنوان کرد: چشمه علی دامغان پس از انجام برخی از اقدامات مرمتی و بهسازی قابلیت ثبت به عنوان باغ ایرانی و پس از آن قرار گرفتن در ردیف باغ های ملی و ثبت در فهرست میراث جهانی را دارد .

105 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

106 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

107 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

108 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

109 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

110 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

111 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

112 چشمه علی دامغان در آستانه تبدیل شدن به «باغ ایرانی»

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *