جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پل شاهپور شیرگاه سوادکوه

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ بهمن ۱۳۹۴

پل شاپور یا پل شاهپور بر روی رودخانه اوتجون در اراضی چای باغ و ۵۰ متری جانب شرقی جاده شیرگاه به قائم شهر واقع شده است و گفته می شوددر دوره حکومت صفویه احداث گردید. پل شاهپور در کناره راه شیرگاه به علی آباد ـ از توابع قائم شهر ـ بنا گردیده است. پل شاپور دارای یک دهانه بزرگ میانی با طاق جناغی و یک دهانه کوچکتر فرعی است. همچنین در بالای پایه ها، دهانه های کوچکتری ساخته اند. پایه‌ها در جهت مخالف جریان آب به صورت مثلثی شکل داده شده اند. سطح گذر پل از محل تیزه طاق بزرگ به طرفین دارای شیب نسبتاً ملایمی است. مصالح مورد استفاده در ساختمان پل، سنگ و ملات ساروج است. این پل بر روی رودخانه اوتجون در اراضی چای باغ و ۵۰ متری جانب شرقی جاده شیرگاه به قائم شهر واقع شده و احتمالاً مربوط به دوران قاجار می‌باشد. جالب اینکه شما در فصل برداشت انجیر می توانید از درختچه ای که از لای آجرها و بتن های پل (روی پل) رشد نموده انجیر بچینید.

در فصل های بهار و تابستان گردشگران با پهن کردن سفره ای در کنار رود و استفاده از زیبایی خاص این پل زیبا نهار خود را مهمان سفره گرم طبیعت زیبای سوادکوه می باشند.

آدرس: جاده شیرگاه قائمشهر

شاپور 1 پل شاهپور شیرگاه سوادکوه

شاپور 2 پل شاهپور شیرگاه سوادکوه

شاپور پل شاهپور شیرگاه سوادکوه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 1.5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مازنی

    نکته جالبی که در این ۳ عکس می بینیم وجود زمین دزدان یا همان زمین خواران ست. در عکس بالا که قدیمی تر است مرتعی می بینید که بعدها توسط زمین خواران خرده پا به تملک در آمد و شما می توانید ملک آنها را از بین پایه های پل در عکس پایینتر مشاهده کنید

    ۸ آذر, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
    • sun

      متاسفانه کسی هم رسیدگی نمیکنه…

      ۲۳ مرداد, ۱۳۹۴
    • مریم

      عزیزم اول اینکه آفرین به دقتت.بعد هم اینکه بعد این پل یه روستا قرار داره و راهش در عکس بالایی هم می بینید که آسفالت شده و اما چیزی که در عکس پایینی می بینید آجرچینی هست که کنار آسفالت انجام شده تا هم جایی برای نشستن گردشگر ها باشه و هم جاده به مرور زمان رانش نداشته باشه و به حریم پل نرسه. زمین خواران با زمین های کفی کار ندارن اگر تپه ها سالم و پراز دارو درخت بود مطمئن باشید که در اون منطقه زمین خواری نیست.دقت کن مازَنی جان و تا مطمئن نشدی سیاه نمایی نکن.

      ۲۱ بهمن, ۱۳۹۴

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *