جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایگاه جهانی بیابان لوت نورپردازی شد

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ مرداد ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- مدیر پایگاه جهانی بیابان لوت استان خراسان جنوبی گفت: نورپردازی و سیستم روشنایی در پایگاه جهانی بیابان لوت از محل اعتبارات ملی اجرا شد.
به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از معاونت میراث فرهنگی کشور، «زهرا رضایی ملکوتی» با اعلام نورپردازی و اجرای سیستم روشنایی در پایگاه جهانی بیابان لوت، افزود: عملیات مرمتی پایگاه جهانی بیابان لوت شامل تکمیل مرمت فضاهای داخلی، تکمیل مرمت نماهای بیرونی، بام‌سازی، محوطه سازی و سنگ فرش کوچه ورودی پایگاه، تکمیل جداره سازی نماهای کوچه ورودی پایگاه، تکمیل سرویس بهداشتی می شود که در روستای دهسلم انجام شد.
وی یادآور شد: در ادامه مرمت های سال گذشته، امسال اجرای سیستم روشنایی و نورپردازی پایگاه را در دستور کار قرار دادیم که هم اکنون به پایان رسید.
رضایی ملکوتی ابراز امیدواری کرد با برنامه های انجام شده یا در دست اقدام جهت بهسازی پایگاه جهانی بیابان لوت، این مکان جهت پذیرایی و اطلاع رسانی به بازدید کنندگان و گردشگران به نحوی مطلوب مهیا شود.

** گرم ترین نقطه کره زمین
میراث جهانی بیابان لوت با مساحتی حدود ۱۷۵ هزار کیلومتر مربع در میان سه استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان گسترده است. این محوطه در سال ۲۰۰۵ با دمای ۷۰.۷ درجه سانتی گراد، بیشینه گرم ترین مکان را در کره زمین ثبت کرد.
بیابان لوت به سه بخش جغرافیایی لوت شمالی، لوت مرکزی که کلوت ها و تپه های ماسه ای در آن قرار دارد و لوت جنوبی که غنی ترین پوشش گیاهی این بیابان را دارد، تقسیم می شود.
پیشینه تمدنی بیش از پنج هزار سال در حاشیه بیابان لوت و کشف حدود سه هزار اثر تاریخی از این منطقه در نوع خود بی همتاست که از جمله این یافته ها باید به درفش پنج هزارساله شهداد که قدیمی ترین درفش جهان است اشاره کرد.
بیابان لوت نخستین اثر طبیعی ایران است که به شماره ۱۵۰۵ در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

biaban loot پایگاه جهانی بیابان لوت نورپردازی شد

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد