رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ آذر ۱۳۹۳

چابهار در آینده نزدیک به قطب اقتصادی شرق کشور تبدیل می‌شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۰۱-فرماندار چابهار گفت: تمامی مزایای بالقوه چابهار همانند گردشگری، صادرات و واردات کالا، توسعه صید و صیادی و ترانزیت کالا تنها زمانی به بالفعل تبدیل خواهند شد که بندر چابهار شاهد توسعه و تکمیل زیر ساختهای مورد نیاز خود باشد.

احمد موهبتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: با تلاش و برنامه‌ریزی مسوولان، چابهار در آینده نزدیک به قطب اقتصادی شرق کشور تبدیل می‌شود.

وی بیان کرد: چابهار در نقطه‌ای قرار گرفته که علاوه بر شعاع کارکرد منطقه‌ای و ملی به جایگاه بین‌المللی نیز دست یافته است.

موهبتی گفت: بخش عظیمی از صید ماهیان کشور در چابهار انجام می شود و باتوجه به این پتانسیل ایجاد واحدهای فراوری در این منطقه ضروری است.

تمام تلاش مسوولان استان بر این است تا با جذب اعتبارهای مناسب از طریق متمم بودجه هر چه سریعتر زمینه توسعه ترانزیت کالا از چابهار به محور شرق، اسکله‌ها و پس کرانه‌های ترانزیتی فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح های شیلاتی و صید و صیادی در منطقه با اجرای برنامه های تدوین شده توسعه قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

فرماندار چابهار گفت: شیلات استان سیستان و بلوچستان در بخش صید و صیادی پروژه های شاخص و مهمی را که به عنوان پایلوت و نمونه در استان سیستان و بلوچستان و کشور می باشد، به مرحله اجرا درآورده است که می توان به ایجاد بازارچه های حراج ماهی بر روی اسکله های صیادی، ایجاد سیستمهای برودتی بر روی شناورهای صیادی، واگذاری مدیریت بنادر صیادی به بخش غیر دولتی و ایجاد اسکله های شناور در بنادر صیادی اشاره کرد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *