جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پایانه های سفر بندرعباس

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

فرودگاه بین المللی بندرعباس

فرودگاه بین‌المللی بندرعباس یکی از فرودگاه‌های معتبر کشور است که در فاصله ۸.۵ کیلومتری مرکز شهر بندرعباس در استان هرمزگان واقع شده است.
این فرودگاه در زمینی به مساحت ۴۸۱.۴ هکتار گسترده شده است. سطح زیربنای برج مراقبت پرواز و فضاهای جانبی ۱۰۰ مترمربع، مساحت زیربنای ترمینال شامل طبقه همکف و اول ۶۸۸۸ مترمربع که در حدود ۷۰۰ مترمربع آن که جنب ساختمان اداری می‌باشد، در سال ۱۳۶۵ بنا گردید. طبقات اداری و عملیاتی با وسعت ۲۸۰۰ مترمربع و ساختمان پاویون با وسعت ۳۰۰ مترمربع، در سال ۱۳۷۲ خورشیدی افتتاح شد. محل استقرار نیروی انتظامی و سپاه نیز دارای زیربنایی در حدود ۱۳۰۰ مترمربع می‌باشد. ترمینال پروازهای خارجی فرودگاه بین‌المللی بندرعباس نیز ۲۳۵۰ مترمربع مساحت دارد.
فرودگاه بین‌المللی بندرعباس در حال حاضر در حدود ۲۱ پرواز در روز و حدود ۱۵۰ پرواز در هفته دارد که شامل مقاصدی چون تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، اهواز، چابهار، کیش، ابوموسی، دبی، شارجه و کلمبو (یکی از شهرهای بزرگ سری‌لانکا) می‌شود.
دسترسی به فرودگاه بندرعباس از محل بلوار امام خمینی با انواع سیستم حمل و نقل شامل اتوبوس و تاکسی ویژه فرودگاه امکان‌پذیر می‌باشد.

1317 پایانه های سفر بندرعباس

راه آهن بندرعباس

راه آهن از دیگر محورهای ارتباطی که از نظر حجم مسافر و حمل و نقل کالا به کلیه نقاط ایران درصد بالایی را به خود اختصاص داده‌است. از شهر بندرعباس روزانه دو قطار مسافری به مقصد تهران حرکت می‌کند. یک قطار دیگر با نام قطار غزال نیز یک روز در میان مسیر بندرعباس – تهران و بلعکس را طی می‌کند. از ایستگاه مسافری راه آهن بندرعباس یک قطار به مقصد اصفهان و قطار دیگری به مقصد مشهد نیز مسافرین را جابجا می‌کند. درسال ۹۱ رییس جمهور احمدی نژاد طرح دوخطه کردن مسیر بندرعباس بافق را افتتاح کرد. قرار است طرح راه آهن بندرعباس به شیراز هم بزودی آغاز شود

118 پایانه های سفر بندرعباس

پایانه مسافربری بندرعباس

بندرعباس دارای یک پایانه مسافربری است که در محله نخل ناخدا قرار دارد.

1320 پایانه های سفر بندرعباس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • مهرنوش زاده رفیع

    بندرعباس با داشتن راه اهن تمامی انواع انتقال مسافر و کالا رو در خودش جا داده و پایانه اتوبوس رانی منظمی داره

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • الهام حاجی زاده

    هم فرودگاه و هم ترمینار هر دو در منطقه نزدیکی بنا شدن و دسترسی خوبی دارن به هم.فرودگاه بندر عباس در تابستان یک مقدار مشکل داره و سیستم سرمایشش ضعیف عمل میکنه

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد