جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

چشمه آبگرم دهلران

تاریخ بروزرسانی :
۸ آذر ۱۴۰۰

چشمه آبگرم دهلران در فاصله ۳ کیلومتری شهر دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و در نزدیکی غار خفاش واقع شده است. این چشمه آبگرم دارای چشمه‌های بهداشتی آبگرم و استخرهای لجن درمانی می‌باشد. دمای آب این چشمه حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد است و از اهمیت درمانی خاصی برخوردار است. ولی به این دلیل که از آن به شدت گاز سولفورو متصاعد می‌شود و گوگرد زیادی در منطقه وجود دارد. برای کسانی که دچار ناراحتی‌های قلبی می‌باشند مناسب نیست. اهالی این منطقه جهت حمام و مصارف کشاورزی از آب این چشمه استفاده می‌کنند. آبگرم دهلران برای درمان زخم‌های بدن، شکستگی استخوان، بیماری‌های پوستی، کوفتگی ماهیچه‌ها و گرفتگی بدن مناسب است.

چشمه آبگرم دهلران چشمه آبگرم دهلران

سرگرو

این چشمه‌های آبگرم به صورت رودخانه در پایین دشت سرد شده و به نام سرگرو یا سرگراب برای مصارف کشاورزی و گوسفندان استفاده می‌شود. حتی این تغییر رنگ روزانه آب گرم به صورت یک ضرب‌المثل محلی در آمده که می گویند افرادی که دارای ماهیت نیستند. مانند آب گرم دهلران هستی که روزانه به چند رنگ تغییرمی کند هنوز بررسی علمی و فراگیری درباره آن انجام نشده وهم اکنون حمامی ازسوی شهرداری دهلران احداث گردیده است . ولی با توجه به این که با روش‌های علمی انجام نگردیده در حال فرسوده شدن به‌علت گوگرد زیاد است.

بیشتر اوقات به ویژه در هوای معتدل بوی گوگردی این چشمه‌ها فضای شهر را در بر می‌گیرد و جریان این آب در جنوب غربی دهلران منطقه شوره زاری را به وجود آورده که پوشیده از گیاهان گز است. این منطقه در سایت گردشگری شهرستان دهلران قرار دارد، حتی گل‌ها و گیاهان منطقه در سایت مربوطه از شهرستان دهلران تا اطراف چشمه‌های آبگرم از اهمیت خاصی با توجه به وجود آبگرم برخوردار است. این چشمه‌ها دارای آبی است که با خواص گوگردی از دل زمین می‌جوشد و در مسیر رودخانه نیز آب معدنی جریان دارد.

سالانه خصوصا در ایام نوروز و زمستان هزاران نفر از اطراف و اکناف و شهرستان‌ها و استان‌های هم‌جوار منطقه را مورد بازدید قرار می‌دهند. در چند سال گذشته هم با تجهیز آن و سروسامان گرفتن این آبگرم در جذب گردشگر هر چند اندک اقداماتی مثبت انجام گرفته است. نیاز است دولت به کمک سرمایه گذاران خصوصی و مشتاق و در جهت ایجاد تاسیسات و امکانات رفاهی و تفریحی جهت جذب گردشگر خارجی و داخلی و نزدیکی به کشور عراق از آن استفاده مناسب شود.

نحوه دسترسی

چشمه‌های آبگرم دهلران در فاصله ۳ کیلومتری از شهر دهلران در دامنه کوه سیاه کوه و نزدیک به غارخفاش قرار دارد. فاصله دهلران در استان ایلام تا تهران در استان تهران حدود ۷۹۱ کیلومتر است که طی این مسیر حدود ۹ ساعت و ۳۲ دقیقه طول می‌کشد. در این سفر ساده‌ترین مسیر آن است که مسیر تهران به اراک را در پیش گرفته و سپس راهی خرم آباد و دزفول شوید. پس از آن خود را به شهر دهلران در جنوب استان ایلام رسانده و با طی مسیری کوتاه به آبگرم دهلران خواهید رسید.

چشمه آبگرم دهلران 1 چشمه آبگرم دهلران

چشمه آبگرم دهلران1 چشمه آبگرم دهلران

چشمه آبگرم دهلران2 چشمه آبگرم دهلران

چشمه آبگرم دهلران3 چشمه آبگرم دهلران

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    از هموطنانی که به دهلران سفر میکنند پیشنهاد میکنیم که حتما از این اب گرم دیدن کنند اما برای استراحت شبانه اصلا پیشنهاد نمیشود چرا که هوای گوگردی اب گرم میتونه مشکل آفرین باشه برای افراد مسن و بچه ها

    ۲۳ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *