رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

چشمه آبگرم علی داشی

لینک این مطلب کپی شد!

چشمه آبگرم علی داشی در روستای سرسبز گیلده قرار گرفته‌است. این چشمه در پای یک پرتگاه سنگی در محلّی به نام علی داشی در بالای درّهٔ گیله ده واقع شده‌است. خواص درمانی آب گرم علی داشی بسیار معروف است و دردهایی همچون درد مفاصل (روماتیسم) چشم درد، دل درد، کمر درد، رفع باد و قولنج و تقویت اعصاب را شامل شده و بسیاری از این ناراحتی‌ها را درمان می‌کند. علاوه بر خاصیّت درمانی، به دلیل واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظر و خوش آب و هوا از ویژگی توریستی و تفریحی خاصّی برخوردار است.خواص درمانی و طبعیت آبگرم علی داشی باعث شده که سالانه مسافران زیادی از مناطق مختلف کشور برای آب تنی، این چشمه را به عنوان مقصد گردشگری سلامت خود انتخاب کنند.

-آبگرم-علی-داشی چشمه آبگرم علی داشی

چشمه آبگرم علی داشی یا مشه سویی یکی از دهها چشمه استان سرسبز گیلان است که در دل کوه‌های سرسبز تالش می‌جوشد.آبگرم طبیعی علی داشی یکی از زیباترین و در عین حال اعجاب برانگیزترین جلوه‌های طبیعی گیلان بوده که مقصدی زیبا و سحرانگیز برای گردشگران و بیماران بومی و غیر بومی کشور است.این آبگرم در روستای گیلده در فاصله ۳۰ کیلومتری از آستارا در غرب این شهر قرار گرفته و به دلیل نزدیکی به جاده اصلی از طرف آستارا و گردنه حیران و واقع شدن در یک محیط ییلاقی و خوش منظره از رونق بسیاری برخوردار است و همه ساله پذیرای عده کثیری از توریست‌های نواحی اطراف می‌باشد.

آبگرم علی داشی جلوه زیبا و بکر از طبیعت سحرآمیز آستارا از عوامل تاثیرگذار … در جذب گردشگر به این شهرستان به شمار می‌رود و در ایام نوروز و فصل تابستان میزبان گردشگران داخلی و خارجی و در تعطیلات آخر هفته نیز میزبان کوهنوردان از استان‌های همجوار است.این آبگرم در دامنه کوهستانی مشرف به حیران و در ضلع جنوب و شرق آن واقع است.

-آبگرم-علی-داشی1 چشمه آبگرم علی داشی

نحوه دسترسی به چشمه آبگرم علی داشی

برای دسترسی دو راه وجود دارد : راه اول از روستای سیج و درمان کشی و بعد چملر می‌باشد.

بخش عمده جاده با ماشین قابل تردد است. جاده خاکی است اما عملات زیرسازی در آن انجام شده و رفت و آمد آسان است. جاده بر روی ستیغ کوه می‌گذرد و چشم انداز دره ، جاده و کوه برزیبایی و تنوع جاده افزوده است. در مسیر این جاه قراردارد.در وسط آبادی و در کنار جاه چشمه آب معدنی بود که در مالکیت یک خانواده است. می‌گویند برای پوست مناسب است. تعدادی از مردم در آنجا اتراق می‌کنند و آب را به صورت بطری می‌خرند.

روستای بعدی به سمت چملر و علی داشی ،روستای درمانکشی است . از این رو و در مسیر آنچشم انداز دره و گردنه حیران که در آنسوی کوه قرار دارد. زیبایی ویژه ای دارد. بهار بهترین فصل برای بازدید است.

-آبگرم-علی-داشی2 چشمه آبگرم علی داشی

برای آشنایی بیشتر با شهر آستارا پیشنهاد می کنیم مطلب سیری در آستارا را مطالعه بفرمایید.

-آبگرم-علی-داشی3 چشمه آبگرم علی داشی

-آبگرم-علی-داشی4 چشمه آبگرم علی داشی

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    دمای آب حتی در فصل زمستان هم بالا هست و خیلی گرمه.خیلی جالبه

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *