رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پوستر جاذبه های گردشگری ایران در بین ۱۲۱ کشور برگزیده شد

تاریخ بروزرسانی :
۶ مهر ۱۳۹۲

پوستر جاذبه های گردشگری ایران در بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد (UNWTO) که از دوم تا هفتم شهریور ماه سال جاری (۲۴تا ۲۹ آگوست ۲۰۱۳)در زامبیا و زیمبابوه برگزار شد، در بخش انتخاب مردمی به عنوان پوستر برگزیده انتخاب و لوح یادبود این مسابقه را دریافت کرد.

هیأت ایرانی اعزامی با هدف پیگیری ۴ محور نشست های تخصصی اجلاس، ملاقات های دو جانبه هیات ایرانی با برخی از هیات های شرکت کننده، ملاقات با مقامات(UNWTO) و حضور چشمگیر و نقش فعال جمهوری اسلامی ایران، در بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری شرکت کردند.

حضور کارشناسان و مسئولین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این اجلاس دستاوردهای چشمگیری برای کشور به دنبال داشت. مسعود جلالیان مشاور رییس سازمان و مدیرکل دفتر امور بین الملل در این زمینه گفت: کسب کرسی شورای اجرایی برای دوره ۲۰۱۷-۲۰۱۴، نایب رییسی بیستمین مجمع عمومی سازمان(UNWTO)، عضویت در کمیته بررسی تقاضای اعضاء وابسته برای دوره ۲۰۱۷-۲۰۱۴ و همچنین معرفی تیم اعزامی کشورمان به عنوان یکی از فعال ترین هیات های شرکت کننده در این اجلاس از سوی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی، از نتایج ارزشمند این سفر برای کشور و سازمان میراث فرهنگی است.

4_ok پوستر جاذبه های گردشگری ایران در بین 121 کشور برگزیده شد

این مسابقه مربوط به پوسترهای گردشگری کشورهای عضو سازمان جهانی جهانگردی است که ایران نیز با پوستر « ایران؛ دروازه ملل» در این مسابقه شرکت کرده است. تصویر این پوستر دروازه ملل تخت جمشید است.

به گفته جلالیان جمهوری اسلامی ایران در بخش انتخاب مردمی(Peoples Choice Award) مسابقه پوستر جاذبه های گردشگری کشور(Vettor Giusti Prize) به عنوان برنده این مسابقه برگزیده شد و لوح تقدیر این بخش را دریافت کرد.

هیات ایرانی با حضور در بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان(UNWTO) که با حضور ۱۲۱ کشور عضو و تعداد قابل توجهی از اعضای وابسته، پیوسته برگزار شد، نقش فعال و چشمگیری در پیگیری ۴ محور اصلی ماموریت خود داشتند. جلالیان در تشریح این مطلب افزود: هیات ایرانی در نشست های تخصصی اجلاس شامل نشست کمیسیون منطقه جنوب آسیا، نشست کمیته بررسی تقاضای اعضا وابسته، نودوششمین و نودوهفتمین نشست شورای اجرایی، میزگرد وزارتی، نشست عالی رتبه آسیا-ایبرو آمریکا و شش جلسه مجمع عمومی حضور تاثیرگذاری داشتند.

این در حالی است که کارشناسان و مسئولان ایرانی شرکت کننده در بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری ملل متحد، ملاقات های دو جانبه ای با وزیر گردشگری زیمبابوه، وزیر گردشگری غنا، وزیر گردشگری زامبیا، هیات اعزامی کشورهای کامبوج، عراق، کلمبیا، عربستان، تاجیکستان و آذربایجان داشتند، مشاور رییس سازمان، تبادل اطلاعات و مساعدت در گسترش صنعت گردشگری را از مهمترین مباحث مورد نظر در این ملاقات ها دانست.

همچنین ملاقات با مقامات سازمان(UNWTO)، طالب ریفایی دبیرکل سازمان، شوجینگ مدیرکل منطقه آسیا و اقیانوسیه، هری هوانگ معاون منطقه آسیا و اقیانوسیه و زولتان سوموگی مدیر اجرایی بخش خدمات به اعضا، در حاشیه این اجلاس انجام شد. جلالیان با اشاره به موارد مورد بحث در این دیدارها تصریح کرد: اعلام تغییرات اخیر در کشور و سازمان میراث فرهنگی و انتصاب دکتر محمدعلی نجفی به عنوان رییس سازمان و معاون رییس جمهور به مقامات این سازمان و متقابلا تبریک این افراد به دکتر نجفی و دعوت از مقام عالی سازمان برای سفر به اسپانیا و آشنایی با سازمان(UNWTO) از مهمترین موارد مورد بحث در این ملاقات ها بود.

در پایان گفتنی است، حضور اعضای تیم اعزامی کشورمان به بیستمین اجلاس مجمع عمومی سازمان جهانی جهانگردی پس از مدت ها عدم حضور در رویدادها، موفقیت بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران در این حوزه به همراه داشته است. معرفی هیات شرکت کننده ایرانی به عنوان یکی از فعال ترین هیات های حاضر در این اجلاس و دستاوردهای عظیم آن می تواند مصداق درستی بر این ادعا باشد.

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *