رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ خرداد ۱۳۹۴

پارک جنگلی شیر آباد

اشتراک گذاری

پارک جنگلی و آبشار شیرآباد در هفت کیلومتری جنوب شهر خان بین و پنجاه و پنج کیلومتری شرق گرگان واقع شده است و از توابع شهرستان رامیان استان گلستان به شمار می‌آید.
این پارک در شش کیلومتری جنوب جاده اصلی ارتباطی تهران –شمال قرار گرفته است . این راه پارک جنگلی شیرآباد را با شهرهای کوچک و بزرگ استان نظیر شیر آباد، خان ببین آزادشهر، گرگان و گنبد ارتباط می‌دهد. آبشار و غار شیر آباد در نزدیکی خان ببین که در حال حاضر دارای خدمات و امکاناتی نیز می‌باشد به ویژه همراه با سایت آبشار زیبای کبودوال می‌تواند به عنوان یک مجموعه گردشگری در منطقه مطرح و تقویت کنندة همدیگر باشد .
هر چند در سال‌های نه چندان دور در مسیر خود رودخانه‌ها و چشمه‌های خنکی داشت اما در چند سال اخیر با کاهش نزولات آسمانی نشانی از رودخانه‌های پرخروش و چشمه‌های پر آب آن نیست.
آبشار خان ببین پله ای شکل می‌باشد و هفت آبشار را شامل می‌شود که بزرگترین آبشار آن سی متر ارتفاع دارد و دو حوضچه با عمق چهل تا هفتاد متر در پای دیواره آن به وجود آمده است و غار زیبا و معروف آن نیز بلافاصله بعد از آبشار اول آن واقع شده است که از عجایب زیبای این پارک جنگلی به شمار می‌آید.
وجود جنگل‌های انبوه با گونه‌های گیاهی کمیاب مانند درختان سرخدار، ملچ و افرا و نیز گونه‌های حیوانات وحشی نظیر خرس، پلنگ، شغال، گرگ و روباه از دیگر جاذبه‌های این پارک جنگلی و آبشار آن محسوب می‌شود.

33 پارک جنگلی شیر آباد

34 پارک جنگلی شیر آباد

35 پارک جنگلی شیر آباد

36 پارک جنگلی شیر آباد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *