جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

پارک جنگلی شوراب خرم آباد

تاریخ بروزرسانی :
۲۹ آبان ۱۴۰۰

پارک جنگلی شوراب خرم آباد ، یکی از پارک های طبیعی اطراف شهر خرم‌آباد است. این پارک طبیعی در کیلومتر ۲۵ جاده خرم‌آباد به پلدختر واقع شده و دارای جاده دسترسی آسفالت، آلاچیق، و دیگر امکانات رفاهی است. پارک جنگلی شورآب به دلیل وجود درختان انبوه بلوط و آب هوای معتدل هر سال در فصل بهار گردشگران بسیاری را خود جذب می کند. چندی پیش طرحی مبنی بر دهکده پارک جنگلی شوراب توسط نمایندگان شهر خرم‌آباد در مجلس مطرح شد. که هدف آن ساماندهی پارک و همچنین جذب هر چه بهتر گردشگران بود.

پارک جنگلی منطقه ای بزرگ و بکر است که می توان آن را ریه های شهر دانست. معمولا به طور طبیعی وجود دارند اما گاهی با توجه به نیاز شهر به منطقه ی تفریحی، این پارک ها به صورت مصنوعی و دست کاشت به وجود می آیند. محل تشکیل پارک های جنگلی در اطراف سکونت گاه های شهری و روستایی است . در بوستان های جنگلی طبیعی هم از درختانی استفاده می شود که کاملا سازگار با محیط طبیعی منطقه هستند. پارک جنگلی شورآب یکی از دیدنی ترین جاذبه های خرم آباد است. هر سال گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

پارک جنگلی شوراب خرم آباد پارک جنگلی شوراب خرم آباد

قدیمی ترین پارک خرم آباد

قرار گرفتن خرم آباد در نزدیکی کوه های زاگرس، مناطق جنگلی و طبیعی زیادی را برای شهر رقم زده است. پارک جنگلی شورآب با ۵۷۰ هکتار مساحت از پارک های اطراف شهر خرم آباد است، پارکی که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری استان لرستان است. گونه های متنوعی را در خود جای داده است. گردشگران زیادی به خصوص در فصل بهار راهی این پارک می شوند تا از آب و هوای معتدل و همینطور تماشای درختان بلوط لذت ببرند.

یکی از جذابیت های طبیعی استان لرستان جنگل های بلوط است که در پارک جنگلی شورآب خرم آباد هم به چشم می خورند. این پارک مملوء از درختان خودروی بلوط است که زیبایی خاصی را به چشم اندازهای اطراف داده اند. البته به غیر از بلوط، درختان دیگری هم هست که زیبایی پارک را دوچندان کرده اند. به مناسبت روز درختکاری درختان زیادی در این پارک کاشته می شود که طبیعت آن را سرسبزتر و جذاب تر می کند.

پارک جنگلی شوراب خرم آباد1 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

بهترین زمان بازدید

این پارک در هر فصلی از سال زیبایی ها و جذابیت های خاص خودش را دارد. درسته که بیشتر گردشگران آب و هوای بهار و تابستان آن را بیشتر دوست دارند اما زیبایی های پاییز این پارک را هم نباید دست کم گرفت. کافیست یکبار در فصل پاییز به این منطقه بروید تا با تماشای تابلوی رنگارنگ درختان، عاشق طبیعت گردی در فصل پاییز شوید. پارک جنگلی شورآب نه فقط یکی از زیباترین پارک های خرم آبد بلکه یکی از بهترین پارک های طبیعی ایران است و در سالیان اخیر با اضافه شدن امکانات، محبوب تر و شلوغ تر از قبل هم شده است.

نکات رفتن به پارک جنگلی

جنگل های ایران از مواهب طبیعی ارزشمندی هستند که باید به خوبی از آن ها محافظت شود پس برای رفتن به این پارک زیبای طبیعی باید نکاتی را رعایت کنید تا این پارک از آسیب ها دور بماند:

از روشن کردن آتش خودداری کنید و برای گرم کردن غذا از منقل یا پیکنیک استفاده کنید.
دور شاخه درختان طناب نیندازید.
به درختان آسیبی نزنید.
با بیل یا بیلچه زمین را تخریب نکنید.

پارک جنگلی شوراب خرم آباد4 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

امکانات

مسافران زیادی هر روز از کنار این پارک جنگلی عبور می کنند و برای استراحت چند ساعته به داخل پارک می روند. در سال های اخیر امکاناتی مثل سرویس بهداشتی و آب آشامیدنی برای پارک در نظر گرفته شده تا اوقات فراغت لذتبخشی را برای گردشگران فراهم کرده است.

نحوه دسترسی

خوشبختانه پارک جنگلی شورآب فاصله چندانی از خرم آباد ندارد و به دلیل قرار داشتن در جاده اصلی، دسترسی راحتی دارد. برای بازدید از این پارک باید به ۲۵ کیلومتری جاده خرم آباد – پل دختر بروید، جاده ای کاملا آسفالته که امکانات رفاهی خوبی دارد. شورآب قدیمی ترین پارک استان لرستان است و از دیرباز خرم آبادی ها برای گشت و گذار و تفریح در آخر هفته ها و یا تعطیلات به این پارک دل انگیز می روند. همین که مناسبت هایی مثل آخر هفته ها و سیزده بدر می شود خرم آبادی های زیادی راهی این منطقه سرسبز و خوش آب و هوا می شوند.

پارک جنگلی شوراب خرم آباد3 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد5 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد6 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد7 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد8 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد9 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد10 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

پارک جنگلی شوراب خرم آباد11 پارک جنگلی شوراب خرم آباد

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    این پارک جنگلی بیشتر برای تفریح و پیک نیک مردم خرم آباد استفاده میشه و هر ساله مردم و شهرداری در روزدرختکاری اینجا درخت جدید هم میکارن

    ۱۰ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
    • علی بیرانوند

      لرستان شمال دوم کشور هست

      ۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
  • حسن حسن زاده

    تراكم درختان يكم كمه ولي بسيار سرسبز ديدني مناسب گردش و پيك نيك با امكانات

    ۵ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *