جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

وضعیت اردو در آموزش و پرورش مناسب نیست

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آذر ۱۳۹۳

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۸-داوود روستایی، قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس و در پاسخ به این پرسش که «سازمان دانش‌آموزی در گذشته اردوهای بسیاری را برگزار می‌کرد، اما چرا چند سالی است که از این اردوها خبری نیست؟»، اظهار داشت: خیر، اکنون هم این اردوها را داریم و فقط اردوهای تشکیلاتی در سطح ملی تعطیل شده بود.

وی افزود: اردوی تشکیلاتی هم امسال برقرار شد، اما در استانها این اردوها قبلاً وجود داشت.

روستایی با بیان اینکه اردوهای سیاحتی و زیارتی برقرار است خاطرنشان کرد: در سال گذشته استان کرمان ۳ هزار زیارت اولی به مشهد مقدس اعزام کرد و گلستان هم همینطور است؛ این استانها یک صندوق اردویی راه‌اندازی کردند و بچه‌ها در طول سال پول جمع می‌کنند و به اردو اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: اردوهای زیارتی و ساحتی برقرار است و اعزام به اماکن مذهبی، تفریحی و گردشگری هم‌چنان انجام می‌شود و اردوی اصفهان را بسیاری از دانش‌آموزان رفته‌اند.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور با بیان اینکه در مجموع وضعیت اردو در آموزش و پرورش مناسب نیست، تصریح کرد: طرحی را آماده کردیم و معتقد هستیم از ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر تمام آنها باید به اردو اعزام شوند؛ هر وقت این‌ها یک بار به اردو اعزام شدند آن زمان می‌گوییم آموزش و پرورش اردو دارد، اما اگر اینها یکبار اردو نرفتند نمی‌توانیم ادعا کنیم اردو داریم.

وی اضافه کرد: به عنوان سازمان دانش‌آموزی توقعمان از اردو بیشتر از اینها است و طرحی هم به معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ارائه کردیم تا تمام بچه‌ها یک بار به اردو اعزام شوند؛ دانش‌آموزان ابتدایی می‌توانند از شهر خود خارج نشوند، اما یک بار در شهر خودشان به اردو بروند.

روستایی با بیان اینکه طرح اردو را برای تمام مدارس طراحی کردیم و سامانه نرم‌افزاری هم برای آن طراحی شده است، گفت: در حال کار کارشناسی نهایی هستیم و بر اساس آن هر مدرسه‌ای که دانش‌آموزان آن به اردو اعزام شدند در این سامانه ثبت می‌شوند و از سامانه تعداد کلی اعزام به اردوها استخراج می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در نظر داریم گردشگری صنعتی را پررنگ کنیم گفت: در نظر داریم تا دانش‌آموزان کارخانجات و بنگاه‌های تولیدی را بازدید کنند و این کار به سازمان دانش‌آموزی واگذار شده است.

قائم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور تصریح کرد: در گام نخست صحبت این است که اردو را به سازمان دانش‌آموزی تحویل دهند و متولی اردو در وزارت آموزش و پرورش مشخص شود؛ می‌گوییم متولی اردوگاه‌ها اداره کل فرهنگی و هنری باشد و متولی اردوها سازمان دانش‌آموزی باشد تا برنامه‌ریزی منسجم انجام دهیم.
– See more at: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13930918001084#sthash.CDjAITVf.dpuf

50 وضعیت اردو در آموزش و پرورش مناسب نیست

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *