رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۱ بهمن ۱۳۹۳

چابهار موتور محرک توسعه کشور

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۱۱/۱۱- معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی گفت: متاسفانه در ادوار گذشته به چابهار توجه چندانی نشد اما خوشبختانه در چند سال اخیر سازمان بنادر مصمم شد برای توسعه محور شرق که کلید آن بندر چابهار است از منابع داخلی، خصوصی و خارجی سیمای چابهار را از لحاظ دریایی دگرگون سازد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان وبلوچستان، علی جهاندیده، نشست هم‌اندیشی خطوط کشتیرانی در چابهار افزود: چابهار می‌تواند موتور محرک توسعه کشور باشد و سازمان بنادر از هر گونه حمایتی برای توسعه بخش دریایی دریغ نمی‌کند.

معاون امور بندری سازمان بنادر گفت: سازمان بنادر در بحث حمل و نقل دریایی و سواحل باید نقش رهبری را ایفا کند تا بتواند موضوعات حاکمیتی را اجرا کند.

وی افزود: رویکرد سازمان بنادر رویکرد خصوصی محور و معتقد است خود مردم باید درست اندرکار باشند.

جهاندیده تصریح کرد: علی‌رغم اینکه سازمان بنادر یک سازمان درآمد و هزینه هست از سال ۸۲ تاکنون سازمان بنادر و دریانوردی پانصد میلیارد تومان تسهیلات به بخش خصوصی پرداخت کرده که از این میزان هشتاد میلیارد تومان یارانه از منابع داخلی خود پرداخت بوده است.

وی گفت: حمایت از بخش‌های خصوصی سرلوحه کار سازمان بنادر است و امضاء قرارداد ۶۰۰۰ میلیارد تومان با بخش‌های غیردولتی خود بیانگر این موضوع است.

وی اظهار کرد: ما از سال آینده برای رقابت در سطح بنادر و صاحبان کالا اقداماتی را در دست اجرا داریم که بیشتر به موضوعات انعطاف‌پذیری تعرفه‌ها و شیوه‌های اجرای آن تاکید دارد که این امر باعث رونق حمل و نقل را به همراه دارد.

جهاندیده گفت: امروزه در دنیا تجارتی موفق است که زمینه برد- برد در آن مطرح باشد، اگر به چابهار توجه نکنیم فرصت سوزی کرده‌ایم ما سرمایه‌گذاران را شریک تجاری خود می‌دانیم.

وی تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در بخش گردشگری از هر طرح دریایی حمایت می‌کند و هر کسی بخواهد شناوری بخرد و قدمی در بخش گردشگری دریایی بر دارد ما وام بدون بهره به او اختصاص می‌دهیم.

جهاندیده در پایان گفت: اگر بخواهیم چابهار را توسعه دهیم باید تکالیف انباشتی که از سال‌های گذشته وجود دارد را به فعلیت برسانیم، سازمان بنادر علی‌رغم مشکلات مالی از توسعه بندر چابهار غافل نبوده و این نوید را به کلیه خطوط کشتیرانی، مردم منطقه، تجار و بازرگانان به خصوص تجار افغانستان می‌دهم که طی چند روز آینده و در دهه مبارک فجر امسال اسکله پنج شهید بهشتی چابهار با انجام لایروبی عمق پای اسکله به ۱۴- می‌رسد و قابلیت پذیرش و پهلودهی کشتی‌های بالای ۷۰ هزار تن در بندر چابهار فراهم می‌شود.

وی تصریح کرد: با این اقدام کشتی‌ها به صورت مستقیم از سراسر نقاط دنیا می‌توانند در بندر چابهار پهلو بگیرند، پیش از این کشتی‌ها در بنادر خلیج فارس و بندرعباس سبک‌سازی می‌شد و بعد بقیه کالا به چابهار انتقال پیدا می‌کرد.

527 چابهار موتور محرک توسعه کشور

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *